مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مقر تاج شناسایی شد! – ایسنا

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


یک کارگردان تئاتر با انتقاد از تعطیلات بعدی تئاتر گفت: “با این تعطیلات جایگاه تاج تعیین شد. مرکز تهران ، اطراف تئاتر شهر ، زیرا به جز تئاترها همه جا باز است!

متین اوجانی که نمایش “نئاندرتال ها” را اجرا کرد ، در مصاحبه با ایسنا ادامه داد: در تعطیلی سالن تئاتر همه جا همه جا باز بود و مردم بالا و پایین می شدند. هم اکنون نیز با بسته شدن جاده شمالی اخیر ، ترافیک از سر گرفته شده است و در وسط تنها تئاترها به دلیل بسته بودن تعطیل شده اند.

وی در توضیح شرایط بازی خود در آن زمان گفت: “ما این نمایش را با سختی زیادی آماده کردیم.” در این شرایط جمع کردن یک گروه بسیار دشوار است. قرار بود نمایش ما از 4 جولای آغاز شود ، اما متأسفانه در 4 جولای تئاتر ناگهان تعطیل شد و بلیط فروشی نیز تعطیل شد. به این ترتیب تمام هزینه های چاپ پوستر و تبلیغات ما بر باد رفت. آقای سیاوش چراغی پور مجبور بودند نمایش ما را افتتاح کنند. او از پروژه تصویری خود اجازه خواست تا با ما باشد اما ناگهان همه چیز متوقف شد در حالی که همه چیز باز بود و فقط تئاتر تعطیل بود.

اوجانی افزود: تئاترهای خصوصی چند روز بعد افتتاح شد. ما گروه را دوباره جمع کردیم و دوباره آن را صرف تبلیغات خود کردیم و نمایش خود را در تاریخ 13 جولای اجرا کردیم که بعد از هفت شب تئاتر ناگهان دوباره تعطیل شد!

این کارگردان با اشاره به واکنش تماشاگران به این نمایش گفت: نمایش ما یک کمدی سیاه با نگاهی اجتماعی است که با استقبال خوبی روبرو شد. ظرفیت کل سالن دو بار پر شد و حتی در شب هفتم نمایش ما به دلیل ظرفیت کامل سالن مجبور شدیم چند تماشاگر را به خانه ببریم.

بیشتر بخوانید  یک مکالمه تلفنی ظریف با وزرای خارجه توگو و بوسنی

وی افزود: پس از بسته شدن دفاتر ، مردم جاده شمالی را در پیش گرفتند و در حال حاضر در همه جا باز است و هنوز تئاتری وجود دارد كه كار خود را متوقف كرده است و ما فهمیدیم كه كرونا – كه دلیل بسته شدن آن اعلام شد – فقط ریشه دارد در مرکز تهران. “ضمن کار ، به چهارراه ولیعصر نیز نزدیک است و فقط فقط تئاتر را تحت تأثیر قرار می دهد.

اوجانی با بیان اینکه این شکل از فعالیت آسیب های زیادی به روح گروه های نمایشی وارد کرده است ، ادامه داد: متاسفانه مسئولینی که درباره تئاتر تصمیم می گیرند از نوع تئاتری نیستند و رفتاری اداری دارند. آنها نمی فهمند که جمع کردن یک گروه تئاتر و تهیه یک نمایش در این شرایط چقدر دشوار است و وقفه های این چنینی آزار دهنده است. به محض اعتراض ، ما را به مقر تاج ملی هدایت می کنند. اما اگر قرنطینه می شوید ، جاده ها را ببندید تا در جاده شمالی ترافیکی نباشد. اما این نوع تعطیلی که فقط به تئاتر محدود می شود ، سرزنده است.

وی با گلایه از اینکه مدیران فرهنگی از جامعه تئاتر حمایت نمی کنند ، افزود: تنها مکانی که از ما حمایت کرده است سایت تیوال است اما تصمیم گیرندگان یا اضافه کاری لازم را ندارند یا حوصله این را دارند که به دردسر بیفتند.

سرانجام متین اوجانی استقبال مخاطبان از نمایش وی را “شاد” خواند و گفت: این میزان استقبال در این شرایط برای ما نیز خوشحال کننده و تعجب آور بود. ما حداقل 40 تماشاگر در شب داشتیم. در اولین اجرا ، میهمانان همیشه سالن را پر می کنند ، اما در شب های بعد تنش در محل کار و سایر عوامل تعیین کننده است. نمایش ما همانطور که از عکس ها و فیلم هایی که ساختیم دیده می شود ، با استقبال گرم تماشاگران روبرو شد ، اما افسوس که تصمیمات یک شب ما را با بحران جدیدی روبرو کرد.

بیشتر بخوانید  مقابله با پرورش سگ یکی از مطالبات عمومی در استان یزد است - اخبار یزد - اخبار استانهای تسنیم

نمایش “نئاندرتال ها” به نویسندگی و کارگردانی متین اوجانی ، از تاریخ 13 جولای در تئاتر دیوار چهارم روی صحنه رفت ، اما تا سومین یکشنبه ماه آگوست تعلیق شد.

به گفته اوياني ، اين نمايش يك كمدي سياه و با ديدگاهي اجتماعي است كه در خلاصه داستان آمده است: صادق ، يك سناريو نويس جوان ، همه چيزهاي زندگي را برنامه ريزي كرد ، حتي حاملگي همسرش را هم برنامه ريزي كرد ، اما اين بار داستان متفاوت است …

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *