مقدمه ای بر تجهیزات الکتریکی صنعتی – خبرگزاری مهر ایران و اخبار جهان


طبق یک گزارش تجاری خبرگزاری مهردر طول تاریخ ، حوادثی که همه صنایع را در همه نقاط جهان زیر و رو کرده ممکن است حتی به تعداد انگشتان دو دست نرسد. اما اختراع توماس ادیسون یا کشف قدرت الکتریسیته ممکن است مهمترین این موارد باشد. برق توانسته است ظرفیت تولید را افزایش دهد ، فرآیندهای موجود در آن را تسریع کند ، هزینه ها را کاهش دهد و مهمتر مهمتر از همه ، این به طور قابل توجهی کیفیت محصول نهایی را افزایش می دهد. در زندگی روزمره ، اگرچه تقریباً برای انجام فعالیت های خود به برق نیاز داریم ، اما بدون آن زندگی ما مختل می شود ، اما ما کار پیچیده ای با آن انجام نمی دهیم و همه تعاملات ما با آن ، شاید محدود به اتصال دستگاه ها ، برای تولید برق بکش

اما در کاربردهای صنعتی ، ماجرا متفاوت است. در آنجا ، پیچیدگی کار با برق بسیار زیاد است ، با توجه به اینکه جریانی که با آن سرو کار داریم بسیار ناگهانی بالاتر از برق شهر است. اولین چالشی که هنگام کار با برق در چنین محیطی پیش می آید چالش امنیتی است. به دلیل فشار و جریان زیاد برق ، در صورت کنترل نشدن برق در یک محیط صنعتی ، احتمال خسارات و تلفات مهلک با خسارات مالی بزرگ و حتی جبران ناپذیر بسیار زیاد است. بنابراین ، در یک محیط صنعتی ، استفاده از انواع الکتریکی دیده می شود که هر یک وظیفه خاصی دارند و برای رفع نیاز منحصر به فرد مورد استفاده قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید  صعود شاخص بورس در معاملات ۶ دی ۱۴۰۰

بیشتر بخوانید در واحد تولید محتوا کارینای برقی انجام شد ، برخی از این ابزارها را بررسی خواهیم کرد.

دستگاه های امنیتی برق

گفتیم که یکی از اصلی ترین چالش ها و شاید مهمترین آنها در سیستم های الکتریکی صنعتی چالش امنیتی است. از دستگاه ها و ابزارهای مختلفی برای کنترل سیستم الکتریکی و جلوگیری از آسیب دیدن استفاده می شود. از ابزارها و محصولات مدیریت کابل گرفته تا برخی از اجزایی که به طور معمول جریان مدار را تحت شرایط خاص قطع می کنند. برخی از این محصولات و ابزارها برای نظارت نیز مورد استفاده قرار می گیرند و به سادگی از نمادهای ویژه برای انتقال وضعیت دستگاه اپراتور در اتاق کنترل استفاده می کنند تا در صورت بروز مشکل ، وی اقدامات امنیتی بیشتری انجام دهد.

آشنایی با تجهیزات الکتریکی صنعتی

اولین قدم در جلوگیری از مشکلات امنیتی در سیستم های الکتریکی مدیریت کابل است. مثلا گیره پلاگین کابل در مورد آن فکر کنید این محصول می تواند کابل های سنگین و ضخیم مورد استفاده در محیط های صنعتی و کارخانه ها را در یک مکان ثابت به هم متصل کرده و از حرکت آنها جلوگیری کند. بنابراین ، احتمال وقوع عوارض جانبی مانند اتصالات سیم ، اثرات زمینی و ̈ا برطرف می شود و یا احتمال وقوع آنها به طور قابل توجهی کاهش می یابد. با توجه به میزان خطری که در صورت استفاده از این وسایل محافظتی کاهش می یابد ، هزینه های خرید ، نصب و نگهداری از نظر اقتصادی توجیه می شود.

ابزاری برای بهبود بهره وری

علاوه بر چالش های امنیتی ، ابزارها و م componentsلفه هایی نیز وجود دارند که وظیفه بهبود عملکرد سیستم را بر عهده دارند. این ابزارها می توانند توابع مختلفی را به سیستم اضافه کنند ، کار با اپراتور را آسان تر کنند یا توابع جدیدی را به کل دستگاه اضافه کنند که نتیجه نهایی آن در مناطق مختلف دیده می شود. یک نمونه از این ابزار بازار محصولات الکتریکی است جزو محصولات پرفروش طبقه بندی می شوند ، شمش هنر و وضعیت مسی این می تواند کنترل را به سیستم اضافه کند. البته استفاده از این محصولات همچنین می تواند باعث افزایش کارایی امنیت و کاهش خطر حوادث الکتریکی شود تاثیر گذار بودن.

بیشتر بخوانید  شرایط و زمان دریافت ارز دانشجویی در سال 1400

آشنایی با تجهیزات الکتریکی صنعتی

ابزار برق و انتقال

همچنین برخی از ابزار و تجهیزات قدرت صنعتی وجود دارد که عمدتا با انتقال برق سروکار دارند. این ابزارها معمولاً به عنوان مبنای برق مورد استفاده قرار می گیرند و هدف اصلی آنها استفاده از برق است. ویژگی دیگر این محصولات این است که انواع محصولاتی که در بالا در مورد آنها صحبت کردیم معمولاً در همان دسته از ابزارهای برقی نصب می شوند. یعنی بدون این دسته سایر دسته ها عملاً غیر قابل استفاده هستند. البته گروه دیگری از محصولات در این گروه وجود دارند که به خودی خود نقش مستقیمی در منبع تغذیه ندارند و بیشتر نقش ابزار و کمک مهندسین برق را بازی می کنند.

ابزار و محصولاتی مانند سیم برق و پریزهای صنعتی در این گروه قرار می گیرند. آنها برای اهداف امنیتی استفاده نمی شوند و هیچ ویژگی خاصی را به سیستم الکتریکی اضافه نمی کنند. این برای برق استفاده می شود. برخی از محصولات دیگر مانند قرقره های کابل نیز در این گروه در نظر گرفته می شوند. زیرا استفاده از آنها به عنوان ابزاری برای مهندسان برق می تواند ضروری تلقی شود یا کار آنها را تسهیل کند.

این اخبار تبلیغات است و خبرگزاری مهر درمورد مطالب آن نظری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید