مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معینی: قوانین جدید فیفا باعث جذابیت بیشتر فوتبال می شود

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



یک کارشناس و معلم فوتبال می گوید که قوانین جدید فیفا باعث جذابیت و بهتر شدن فوتبال می شود و این قوانین نتیجه سالها تحقیق گروهی از متخصصان است.

فریدون معینی ، کارشناس و مدرس فوتبال ایران در گفت وگو با ایسنا ، در مورد قوانین جدید فیفا که باید در یک تورنمنت دوستانه اعمال شود ، گفت: “F. تغییرات کیفیت کار را تعیین می کند. قانونی که تعداد تعویض ها را از سه به پنج افزایش داد ، فوتبال را جذاب تر کرد. بازیکنانی هستند که بعضی اوقات در شرایط مطلوب نیستند و اگر محدودیت تغییر داشت ، مانند در گذشته مربی فرصتی برای تغییر و تغییر تاکتیک ها خواهد داشت.

وی ادامه داد: ذخایر امروز در واقع ذخیره کم کیفیت نیستند. به نظر می رسد برخی با این تعویض ها تغییرات بزرگی در تیم ایجاد می کنند. این وضعیت تا حدودی شبیه قوانین حاکم بر فوتسال است که احتمالاً ثابت می کند قوانین جدید به نفع فوتبال است یا مشکلاتی دارد.

وی گفت: “تغییر همیشه با مخالفت افکار عمومی همراه است.” “تغییرات و ایده های جدید معمولاً مخالفت می کنند.” وقتی گالیله گفت زمین مرکز جهان نیست و به دور خورشید می چرخد ​​، آنها می خواستند او را اعدام کنند. کسانی که همیشه تغییراتی ایجاد کرده اند که مغایر با شرایط حاکم باشد موفق خواهند شد. فوتبال نیز یک ورزش جذاب است و نمی توان آن را با پنج سال پیش مقایسه کرد. فکر می کنم این تغییرات به درد فوتبال می خورد.

وی با توجه به تغییر در مدت زمان هر نیمه فوتبال از 45 به 30 دقیقه ، گفت: “من فکر می کنم زمان مفید برای هر مسابقه فوتبال حدود 60 تا 65 دقیقه است.” وقتی داور برای هر صحنه سوت می زند ، زمان مفید بازی کاهش می یابد. یکی از راه حل هایی که زمان از دست رفته را از بین می برد ، این قانون است. این مشکل بیشتر در برخی جوامع دیده می شود و بیش از هرجای دیگر باعث اتلاف وقت می شود.

بیشتر بخوانید  تحریم های غرب تاثیری بر موضع مسکو نداشت

وی درباره قانون فیفا برای شروع مجدد مسابقه با پای پیاده گفت: “من به یاد می آورم که فیفا 25 سال پیش این قانون را آزمایش کرد و به مدت دو سال کارشناسان در مجارستان آن را بررسی کردند ، اما در نهایت تصویب نشد و نتیجه خوبی نگرفت.” مرداد

مانی در پاسخ به س fromال منتقدان مبنی بر اینکه اگر اوت لگد بزند ، می توان توپ را از هر نقطه به سمت هدف فرستاد و تاکتیک ها گفت: “شاید دلیل این تفکر این باشد که مدافعان امروز می توانند به راحتی توپ را از نزدیک بیندازند.” نابود شده آنها یک پنالتی به محوطه نمی دهند اما همین ضربات تعداد موقعیت ها و گل ها را افزایش می دهد و به زیبایی فوتبال نیز کمک می کند. ما به یاد می آوریم که وقتی علیزاده در آگوست پرتاب کرد ، شانس گلزنی چقدر افزایش یافت.

این کارشناس فوتبال با دفاع از قانون محرومیت پنج دقیقه ای در صورت دریافت کارت زرد به بازیکن ، گفت: با این قانون بازیکنان بیشتر نگران سلامت فوتبال هستند و اشتباه نمی کنند تیم خود را به 10 یا کمتر کاهش دهند. “مربیان همچنین فکر کردند که نباید بازیکن خود را برای کاهش سرعت بازی اشتباه کنند. آیا به یاد نمی آورید که وقتی مارادونا بازیکن بود ، مرتباً مرتباً جلوی او را می گرفت و عملکردش متوقف می شد؟ این قانون یک دفاع عالی برای بازیکنان با استعداد.

وی در واکنش به اینکه همین تغییرات 150 سال پیش باعث جذابیت فوتبال شده است ، گفت: فوتبال امروز مثل فوتبال اصلی نیست. به یاد دارم که در یک مسابقه تیم ملی با هدایت قطبی سنگاپور را با 6 گل شکست داد اما زمان مفید آن مسابقه 45 دقیقه بود. اگر سنگاپور هیچ وقت تلف نمی کرد ، گل بیشتری می خورد.

بیشتر بخوانید  «آکتور» بزودی می‌آید!

مونی تأکید کرد: فیفا کارشناسان خوبی دارد و وقتی نظرات آنها را در یک سمینار شنیدم ، متعجب شدم که آنها چقدر کار کردند و این ایده ها را مطرح کردند. این قوانین نتیجه سالها بررسی است و بدون مطالعه اعلام نشده است. با این حال ، تا آنجا که به مرحله آزمایش مربوط می شود ، ممکن است تغییرات دیگری نیز ایجاد شود و آنها نکات جدیدی را مشاهده خواهند کرد ، اما این قطعاً به نفع فوتبال است.

به گزارش ایسنا ، تغییرات جدید برای آزمایش در مسابقات چهار جانبه با حضور چهار تیم لایپزیگ ، آیندهوون ، آلکمار و کلوب بروژ به شرح زیر است:

1- زمان پخش به دو 30 دقیقه مفید تغییر خواهد کرد.

پرتاب در تاریخ 2 آگوست به جای دست با پا انجام می شود.

3- بازیکن با کارت زرد پنج دقیقه بازی نخواهد کرد.

4- تعویض نامحدود خواهد بود.

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *