منابع لبنانی: میشل عون به زودی نامزد نخست وزیری را معرفی می کند – اخبار آسیای غربی – اخبار بین المللی تسنیم


به گزارش گروه بین الملل آژانس تسنیممنابع لبنانی می گویند میشل عون رئیس جمهور لبنان قصد دارد رایزنی های خود را با فراکسیون های پارلمان برای معرفی نخست وزیر جدید تا یک هفته دیگر آغاز کند.

منابع جمعه شب به شبکه لبنانی المنار گفتند که میشل عون گفتگوهای اجباری پارلمان را پس از پایان عید قربان آغاز می کند. به گفته این منابع ، این رایزنی ها بین گروه های سیاسی برای دستیابی به توافق در مورد تعیین نخست وزیر فعلی آغاز شده است تا این انتصاب روشن باشد.

آنها اضافه كردند: “اگر با یكی از اعضای پارلمان ، الحریری باشد [معرفی] “اگر شخصی موظف به تشکیل کابینه ای هماهنگ باشد ، قطعاً هویت آن شخص با هویت شخصی که بدون رضایت رهبر جنبش آینده معرفی شده است ، متفاوت خواهد بود.

به گفته منابع ، فرانسوی ها از صحنه لبنان خارج نشده اند و در تلاشند تا به این هدف برسند.

منابع از شبکه المنار گفتند: “وظیفه نخست وزیر و تشکیل دولت دو هدفی است که در صورت تلاش واقعی در این راستا می توان به آنها دست یافت.”

بیست روز بعد سالگرد انفجار ویرانگر و ویرانگر بندر بیروت ، شریان اقتصادی لبنان است. انفجاری که کشور را به بحران مالی ، سیاسی و اقتصادی فرو برد و منجر به استعفا دولت جدید حسن دیاب ، نخست وزیر فعلی و بازگشت جریان های سیاسی تحت فشار پاریس برای تشکیل کابینه شد.

سعد الحریری ، رئیس جنبش برای آینده که از سوی میشل عون برای تشکیل کابینه منصوب شد ، دیروز پس از یک دوره 9 ماهه استعفا داد و دلیل آن اختلاف نظر با میشل عون بود.

بیشتر بخوانید  پیش بینی قیمت خودرو بعد از آزاد سازی واردات خودرو

امروز وزیر امور خارجه فرانسه همچنین گفت این کشور اجلاس بین المللی جدیدی را در تاریخ 4 اوت در لبنان برگزار می کند.

به گزارش رویترز ، ژان ایو لودریان روز جمعه گفت که فرانسه این نشست را “در پاسخ به خواسته ها و نیازهای مردم لبنان” به ابتکار امانوئل مكرون رئیس جمهور فرانسه و طرف آمریكایی در 4 آگوست برگزار خواهد كرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید