مناسب ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن با میوه و سبزیجات


کاهش وزن و کاهش وزن سریع با رژیم میوه

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید راه های مناسب کاهش وزن و لاغری با میوه و سبزیجات آن ها ملاقات می کنند.

 کاهش وزن و کاهش وزن سریع با رژیم میوه

یا به دنبال سریع ترین راه برای کاهش وزن هستید؟

آیا در آینده نزدیک برای یک مهمانی بزرگ برنامه ریزی می کنید و می خواهید با لباس هایی که به تازگی خریداری کرده اید ظاهر خوبی داشته باشید؟ آیا در چند هفته آینده جلسه بسیار مهمی دارید؟ دلیل شما برای کاهش وزن هر چه که باشد، این مقاله بهترین راهنمای شما برای نکاتی است که به شما کمک می کند به راحتی در یک هفته با رژیم لاغر شوید.

در مورد اثربخشی موز در روند کاهش وزن اختلاف نظر وجود دارد. برخی افراد ادعا می کنند که موز حاوی کربوهیدرات های زیادی است و نمی تواند به کاهش وزن کمک کند. برخی دیگر معتقدند که موز سرشار از مواد مغذی است و به کاهش وزن و حفظ وزن سالم کمک می کند.

اگرچه موز سرشار از کربوهیدرات یا قند است، اما تأثیر کمی بر سطح قند خون دارد. سطح گلوکز پایین آن باعث می شود که قند خون در مقایسه با سایر غذاها به حد قابل قبولی برسد. از طرفی گلوکز پایین برای کنترل گرسنگی بسیار مفید است. و این یکی از عوامل کلیدی در کاهش وزن است.

غنی بودن فیبر و سطوح پایین گلوکز در موز باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. موز کالری و چربی بسیار کمی دارد و سرشار از مواد مغذی با ارزش است. علاوه بر این طعم فوق العاده ای دارد که آن را به غذایی عالی برای کودکان تبدیل می کند.

مناسب ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن با میوه و سبزیجات

تاثیر شگفت انگیز موز در کاهش وزن

رژیم غذایی 3 روزه برای کاهش وزن و موز برای کاهش وزن:

بسیاری از گیاهخواران با حفظ وزن ایده آل، هفته ای 10 تا 12 موز می خورند. مهم است که آنها غذاهای چرب زیادی نخورند. وقتی غذاهای چرب را با غذاهای شیرین مانند موز ترکیب می کنیم، به شکل چربی در بدن تجمع می یابند. پس می توان گفت که اگر مصرف چربی خود را کنترل کنیم، می توانیم بدون احساس گناه و افزایش وزن از این میوه خوشمزه لذت ببریم. در واقع با گنجاندن این میوه فوق العاده در رژیم غذایی، فرآیند هضم را بهبود بخشیده، سموم اضافی را دفع کرده و پوست را نرم می کنیم.

بیشتر بخوانید  سرطان بیضه چیست؟

موز فواید شگفت انگیز دیگری نیز دارد. علاوه بر اینکه سرشار از پتاسیم، ویتامین های گروه B و منیزیم است، فاقد چربی و کلسترول بوده و برای قلب، استخوان ها، سیستم عصبی و کلیه ها مفید است، همچنین مصرف منظم آن می تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بخشد.

رژیم موز یک رژیم غذایی خوشمزه و سریع برای کاهش وزن بدون نیاز به خوردن غذاهای کسل کننده و بی مزه است. موز می تواند به بدن در تولید سروتونین کمک کند که به عنوان هورمون شادی شناخته می شود. بنابراین، وقتی رژیم موز می گیریم، احساس افسردگی نخواهیم کرد و این عامل مهمی در هر رژیم غذایی موفقی است. استفاده از این رژیم بسیار آسان است و با کمک آن می توانید تنها در سه تا چهار روز سه تا چهار کیلوگرم وزن کم کنید.

رژیم لاغری سریع به مدت 3 روز با موز

به مدت 3 تا 4 روز، 3 تا 5 عدد موز در روز را با 3 تا 4 فنجان شیر کم چرب مخلوط کنید. همچنین اگر ماست دوست دارید می توانید به جای شیر از آن استفاده کنید. می توانید آنها را جداگانه مصرف کنید یا با هم مخلوط کنید. برای تهیه یک مخلوط خوشمزه کافی است یک موز، یک فنجان شیر و چند تکه یخ را با هم مخلوط کنید.

یا به جای یخ می توانید یک موز را برای چند ساعت در فریزر بگذارید. این رژیم ساده به شما کمک می کند در مدت 3 تا 4 روز حدود 3 پوند وزن کم کنید.این رژیم به دلیل محدودیت های عجیب، پرطرفدار و کوتاهش جزو رژیم های مد روز طبقه بندی می شود.مدت آن است. یک رژیم هفت روزه شامل ورزش نمی شود.

  1. کالری: متفاوت – میوه با هر اندازه (آب میوه) از هر میوه ای که دوست دارید بخورید به جز موز.
  2. کالری: متفاوت – تمام سبزیجات (سوپ سبزیجات) را که دوست دارید بخورید.
  3. کالری: متفاوت – مثلاً در روزهای دوشنبه و سه شنبه ترکیبی بخورید (میوه هایی غیر از موز، آب میوه، سبزیجات، سوپ سبزیجات).
  4. 1254 کالری – 5 موز و 5 لیوان شیر کامل بخورید.
  5. کالری: متفاوت – متفاوت – 4 استیک (گوشت کبابی)، گوشت (3 اونس گوشت گاو، مرغ یا ماهی) و سبزیجات سبز نامحدود بخورید.
  6. کالری: متفاوت – 4 استیک (هر 3 اونس – گوشت گاو یا مرغ یا ماهی) بخورید و سبزیجات سبز نامحدود بخورید.
  7. کالری: متفاوت – 4 استیک (هر 3 اونس – گوشت گاو یا مرغ یا ماهی) بخورید و سبزیجات سبز نامحدود بخورید.
بیشتر بخوانید  هضم ضعیف؛ علت و درمان
کمبود در رژیم غذایی رژیم هفت روزه

مناسب ترین رژیم غذایی برای کاهش وزن با میوه و سبزیجات

با وجود مشکلات کالری، این برنامه در برخی روزها فاقد مواد مغذی ضروری است و ممکن است در روزهای خاصی دارای مقادیر مضر چربی اشباع باشد.
به عنوان مثال، در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، یک برنامه غذایی منجر به کمبود پروتئین، چربی، کلسیم و آهن می شود. یک رژیم غذایی هفت روزه از پنجشنبه تا یکشنبه ممکن است حاوی چربی های اشباع شده و کلسترول باشد. پنجشنبه 25 گرم چربی اشباع شده و 96 میلی گرم کلسترول دارد.
فردی که 4 استیک گوشت گاو می خورد، 20 گرم چربی اشباع شده و 256 میلی گرم کلسترول پیدا می کند.

میوه ها و سبزیجات فواید زیادی برای سلامتی دارند و به کاهش وزن کمک می کنند. اینها ممکن است شامل ویتامین E (سیب، موز، تمشک)، ویتامین A (گوجه فرنگی، کیوی، سیب زمینی شیرین، اسفناج) و ویتامین C (پرتقال، کلم، لیمو، سیب زمینی)، آهن (انگور، آووکادو، نخود فرنگی، هویج)، فولیک باشد. دارای اسید (توت فرنگی، کلم بروکلی، مارچوبه، خربزه) و روی (ذرت، لوبیا، کدو سبز) است.

علاوه بر این، میوه ها و سبزیجات در بهبود عملکرد دستگاه گوارش موثر هستند که برای جلوگیری از تجمع سموم و مواد زائد در بدن ضروری است. با تنظیم رژیم غذایی میوه ها و سبزیجات می توانید مطمئن باشید که علاوه بر کاهش وزن، تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز دریافت خواهید کرد. برخلاف برخی رژیم های دیگر، شما هیچ ماده مضری نمی خورید و فقط از نعمت هایی استفاده می کنید که زمین به شما داده است.

فیبر

بیشتر بخوانید  ناخنک چشم چیست و راه درمان

خوردن میوه ها و سبزیجات فیبر کافی برای عملکرد صحیح بدن شما فراهم می کند. علاوه بر این، فیبر باعث می شود احساس سیری کنید، به این معنی که زیاد غذا نمی خورید. این خاصیت مستقیماً بر میزان کالری دریافتی و توانایی شما برای کاهش وزن تأثیر می گذارد.

اب

یکی دیگر از مزایای میوه ها و سبزیجات آب فراوان آنهاست. آب زیاد برای بدن و دستگاه گوارش مفید است و همچنین باعث می شود معده شما سریعتر پر شود. هر چه زودتر معده شما پر شود، کمتر غذا می خورید. با ورزش بیشتر و خوردن کمتر می توانید علاوه بر کالری هایی که می سوزانید، چربی نیز بسوزانید.

جایگزینی با تنقلات

کسانی که می خواهند وزن کم کنند باید میوه و سبزیجات در اختیار داشته باشند. این یک میان وعده سالم و سریع برای شما خواهد بود که نمک، چربی، قند، کلسترول و کالری زیادی ندارد اما گرسنگی شما را برطرف می کند.

————————————————- —————————————-

گردآوری شده توسط مجله اینترنتی تشویق

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید