مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مقدمه ای بر کاستی های بطری های آب معدنی منجمد

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


آسیب می رساند بطری آب معدنی منجمد برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر با ما همراه باشید مجله دلگر.

ترکیبات شیمیایی موجود در بطری های پلاستیکی بیشتر بر غدد چربی و لنفاوی تأثیر می گذارد و در برخی از بافت های بدن باعث ایجاد تومور می شود.

مضرات بطری های یخ زده آب معدنی

مضرات بطری های یخ زده آب معدنی

مدیر کل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو گفت: تمامی آب های معدنی و شرب بسته بندی شده سالم بوده و هموطنان می توانند بدون نگرانی از این محصولات استفاده کنند.

ˈحسین رستگارˈ در این نشست خبری افزود: این سازمان میزان نمک و نیترات 30 برند معروف آب معدنی و آب آشامیدنی را حداقل در آزمایشگاه های مرجع خود مورد آزمایش قرار داد و نتایج آزمایشات نیز سالم بودن آنها را تایید کرد. “

وی خاطرنشان کرد: آب معدنی و آب آشامیدنی بسته بندی شده دارای ضوابط و استانداردهای لازم سازمان غذا و دارو بوده و از نظر بهداشتی مورد تایید است.

مضرات بطری های یخ زده آب معدنی

** آب بطری دو نوع است

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو در ادامه به نوع آب بسته بندی اشاره کرد و گفت: آب بسته بندی دو نوع است. آب معدنی و آب شرب تقسیم می شود

آب معدنی مستقیماً از منبع تامین می شود و کلیه املاح موجود در آنها طبیعی بوده در حالی که آب مذکور فقط بسته بندی می باشد.

رستگار خاطرنشان کرد: آب شرب از آب های زیرزمینی و شرب تامین می شود و این آب ها به صورت استاندارد بسته بندی و پس از تابش ازن و آزمایش نمک در آنها به بازار عرضه می شود.

بیشتر بخوانید  فواید دارویی و درمانی بی نظیر ادویه در هفت رنگ

وی تاکید کرد: سازمان غذا و دارو وظیفه رسیدگی به آب معدنی و آشامیدنی بسته بندی شده را بر عهده دارد و آب لوله ها نیز زیر نظر معاونت بهداشت است.

مضرات بطری های یخ زده آب معدنی

** به دنبال اصلاح استاندارد نیترات آبی هستیم

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر میزان استاندارد نیترات آب در کشور 50 پی پی ام است، بنابراین خواهان بازنگری استاندارد نیترات آب هستیم.

رستگاربا گفت: در مورد نیترات آب آشامیدنی نمی توانیم اظهار نظر کنیم. وجود ندارد.

وی بیان کرد: بیش از صد برند دارای مجوز تولید از سازمان غذا و دارو هستند آب معدنی البته برخی از آنها با وجود داشتن مجوز تولید نمی شوند. با این حال، امکان تقلب وجود دارد آب معدنی همچنین وجود دارد.

مضرات بطری های یخ زده آب معدنی

** فرهنگ سازی در مصرف ظروف یکبار مصرف

رستگار گفت: یکی از برنامه هایی که این سازمان در کار خود به آن اولویت داده است رعایت نکات بهداشتی در استفاده از ظروف یکبار مصرف است چرا که از این اکسسوری در مراسم های مختلف بسیار استفاده می شود.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو تصریح کرد: بارها دیده شده که هموطنان نوشیدنی های گرم مانند چای از آب جوش، شیر گرم و غذای گرم در ظروف یکبار مصرف شفاف و نازک استفاده می شود که برای سلامتی بسیار مضر و خطرناک است.

رستگار با تاکید بر جداسازی ظروف یکبار مصرف با توجه به مواد و شرایط مصرف، گفت: برای مصرف غذای گرم از ظروف کاغذی یا فومی و از ظروف شفاف برای نوشیدنیهای خنک که استفاده خواهد شد.

بیشتر بخوانید  درمورد بیسکویت امپایر بیشتر بدانید !

یکی از مقامات سازمان غذا و دارو گفت: دمای آب جوش، چای، شیر داغ یا غذای داغ می تواند آلودگی ها را به مواد غذایی در ظروف شیشه ای یکبار مصرف منتقل کند.

رستگاربا با تاکید بر اینکه مصرف یک یا دو بار این ظروف ضرری ندارد، تصریح کرد: استفاده طولانی مدت از این ظروف اثرات خطرناکی برای بدن دارد.

وی با بیان اینکه در ظروف یکبارمصرف قاچاق و کلاهبرداری نیز مشاهده می شود، تصریح کرد: در این راستا برای پایش آلاینده های این ظروف در طرح تحول نظام سلامت برای بررسی آلاینده ها و مواد تقلبی برنامه داریم.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو از پیشنهاد شناسایی و کنترل آلاینده ها و تقلب های غذایی به وزیر بهداشت خبر داد و گفت: تقلب ها روز به روز پیچیده تر شده و تست آن در مراکز آزمایشگاهی سخت تر می شود. . “

رستگار افزود: با وجود اینکه تجهیزات و آزمایشگاه های استاندارد زیادی داریم، اما بسیاری از مواد مضر در حال دستکاری هستند به عنوان مثال در چای، زعفران و عسل، شاهد تقلب هایی هستیم که باید بررسی و نظارت شود.

مضرات بطری های یخ زده آب معدنی

*** هشدار آب معدنی منجمد

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو همچنین با هشدار نسبت به نگهداری مواد غذایی در مقابل فروشگاه ها، گفت: گاهی مشاهده می شود که برخی از مواد غذایی مانند آب و غذا در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند که باعث مضرات می شود. و مواد خطرناک .” بودن.

رستگار گفت: به عنوان مثال پفک و چیپس در معرض نور مستقیم خورشید، روغن موجود در آنها تجزیه شده و به مواد مضر تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید  نیاز به پولیش دندان بعد از کامپوزیت چیست؟

وی افزود: همچنین هنگام بارندگی در پاییز و زمستان، مواد غذایی که در مقابل فروشگاه ها نگهداری می شود رطوبت را جذب کرده و باعث رشد مواد میکروبی و قارچی می شود.

رستگار یادآور شد: کیفیت غذا در سازمان غذا و دارو بررسی می شود اما نظارت بر فعالیت ها در صلاحیت اداره اصناف و طب کار است.

او تاکید کرد که ظروف آب معدنی چون منجمد است نباید به صورت منجمد مصرف شود آب معدنی پلیمر به عنوان یک ماده مضر و خطرناک تولید می شود.

یک مقام مسئول در سازمان غذا و دارو نیز تصریح کرد: بررسی ها نشان داده است که نور خورشید و گرمای شدید سوپرمارکت ها باعث ایجاد مواد مضر در مواد غذایی می شود.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *