معما | اگه هوش شرلوک هولمز رو داری میتونی قاتل معلم ریاضی رو پیدا کنی!


هر کدام از ما به نوعی در ساعات و روزهای مختلف هفته ساعات آزادی داریم که می توانیم در آن ساعات سرگرمی هایی برای خود ایجاد کنیم. چه بهتر که به جای پرداختن به کارهای بیهوده و سر زدن به شبکه های اجتماعی، معمایی حل کنیم و ذهن خود را با فکر کردن عمیق تقویت کنیم. معماها علاوه بر تقویت ذهن می توانند دید و نگاه ما را دقیق تر کرده و به ما یاد دهند که چگونه از ظاهر مسائل عبور کرده و به عمق ماجرا نگاه کنیم. در ادامه این نوشته از ستاره یکی از این معماها را مطرح خواهیم کرد.

چه کسی معلم ریاضی را کشته است؟

در اولین روز سال تحصیلی، معلم ریاضی مدرسه‌ای به قتل رسید. پلیس به باغبان، معلم فارسی، معلم ورزش، مدیر مدرسه مشکوک شده است. که هرکدام دلیل مخصوص به خودشان را داشتند:

  • باغبان گفت علف‌ها را کوتاه می‌کرده
  • معلم فارسی گفت امتحام میان‌ترم از دانش‌آموزان می‌گرفته
  • معلم ورزش گفت بسکتبال بازی می‌کرده
  • مدیر مدرسه گفت داخل دفتر خود مشغول کار بوده

پلیس به محض شنیدن اظهارات، قاتل را دستگیر کرد. چه کسی معلم ریاضی را کشته‌ است و پلیس چطور قاتل را شناسایی کرد؟

پیشنهاد: معمای تصویری پیدا کردن جسد، معمای تصویری پیدا کردن همسر مرد و معمای تصویری زن از کدام هدیه ناراضی است را نیز می توانید در ستاره بینید.

قاتل معلم ریاضی کیستقاتل معلم ریاضی کیست

پاسخ

پس از خواندن توضیحاتی که هر کدام از متهمان داده اند باید متوجه شوید که یکی از آن ها دروغ می گوید. صحبت باغبان، مدیر مدرسه و معلم ورزش طبیعی به نظر می رسد. اما از آنجایی که در صورت معما گفته شده که معلم ریاضی در ابتدای سال تحصیلی به قتل رسیده، به نظر می رسد صحبت معلم فارسی دروغ باشد. چراکه در ابتدای سال تحصیلی امتحانی برگزار نمی شود. 

بیشتر بخوانید  صفحه جستجوی شما یافت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید