ملک پوتین یک آپارتمان «77 متری» است!



کرملین فهرستی از اموال شخصی ولادیمیر پوتین منتشر کرده است که با شوخی و تمسخر کاربران اینترنتی مواجه شده است. بر اساس این فهرست، پوتین صاحب یک آپارتمان به مساحت 77 متر مربع و سه خودروی شخصی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سال گذشته در مجموع ده میلیون و 200 هزار روبل دریافت کرده است که معادل حدود 114 هزار یورو است.

خبرگزاری آلمانی دویچه وله روز شنبه 16 آوریل به نقل از کرملین گزارش داد که این کل حساب پول مردی است که بیش از دو دهه بر روسیه حکومت کرد.

اموال شخصی پوتین شامل یک آپارتمان 77 متری، سه خودرو و یک کامیون است.

منتقدان می گویند که دارایی های واقعی روسیه چندین برابر برخی دیگر است و برخی او را یکی از ثروتمندترین افراد جهان می دانند.

به گزارش دویچه وله، دولت ولادیمیر پوتین چندین بار متهم به فساد شده است و برخی ناظران معتقدند که بسیاری از نزدیکان و افراد مورد اعتماد رئیس جمهور روسیه الیگارشی های روسی با ثروت افسانه ای و چهره های مرتبط هستند.

دو دختر پوتین متهم به پنهان کردن ثروت پدرشان شده اند

یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت که کاخ سفید به این نتیجه رسیده است که بستگان و اعضای خانواده پوتین نقش فعالی در پنهان کردن دارایی‌های او بازی می‌کنند و تحریم شده‌اند.

این فهرست که توسط کرملین در فضای مجازی منتشر شد، با شوخی و تمسخر مواجه شد. برخی از کاربران اینترنت به یافته های الکسی ناوالنی، منتقد و منتقد سرسخت پوتین اشاره کرده اند.

بیشتر بخوانید  خرید بیمه شخص ثالث به صورت اقساطی برای تمام رانندگان خودرو

این رمان موارد متعددی از فساد را فاش کرد که پوتین و اطرافیانش در آن دست داشتند. سال گذشته تیمی از همکارانش مستندی دو ساعته درباره «ویلای مجلل پوتین» در سواحل دریای سیاه فیلمبرداری کردند.

این فیلم در مورد «اختفا و پوشش ساخته شده در مالکیت این کاخ» است که مشخصاً مجهز به تجهیزات مختلف امنیتی است.

به گفته ناوالنی و همکارانش، این «کاخ پوتین» به تنهایی بیش از یک میلیارد یورو ارزش دارد. کرملین مستند ناوالنی و همکارانش درباره کاخ را مزخرف و دروغ خواند.

به گفته کرملین، پوتین پردرآمدترین سیاستمدار روسیه نیست. بر اساس فهرست کرملین، درآمد وزیر بازرگانی روسیه در سال گذشته حدود 705 میلیون روبل (هفت میلیون و 900 هزار یورو) بوده است.

مسکو مدعی است که بیشترین درآمد سالانه در میان کسانی که در کاخ کرملین کار می کنند متعلق به ولادیمیر مدینسکی، فرستاده ویژه پوتین است که رهبری هیئت روسیه برای مذاکرات با اوکراین را بر عهده داشت.

کرملین اعلام کرد که مدینسکی در سال گذشته 106 میلیون و 700 هزار روبل (که معادل 1.2 میلیون یورو است) دریافت کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید