معنی هالووین در فارسی هالووین (فارسی و انگلیسی)


معنی کلمه هالووین در فارسی و انگلیسی

هالووین یک جشن سنتی مسیحی غربی است که سه شبانه روز طول می کشد و در شب 31 اکتبر برگزار می شود. که در کشورهایی مانند آمریکا، اسکاتلند، ایرلند و کانادا تعطیل است تا همه مردم بتوانند در این جشن شرکت کنند.

معنی کلمه هالووین

  • آخرین شب مهرماه
  • شب پدر و مادر
  • هالووین

هالووین چیست؟

بسیاری از مردم در حال آماده شدن برای جشن گرفتن این شب با چهره های نقاشی شده، لباس های عجیب و غریب یا لباس های افراد مشهور، چهره ها و ظاهری هستند که برای آنها ترسناک است. و بچه ها برای جمع آوری شکلات و آجیل با قاشق به خانه دیگران می روند. این جشنواره توسط مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در قرن نوزدهم به آمریکا آورده شد.

یکی از نمادهای هالووین کدو حلوایی یا kurbis در لاتین است که ابتدا کدو را خالی می کنند، سپس چشم ها، ابروها و دهان را مرعوب می کنند و با روشن کردن شمعی داخل کدو، جلوه ای وحشتناک به آن می دهند. .

مراسم مذهبی مسیحیان در بسیاری از نقاط جهان از جمله مراسم کلیسا و نیایش با افروختن شمع بر روی قبور مردگان انجام می شود، هرچند در جاهای دیگر جشنی سکولار است و جنبه تجاری دارد.

برخی از مسیحیان در طول تاریخ خوردن گوشت در شب را این روزها ممنوع کرده اند، سنت خوردن برخی غذاها در روز که در شب زنده است، خوردن سیب و سیب زمینی و پنکیک یا کیک با ارواح است.

تاریخچه هالووین

تاریخچه هالووین به 2000 سال پیش برمی گردد. اعتقاد بر این است که راهبان شب را شب مقدس می نامند و ریشه در آداب و رسوم ساکنان جزایر بریتانیا از جمله ایرلند دارد. این جشن در واقع یک جشن مذهبی است و از قرن نهم میلادی رواج یافته است. شب بعد از هالووین روز همه مقدسین اعلام می شود و مسیحیان این روز را با شکوه فراوان جشن می گیرند.

بیشتر بخوانید  منتخبی از زیباترین اسامی دخترانه با اول حرف (ص)

راهبانی که این دین را پایه گذاری کردند، معتقد بودند که دروازه بین دو جهان امشب باز خواهد شد و پروردگار عالم مردگان با ارواح، اجنه و شیاطین به زمین خواهد آمد. به همین دلیل است که در این شب مردم با پوشیدن لباس های ترسناک و ضربه زدن به طبل و اشیایی مانند دیگ و بشقاب و ایجاد سر و صدا سعی در فرار از دست شیاطین و اجنه دارند.

یکی دیگر از رسم های شب این است که کدو تنبل خالی خود را بردارید و برای دهان و چشم خود ترسناک کنید و در آن شمعی روشن کنید که به فانوس شب هالووین معروف است و جک لنترن نام دارد. از دیگر اعتقادات این شب می توان به این نکته اشاره کرد که اگر کسی عطسه کرد باید به او گفت خداحافظی کند تا شیطان روح او را تسخیر نکند.

30 تبریک زیبای هالووین (دوست، همکار)

30 تبریک عاشقانه هالووین (عشق من، همسرم)


دیدگاهتان را بنویسید