مقاومت تا زمان خروج واقعی نیروهای خارجی از عراق ادامه خواهد یافت – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها خبرگزاری مهر به گفته العهد ، اسائب الحق دبیرکل جنبش روز چهارشنبه گفت که گروه های مقاومت با این اظهارات فریب نخواهند خورد مگر اینکه اقدامات عملی برای خروج نیروهای خارجی از کشور انجام شود.

قیس الحزالی در سخنرانی خود در مورد عید قربان و تحولات عراق گفت: “مقاومت تا زمان خروج واقعی نیروهای خارجی از عراق ادامه خواهد داشت.”

وی افزود: مقاومت در صورت عدم اقدامات عملی روی زمین فریب اظهارات را نخواهد خورد.

گفتنی است ، مصطفی الکاظمی ، نخست وزیر عراق در سفر خود به ایالات متحده ، توافق نامه ای با ایالات متحده امضا کرد. نخست وزیر عراق پس از ملاقات طولانی با رئیس جمهور ایالات متحده این توافق نامه را امضا کرد. به دنبال امضای توافق نامه ، مصطفی الکاظمی و جو بایدن بیانیه مشترکی صادر کردند که توسط کاخ سفید قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: “واشنگتن و بغداد توافق كرده اند كه حضور نظامی آمریكا در عراق را تا پایان سال 2021 پایان دهند.” رهبران آمریكا و عراق گفتند كه دولت آمریكا بار دیگر تعهد خود را برای محافظت از نیروهای ائتلاف بین المللی كه در عراق مشورت و آموزش می بینند ، تأیید كرد. هیئت های هر دو کشور تصمیم گرفتند که روابط امنیتی باید به طور کامل به یک نقش آموزشی ، مشاوره ای ، پشتیبانی و اطلاعاتی تبدیل شود. تا 31 دسامبر 2021 ، دیگر نظامیان آمریکایی در عراق حضور نخواهند داشت.

امضای توافق نامه ای بین ایالات متحده و عراق برای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور واکنش هایی را به دنبال داشت. در همین رابطه ، نصر الشمری معاون دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نایبا گفت: ما به آمریکایی ها اعتماد نداریم و با حضور نیروهای آنها در خاک عراق موافق نیستیم. آمریکایی ها باید عراق را به طور کامل ترک کنند.

بیشتر بخوانید  درمان پوکی استخوان با روشی جدید

معاون دبیرکل جنبش نایبا گفت: “کسانی که بر حضور آمریکا در عراق پافشاری می کنند ، می خواهند با حمایت خارجی اندازه خود را افزایش دهند.” الشمری با بیان اینکه آسمان عراق تحت کنترل ارتش آمریكا است ، افزود: جنایات آمریكا در عراق ، به ویژه ترور فرماندهان مقاومت حاج كاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس توسط نیروی هوایی آمریكا انجام شده است.

نخست وزیر عراق پس از امضای توافق نامه با ایالات متحده سخنرانی کرد که همه را متعجب کرد. وی گفت: “به نمایندگی از مردم عراق ، من می خواهم از مردم آمریکا برای هر کاری که آمریکایی ها برای یک عراق آزاد و دموکراتیک انجام داده اند ، تشکر کنم.” این اظهارات در حالی بیان شد که کارشناسان و ناظران سیاسی بر این باورند که طی سالهای گذشته ، گروه های مقاومت همه چیز را به عراق داده اند و آمریکایی ها فقط در کشور ویران شده اند.

در توافق نامه ای که بین رهبران ایالات متحده و عراق امضا شد ، واشنگتن اعلام کرد که نیروهای خود را تا پایان سال 2021 از عراق خارج خواهد کرد. در همان توافق نامه ، آمریکایی ها تأیید کردند که آنها به بهانه های مختلف از جمله ارائه آموزش نظامی به ارتش عراق و اقدام به عنوان مشاور در این کشور ، همچنان در عراق حضور دارند.

از سوی دیگر ، گروه های مقاومت عراقی همیشه بر ضرورت ترک کامل کشورشان توسط آمریکایی ها تأکید کرده اند. طبیعتاً ادامه حضور نظامی آمریکا در عراق تحت عناوین مختلف را نمی توان عقب نشینی کامل واشنگتن از آن کشور دانست.

بیشتر بخوانید  اعتراض گل گهر به هدف تراکتور و زمان بازی از دست رفته + فیلم

دیدگاهتان را بنویسید