مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ممنوعیت نسل کشی مدرن است – ایرنا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش خبرنگار ایرنا ، تحریم ها و محاصره اقتصادی ملت ها یک پدیده تاریخی است که معمولاً به عنوان ابزاری برای قدرت استفاده می شود. با این وجود ، در دنیای مدرن و به ویژه در دهه های اخیر ، ایرانیان بیشترین و گسترده ترین تحریم های غیرانسانی را متحمل شده اند. طی چهار دهه گذشته ، غربیان به رهبری غرب طیف گسترده ای از مجازاتها را علیه ایران اعمال کرده اند. به راحتی می توان گفت که تحریم های اعمال شده توسط دولت سابق آمریکا در سال های اخیر علیه مردم ایران ، بی سابقه ترین مجازات های تاریخ بشر است.

به همین دلیل است که محمد جواد ظریف بارها از تحریم های ایران به عنوان تروریسم اقتصادی نام برده است. در همین راستا ، اسماعیل باگای خامان ، سفیر ایران در ژنو ، در 47 مین نشست شورای حقوق بشر در تاریخ 2 ژوئیه با گفتگوی تعاملی با گزارشگر ویژه در مورد نسل کشی ، با اشاره به نسل کشی ها در فلسطین و کانادا ، این تحریم ها را یک نسل کشی مدرن خواند. . وی گفت: “اجبار و تحریم های یک جانبه باید به دلیل تأثیرات منفی که بر روی جمعیت هدف دارد ، نسل کشی مدرن تلقی شود.” نسل کشی مربوط به گذشته نیست و درست در مقابل چشمان ما اتفاق می افتد.

دیده بان حقوق بشر در گزارشی در سال 2009 گفت بازگشت تحریم های آمریکا علیه ایران توانایی این کشور در واردات کالاهای بشردوستانه به عنوان دارو را به شدت محدود کرده و مشکلات عدیده ای را برای مردم عادی در ایران و سلامتی آنها ایجاد کرده است. سارا لی ویتون ، مدیر خاورمیانه در دیده بان حقوق بشر ، گفت: “مقامات دولت ایالات متحده می گویند که آنها در کنار مردم ایران ایستاده اند ، اما پیامدهای سیاست های آنها آسیب رساندن به سلامتی ایرانیان است.”

بیشتر بخوانید  به هلیکوپترهای بیشتری برای اطفای حریق ارسباران نیاز است/ آتش را در طبیعت رها نکنید

آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد در آخرین گزارش خود از دولت بایدن خواست که در اولین نشست شورای امنیت سازمان ملل از زمان شروع اپیدمی تاج ، تحریم هایی را علیه ایران در راستای توافق هسته ای اعمال کند. کاملا لغو کنید

گوترش همچنین خواستار تمدید معافیت های تجارت نفت با جمهوری اسلامی ایران و از سرگیری کامل معافیت های پروژه های منع گسترش سلاح های هسته ای شد. وی از ایالات متحده خواست لغو یا لغو تحریم های خود را بر اساس این توافق نامه انجام دهد.

خواسته های ایالات متحده برای لغو تحریم های غیرانسانی علیه مردم ایران در حالی است که دولت بایدن از تحریم ها به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف خود در مذاکرات استفاده می کند. لازم به ذکر است که اگرچه بایدن و همکارانش بی فایده بودن و ناکارآمدی تحریم ها را پذیرفته اند ، اما آنها همچنان ترامپ را دنبال می کنند.

همزیستی تحریم های غیرانسانی و غیرانسانی با تاج ، رنج مردم ایران را دو چندان کرده است. طبق آماری که وزارت بهداشت منتشر کرده است ، از زمان شیوع تاجگذاری در ایران به بیش از 85000 نفر رسیده است. از همان آغاز فوران تاج در ایران ، مقامات آمریکایی از این حادثه به عنوان فرصتی برای فشار بیشتر بر مردم ایران استقبال کردند.

ممنوعیت وام 5 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول به ایران ، تشدید محدودیت های معاملات مالی و انتقال پول برای خرید تجهیزات در برابر تاج از جمله اقدامات آمریکا در این دوره است. این رویکرد امروز نیز ادامه دارد. ایالات متحده نقش و تأثیر انکارناپذیری در افزایش تعداد قربانیان تاج در ایران دارد.

بیشتر بخوانید  امروز ، یک میلیون دوز واکسن کرونا از ژاپن وارد می شود - خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

در ششمین دور مذاکرات در وین برای احیای برجام ، که چند هفته پیش برگزار شد ، بایدن تاکنون از تخفیف تحریم های اعمال شده توسط حداکثر فشار ترامپ علیه جمهوری اسلامی خودداری کرده است.

وضع تحریم ها به اقتصاد ایران آسیب زده و مشکلات زیادی را برای مردم ایران ایجاد کرده است. پیامدهای اقتصادی – اقتصادی و فرهنگی تحریم ها به اندازه تأثیرات آن بر سلامتی ملموس و قابل مشاهده نیست ، اما به هر حال هیچ کس نمی تواند تأثیرات غیرانسانی تحریم ها بر زندگی جمعی ایرانیان را انکار کند.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *