مقدمه ای بر تاریخچه اسب های ایرانی


    تاریخچه اسب های ایرانی

تاریخچه اسب های ایرانی

کشور بزرگ ایران نهالستان برای پرورش اسب و منشاء نژادهای مختلف اسب. ما در ایران گنجینه ای منحصر به فرد با تاریخ در طول تاریخ تمدن جهان داریم به نام اسب خانگی ایران. این اسب ویژگی های منحصر به فردی دارد و گواهی بر تاریخ اجداد همه اسب های مدرن و برجسته است. با دانستن اینکه ایران باستان محل پرورش بهترین اسب های جهان است و با نگاهی به آثار تاریخی و اعتقادات دیرینه شناسان می توان ایران را مهد پرورش اسب دانست که دیگر نژادهای اسب امروزی از آنجا سرچشمه می گیرند.

ایرانی قدیم همانطور که آنها معروف بودند، در آن روز اسب های آنها در جهان مشهور بودند. با نگاهی به آثار هرودوت، گزنفون، استرابون، هرمان واگنر و دیگر مورخان می توان دریافت که ایران زادگاه و خاستگاه نژادهای مختلف اسب بوده است، آنان وجود قبایل بزرگ اسب را در ایران هزاران سال قبل از میلاد ارائه و نسبت داده اند. . تاریخچه اسب های ایرانی

تمام رنگ‌های متنوع اسب‌های امروزی، اسب‌های ایران باستان را داشتند و رنگ‌های اسب‌ها به درخواست پرورش‌دهنده به‌دست می‌آمدند. در دوره به طور کلی پادشاهان ایران باستان همه درباریان و رئیس لشکر به پرورش اسب مشغول بودند. اسب برای کوروش اهمیت ویژه ای داشت، به طوری که تعداد فرزندان کوروش از 120000 نفر در سال گذشت. همه این اسب ها دارای شجره نامه و هویت فردی بودند و بیشتر در سواره نظام نظامی استفاده می شدند. آن زمان طبق قانون هر ایرانی باید سوارکاری می آموخت.

    تاریخچه اسب های ایرانی

برای صدور گواهینامه تاریخ ایرانیان آنها در تمام زمینه های سوارکاری و پرورش اسب پیشگام بودند. هرتل می گوید: تفریح ​​پیران ایران باستان اسب سواری و اسب دوانی، پرورش و پرورش بود. اسب های اصیل و در مسابقات اسب دوانی شرکت می کردند و هر سال بهترین اسب های مسابقه را می خریدند و به خانواده سلطنتی می آوردند.

بیشتر بخوانید  طرح و جنس پارچه چیست؟

سایر ورزش های ملی ایران گوگان درساژ یک فرم پیشرفته و مدرن است. شکار اسب مربوط به پادشاهان ایران باستان و یکی از روش های رایج شکار با پرش از روی موانع است که امروزه به عنوان یک رشته در ورزش سوارکاری به شمار می رود. ایرانیان از کودکی چوگان سواری و تیراندازی را آموختند و به عنوان تیرانداز سواره نظام به شکار جنگل می رفتند.

در نزديکي لرستان، چند رخنمون و آب‌نماي مربوط به دو هزار سال پيش از عصر جديد پيدا شد و بررسي آنها نشان داد که ايرانيان انواع سوارکاري را مي‌شناختند و براي هر ورزش سوارکاري از نوع خاصي از فواره يا فواره استفاده مي‌کردند. نگاهی اجمالی به وضعیت امروز سوارکاری نشان می دهد که همچنان از همان مهارها و روزنه های ایران باستان استفاده می شود و تاکنون دنیا نتوانسته است آنها را با وسیله ای جایگزین کند.

    تاریخچه اسب های ایرانی

پس از نفوذ اسلام در ایران و توصیه پیامبر اسلام (ص) در پرورش اسب و اسب سواری، مسلمانان خدمات بزرگی در زمینه پرورش اسب انجام دادند. اعراب در مورد اسب و فنون سواره نظام از ایرانیان بسیار آموختند. و سپس آنها موفق شدند بیش از نیمی از سیاره را تسخیر کنند. اسب های ایرانی نقش مهمی در ایجاد بهترین نژادهای اسب عرب داشتند.

مارکوپولو می نویسد: بهترین های ایران زیباترین اسب های جهان آنها همچنین به دلیل شهرت در دسترس هستند، تاجران خارجی آنها را برای فروش به هند می آورند و به قیمت بالایی می فروشند. قیمت هر اسب 200 پوند طلا است.

    تاریخچه اسب های ایرانی

یکی از خدماتی که ایرانیان برای اولین بار در دنیا در تولید و پرورش گاو انجام دادند، تولید قاطر از جفت گیری الاغ نر با مادیان است.

بیشتر بخوانید  آدرس شورای حل اختلاف شهرستان ملشاهی استان ایلام


دیدگاهتان را بنویسید