مقایسه ضریب پیروزی مربیان لیگ های مهم فوتبال اروپا در 7 سال گذشته – اخبار فوتبال جهان – اخبار ورزشی تسنیم


طبق گزارش ها آژانس تسنیم، فوتبال اروپا مربیان زیادی با سبک و موفقیت دارد که هر کدام با تکیه بر فلسفه بازی خود برای پیروزی تلاش می کنند. در این بین ، به نظر می رسد برخی از آنها در پیروزی در مسابقات داخلی به ویژه لیگ ها باتجربه ترند. مربیانی مانند آنتونیو کونته ، پپ گواردیولا ، دیگو سیمئونه و ….

با این حال ، آمار هر یک از این مربیان یکسان نیست و میزان موفقیت آنها در پیروزی بسته به تعداد مسابقاتی که تیم آنها را در لیگ هدایت کرده است ، متفاوت است.

طبق وب سایت Opta ، متخصص در تهیه آمار فوتبال ، سرمربی جدید یوونتوس ، ماسیمیلیانو آلگری بیشترین میانگین برد را با یک تیم در پنج لیگ بزرگ اروپا طی 7 سال دارد.

با بازگشت آلگری دو سال پس از اخراج ، یوونتوس مردی را نیمکت نشین کرد که 74.4٪ از مسابقات خود را از سال 2014 تا دو سال پیش که اخراج شد ، برنده شد. آلگری در اولین فصل حضور خود در یوونتوس 190 بار در سری A تیم را هدایت کرد و 142 پیروزی در آنها کسب کرد. آمار آلگری حتی از مربیانی مانند سیمئونه و گواردیولا که برخلاف ایتالیایی در دو سال گذشته کار کرده اند ، نیز بهتر است.

دیگو سیمئونه در دو سال حضور در خانه پیروزی خود را برابر الگری به 21 رساند ، اما وقتی تعداد بازی های او را در نظر بگیرید ، موفقیت آرژانتینی کمتر از رئیس یوونتوس است. سیمئونه در 7 سال گذشته 266 بار در لالیگا اتلتیکو مادرید را هدایت کرده است و منجر به 163 بازی شده است که میزان موفقیت 61.2٪ است.

بیشتر بخوانید  برنامه وزارت صمت برای گسترش صادرات خودرو و قطعات تا پایان 1404

نزدیکترین مربی آلگری در این رده پپ گواردیولا است که در 140 بازی خود به عنوان سرمربی منچسترسیتی 140 پیروزی کسب کرده است که موفقیت 73.6٪ را کسب کرده است. یورگن کلوپ سومین مربی است که در 220 بازی خود به عنوان سرمربی لیورپول موفق به کسب 138 بازی (62.7٪) شده است.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید