مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مناطق آزاد، مناطق قاچاق کالا نیست

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش شمانیوز؛ مهندس علی اوسط اکبری مقدم رئیس و مدیرعامل سازمان مناطق آزاد انزلی در این نشست گفت: بر خلاف آنچه در افکار عمومی مطرح می شود، مناطق آزاد نمی توانند عرصه قاچاق کالا باشند و منطقه آزاد انزلی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی با بیان جهش 60 درصدی ترانزیت کالا در سال 1400 نسبت به سال 1399، افزود: در منطقه آزاد انزلی در سال گذشته بیش از 270 میلیون دلار ترانزیت صادر شد و معتقدم امسال نیز نسبت به سال 1400. منطقه آزاد انزلی رشد بیشتری را تجربه کرده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد انزلی می تواند به مرکز لجستیکی و مبادله ای در منطقه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 3 بندر فعال در مجموعه بندری کاسپین توسط بخش خصوصی و یک مکان در منطقه ساخته شده است. آی تی. در حال ساخت است و ماه گذشته با پهلوگیری 11 نفتکش از روسیه، 55 هزار تن نفت خام مورد نیاز واحدهای تولیدی و تانکرهای سراسر کشور در مخازن این مجتمع بندری تخلیه شد.

مهندس اکبری مقدم با اشاره به صادرات 10 گروه کالای مختلف شامل کالاهای ساختمانی پتروشیمی، صنایع دستی و محصولات مشابه از مجتمع بندری کاسپین، یادآور شد: با توجه به دیدارهای مشترک تجار ایرانی و روس و روابط خوب مناطق آزاد روسیه و آزاد روسیه منطقه انزلی شاهد اتفاقات خوبی در اقتصاد منطقه و کشور خواهیم بود.

فرمانده ستاد عملیاتی ستاد سرکوب ولیعهد کشور نیز از ایجاد زیرساخت های لازم و ظرفیت های موجود برای توسعه روابط تجاری در منطقه آزاد انزالو ابراز خرسندی کرد و گفت: انجام و مشاهده این فعالیت ها الهام بخش است.

بیشتر بخوانید  حداقل دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

سردار محمدحسین سپهر با اشاره به تنش های موجود در اقتصاد خزر به دلیل جنگ اوکراین و روسیه افزود: با توجه به انباشت 5 میلیون تن غلات در روسیه باید از این ظرفیت به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

وی با بیان اینکه اتفاقات روسیه و اوکراین در چند دهه آینده در منطقه تاثیرگذار خواهد بود، خاطرنشان کرد: در این زمینه هر چقدر هم سرمایه گذاری شود هزینه محسوب نمی شود و توجیه اقتصادی دارد.

گفتنی است سردار سپهر و هیئت همراه از بنادر مجتمع بندری کاسپین و مخازن و سیلوهای این مجتمع بندری و همچنین فاز تجاری و گردشگری منطقه بازدید کردند.

مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *