مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ممنوعیت هرگونه افزایش قیمت بدون مصوبه ستاد تنظیم بازار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از انتخاب، ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در اطلاعیه ای اعلام کرد: اصلاح و تعدیل قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی به پیشنهاد سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده با رعایت مقررات قوانین و مصوبات ستاد تنظیم بازار.

ستاد مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها گفت: کارشناسان بارها اعلام کرده اند که نحوه فعلی تخصیص یارانه ارزی برای کالاهای اساسی روشی ناکارآمد و ناکارآمد است و بسیاری از مشکلات از جمله فساد و رانت خواری رشد کرده است. در بیانیه ای سه شنبه شب واردات منجر به کاهش و تضعیف تولید داخلی، توسعه قاچاق، افزایش تورم، کسری بودجه و برداشت غیرمستقیم شد. این سیاست غلط باید در سال های گذشته اصلاح می شد که متأسفانه این اتفاق نیفتاد، اما امروز امکان ادامه آن وجود ندارد و باید اصلاح و اصلاح شود، این وظیفه قانون در قبال دولت است.

بر این اساس، سیاست های کلی منتشر می شود که به موارد زیر می پردازد:

1- یارانه ارز ترجیحی نان و دارو همچنان وجود دارد و همه افراد و اقشار جامعه را شامل می شود.

2- دولت در راستای حمایت از اقشار مختلف جامعه، بسته حمایتی و معیشتی ماهانه 400 هزار تومانی برای سه دهک کم درآمد و 300 هزار تومانی برای شش دهک آینده در نظر گرفت. و تعدیل قیمت امکان خروج یارانه را در ماه اول فراهم می کند.

3- ایجاد زیرساخت برای استفاده از کالاهای برگ الکترونیکی به جای بسته حمایتی نقدی در دستور کار ستاد قرار گرفته و در نتیجه بسته حمایتی دولت در قالب کالای لیف الکترونیک ارائه می شود.

بیشتر بخوانید  دعای والدین برای خوشبختی فرزندانشان کار می کند / اهمیت رضایت والدین برای ازدواج

4- سامانه ویژه ثبت درخواست های جدید شهروندان اعم از باقی مانده از ثبت نام قبلی و موارد تغییر و تصحیح اطلاعات خانواده به زودی ایجاد و اطلاع رسانی خواهد شد. ضمناً یارانه افراد جدید مشمول طرح از روز اول اجرای طرح به طور کامل محاسبه می شود.

5. افرادی که نسبت به دهک های فعلی اعتراض دارند، می توانند از این پس از طریق سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی https://hemaiat.mels.gov.ir، درخواست خود را جهت آگاهی ارسال کنند.

6- هماهنگ سازی و یکسان سازی قیمت کالاهای اساسی مشمول ارز ترجیحی بنا به پیشنهاد سازمان حمایت مصرف کننده و تولیدکننده و موافقت ستاد تنظیم بازار و این قیمت ها توسط اتحادیه های صنفی و تشکل های مرتبط با صنف منتشر می شود. و واحدهای تولیدی افزایش قیمت بدون رعایت قوانین و موافقت مرکز تنظیم بازار ممنوع می باشد.

7- موسسات بازرسی و نظارت ذیصلاح و سازمان تعزیرات حکومتی با استفاده از تمامی ظرفیت ها و نیروهای مردمی موجود، نظارت مستمر بر رعایت قیمت ها و جلوگیری از انباشت و فروش مجدد و برخورد قاطع و سریع با متخلفان خواهند داشت. شهروندان تخلفات صنفی را از طریق خطوط ارتباطی 124 و 135 به نهادهای مذکور اطلاع دهند.

8. کلیه تصمیمات ستادی از طریق سخنگوی اقتصادی دولت و اطلاعیه های مطبوعاتی اعلام خواهد شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *