مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مقایسه قیمت مسکن در ایران و جهان

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت خانه در سال گذشته افزایش یافته است. اندازه قیمت خانه این موضوع فشار زیادی به مستاجران وارد می کند. خوشبختانه طبق آخرین آمار قیمت خانه در ماه گذشته نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است. بهتر است مسئولان برای تثبیت قیمت مسکن چاره ای بیندیشند زیرا مسکن یکی از سرمایه های مهم شهروندان است. اندازه قیمت خانه قدرت خرید خانوارها را کاهش می دهد.

بابک نگهداری رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی در همایش الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی برای تحقق نهضت ملی مسکن گفت: صنعت تولید مسکن موتور رشد اقتصادی است و مادر را تحت تاثیر قرار می دهد. صنعت.

نیژداری با اشاره به برخی از عوامل مشکلات مسکن و اقدامات محققان این مرکز در جهت بهبود وضعیت موجود، تصریح کرد: تاثیر حوزه مسکن بر رشد و توسعه اقتصادی کشور غیرقابل انکار است.

وی افزود: صنعت مسکن علاوه بر تأثیرات عمیق اجتماعی و فرهنگی، از نظر اقتصادی نیز حائز اهمیت است زیرا به عنوان موتور رشد و توسعه اقتصاد کشور عمل می کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس خاطرنشان کرد: بخش مسکن از طریق تأثیر بر مخارج مصرفی، سرمایه‌گذاری‌ها و تغییر در تولید ناخالص اجتماعی، بر نوسانات اقتصادی، ایجاد رشد اقتصادی و ایجاد مشاغل جدید در بخش ساختمان و بخش‌های وابسته به شدت تأثیر می‌گذارد. تأثیرات آن به بخش مسکن محدود نمی شود.

وی ادامه داد: در کشور ما با توجه به ابعاد نیاز مسکن در دوره های مختلف، قوانین و سیاست های بسیاری وضع شده است، اما سیاست ها جزئی است و برنامه مشخص و بلندمدتی برای حل مشکل مسکن وجود ندارد. ، اطلاعات و آمار واضح و دقیقی وجود ندارد. نحوه اجرای سیاست ها و اثربخشی آنها و موانع احتمالی که در اجرای آنها وجود دارد از جمله کمبود بودجه، نبود دانش لازم و همچنین سیستم نهادی ناقص و ناکارآمد باعث شده است که رویکردهای قانونی و برنامه ای به تصویب برسد. همیشه شکاف های زیادی دارد

بیشتر بخوانید  قرنطینه تیم یوونتوس با ثبت پرونده جدیدی از تاج - اخبار فوتبال جهان - اخبار ورزشی تسنیم

آمار تکان دهنده از بحران مسکن

رئیس مرکز پژوهش های مجلس، سهم هزینه های مسکن در پرتفوی خانوارهای شهری ایران را بین 60 تا 70 درصد دانست و تاکید کرد: علیرغم اینکه میانگین این شاخص در دنیا 18 درصد و حدود 15 متغیر است. به 25 درصد.

وی با بررسی بررسی حوزه مسکن در 6 برنامه قبلی توسعه، گفت: در بررسی حوزه مسکن در 6 برنامه قبلی توسعه کشور، مهم ترین مشکلی که می توان آن را در عدم موفقیت موثر خلاصه کرد. بخش مسکن فقدان یک بسته جامع در ابعاد مختلف برای پاسخگویی به نیازهای مختلف جامعه ایران به منظور رفع مشکلات مسکن از جمله بد مسکنی، بی خانمانی و غیره است.

وی افزود: رویکردهای محلی و محدود برای حل معضل مسکن بدون استفاده از ابزارهای دولتی، قانونی و قانونی باعث شده است که معضل مسکن به عنوان یکی از موضوعات اصلی در حوزه شهری و اجتماعی کشور ثابت و تضمین شده باقی بماند.

نگاری تاکید کرد: قانون جهش تولید ساختمان های مسکونی نیز در جستجوی راه حل عملیاتی برای برون رفت حوزه مسکن از وضعیت موجود و تبعات آن است، اما این قانون نیز تنها بر بخش محدودی از کل تمرکز دارد. ابعاد مسکن که شامل سرمایه گذاری در تولید و تملک ساختمان های مسکونی است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در خصوص فعالیت و اثربخشی این مرکز در بهبود وضعیت فعلی مسکن گفت: مرکز پژوهش های شورای اسلامی بر اساس وظایف ذاتی خود در تدوین قانون پرش همکاری می کند. در تولید مسکن به طور مستمر برنامه های جاری و وضعیت فعلی بازار مسکن را رصد می کند. حفظ موقعیت مشاوره ای و ارائه جایگزین های مختلف با دیدگاه چند بعدی از جمله اجاره به شرط تملیک، ساخت و ساز مرحله ای، پیش خرید، مالکیت مشاع، اجاره مسکن در قالب سازمان نهادی و اجاره حرفه ای، مالکیت مشاع و تشویق به ارائه گستره وسیعی از واحدها با سطوح و خصوصیات مختلف، سازندگان نسبت به ساماندهی شرایط فعلی اقدام کردند.

بیشتر بخوانید  گردنبند یوزپلنگ را در توران شاهرود ببینید / فیلم

وی افزود: مرکز پژوهش های مجلس با درک نیازهای مختلف در بازار مسکن با توجه به درآمد و امکانات اقتصادی اقشار مختلف جامعه، برنامه جامعی را متناسب با سرمایه گذاری، تولید و عرضه مسکن به منظور تامین مسکن پیشنهاد می کند. مسکن برای اقشار متوسط ​​جامعه و گروه های کم درآمد باید خروج سرمایه از کشور و عدم پاسخگویی به نیازهای موجود برطرف شود.

نگداری با اشاره به نقش دولت در بهبود وضعیت مسکن گفت: امید است دولت با در نظر گرفتن همه راهکارهای پیشنهادی و توصیه های کارشناسی امکان دسترسی همه افراد جامعه به ویژه افراد با درآمد متوسط ​​و پایین را به مسکن فراهم کند. “

رئیس مرکز پژوهش های مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد سلسله بحث ها و بحث های کارشناسی که در جلسه امروز برگزار می شود بتواند در حل مشکل مسکن نقش آفرینی کند.

همایش یک روزه الزامات و سازوکارهای فنی، اجتماعی و اقتصادی برای تحقق نهضت ملی مسکن توسط دفتر زیرساخت مرکز پژوهش های شورای اسلامی با حضور کارشناسان این مرکز و جمعی از مسئولان برگزار شد. وزارت راه و شهرسازی و سایر نهادهای مرتبط و نیز بخش خصوصی.


بیشتر بخوانید  "تصادف" پایان لایه بندی با شماره ثبت آسیب دیده است! + عکس
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *