مقام یمنی امارات را به حمله علیه مراکز نظامی و اقتصادی تهدید کرد


محمد عبدالسلام دوشنبه شب به تلویزیون المیادین گفت: امارات قادر به تحمل حملات موشکی نیست، چرا که کشوری کوچک و متکی به امنیت، اقتصاد و روابط و نیز شامل مجموعه ای از شرکت های بین المللی است که در منطقه فعالیت می کنند.

وی در تحلیلی از حمله اخیر کشورش به امارات موسوم به عملیات «طوفان یمن» که در آن مراکزی از این کشور هدف قرار گرفت اظهار داشت: امارات عبارت از مجموعه ای از هواپیماهای است که در زمینه ترانزیت فعالیت دارند و شمار زیادی برج شیشه ای در آن واقع شده است و به بیان دیگر کشوری فاقد عمق می باشد. بنابر این اگر امارات امنیت خود را از دست بدهد، اعتبار و همه چیز آن از دست می رود.

سخنگوی انصارالله افزود: پس از دوبار اعلام عقب نشینی امارات از یمن، ما روی تصمیم گیری صریح آن حساب می‌کردیم، بنابر این به کشورهای متجاوز توصیه میکنیم دست از تجاوزعلیه کشور ما بردارند، زیرا ما تجاوز احدی را نمی پذیریم و خواهان جنگ هم نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: امارات اخیرا با یک برداشت اشتباه، گمان می کرد که جنوب یمن را تصرف خواهد کرد.بنابراین با مداخله در استان شبوه، برخی روزها نه ده ها بار بلکه صده‌ها بار این استان را مورد حمله قرار داد.

مقام یمنی افزود: امارات همچنین، با جابجایی ده ها تن از عناصر القاعده و داعش در مناطق مختلف یمن، آنها را به شبوه منتقل کرد. از این رو موضع ما واکنش به این مسئله بود، این واکنش یک نقطه عطف راهبردی در چارجوب درگیری موجود با شماری از کشورها به شمار می رود.

بیشتر بخوانید  مراسم افتتاحیه مستند "بیست سال"

عبدالسلام هشدار داد که امارات آشکارا یمن را مورد تجاوز قرار داده و از این رو باید پیامدهای اقدام خود را بپذیرد. پاسخ یمن به چنین تجاوزی ادامه خواهد یافت و تا زمانی که تجاوز ادامه داشته باشد، حملات متوقف نخواهد شد.

وی در باره ماهیت اهداف یمن در امارات نیزگفت: نوع اهداف به تصمیم نظامی بستگی دارد، اما همان گونه که قبلا نیز اعلام شد تمامی مراکز نظامی و اقتصادی به عنوان هدف به شمار می رود.

سخنگوی انصارالله یمن افزود: امارات در تمامی قرائت های خود بازنده است و این موضوع بر یمن، منطقه و فلسطین تاثیر مثبت خواهد داشت. امارات باید مداخله آشکار در امور یمن را متوقت کند در غیر این صورت پاسخ ما(حملات) ادامه خواهد داشت.

شبکه خبری المیادین هفته گذشته اعلام کردند که 20 فروند پهپاد و ۱۰ فروند موشک بالستیک ارتش و کمیته‌های مردمی یمن اهداف حساسی را در عمق خاک امارات هدف قرار دادند.

المیادین افزود: عملیات نظامی در قلب شهر ابوظبی پایتخت امارات همچنان ادامه دارد و زبانه‌های آتش و دود در آسمان این شهر برخاسته است.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) هم از وقوع دو انفجار در نزدیک مخازن نفت و فرودگاه بین المللی ابوظبی پایتخت این کشور خبر داد.

خبرگزاری رسمی امارات اعلام کرد که پیش از ظهر امروز (دوشنبه) یک انفجار در نزدیک مخازن شرکت نفت «ادنوک» و یک انفجار دیگر در فرودگاه بین المللی ابوظبی روی داده است.

خبرگزاری امارات همچنین گزارش داد که بر اثر انفجار در مخازن نفتی، ۳ نفر کشته و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید  بهنوش بهتیاری صورتش را سوراخ کرد! / نقاشی

پلیس ابوظبی اعلام کرد که یک پاکستانی و دو هندی تبار در این انفجار کشته شدند.


دیدگاهتان را بنویسید