مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معلمان چگونه ارزیابی می شوند؟ + تاثیر مدرک در رتبه بندی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو به نقل از فارس، قانون رتبه بندی معلمان این روزها اجرایی شده است. وزارت آموزش و پرورش سیستم ارزشیابی معلمان را طراحی کرد و از معلمان خواست تا بر اساس کد ملی خود وارد سامانه شده و اطلاعات خود را بارگذاری کنند.

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در اجرای ماده 7 آیین نامه ارزشیابی معلمان، نسبت به اجرای فرآیند ارزشیابی معلمان، طراحی و استقرار سامانه ارزشیابی مجازی وزارت آموزش و پرورش اقدام کرد. خدمات توسعه آموزش مرکز، فناوری اطلاعات و امنیت به گونه ای است که کلیه فرآیندهای دریافت مستندات درسی، ارزیابی و ارزشیابی اساتید، کسب امتیاز از کمیته حسابرسی ذیصلاح و دریافت شکایات و رسیدگی به آنها به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مذکور.

با توجه به نقش و مسئولیت ارزیابان حرفه ای در فرآیند ارزشیابی و ارزشیابی موضوعات، مرکز ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش موظف است افراد صاحب نظر را برای آموزش در مرکز آموزش شناسایی و معرفی کند. . در صورت گذراندن دوره آموزشی و اخذ گواهی ارزشیابی، خدمات دولتی آنها را سازماندهی و نظارت مناسبی بر کار آنها می کند.

احکام اعضای هیات بازرسی در پایان خرداد ماه سال جاری به تایید وزیر آموزش و پرورش رسید. تصمیمات اعضای کمیسیون های بازرسی استانی و روسای کمیسیون های بازرسی شهرستان/منطقه/دستگاه با مدیر کل آموزش و پرورش استان و تصمیمات اعضای کمیسیون های بازرسی شهرستان/منطقه/دستی است. صادره از مدیر، رئیس آموزش و پرورش شهرستان/بخش/بخش.

نحوه تعیین عنوان معلم

معلمان باید در صلاحیت های عمومی، صلاحیت های تخصصی، صلاحیت های حرفه ای و تجربه امتیاز لازم را کسب کنند.

بیشتر بخوانید  توصیه ستاد اربعین به زائران ایرانی در مرز خوزستان

در بعد شایستگی های عمومی، ویژگی های شخصیتی و ویژگی های شخصیتی دارای 180 امتیاز است که شایستگی های آنها «ارتباط و تعامل مؤثر»، «مهارت تفکر و حل مسئله» و «خلاقیت و تحول» نام دارد.

بعد دوم این شایستگی، باورها، نگرش ها، باورها و رفتارهای مبتنی بر نظام ارزشی، فرهنگی و اخلاقی جامعه اسلامی و نظام آموزشی کشور و پایبندی به ارزش های اسلامی و انقلاب اسلامی، قوانین و مقررات است. که با 120 امتیاز به شمار می رود، از شایستگی های وی می توان به «اعتقاد به ارزش های اسلامی، ملی و انقلابی، روحیه جهادی»، «احترام به اخلاق اسلامی» و «قانون گرایی و قانون مداری» اشاره کرد.

اما در شایستگی های تخصصی، یک بعد تسلط بر فرآیند و نتیجه دانش تخصصی (موضوع)، دانش آموزشی و حوزه های دانش مرتبط با تدریس و یادگیری است که دارای 120 امتیاز و شامل شایستگی های «تسلط بر دانش تخصصی موضوعی»، «تسلط بر دانش» است. «تدریس و یادگیری» و «تسلط بر دانش آموزشی» و «تسلط بر اسناد بالادستی».

بعد دوم دستاوردهای علمی و خلاقیت و نوآوری است که 30 امتیاز دارد. توانایی تفکر علمی و پژوهشی 30 امتیاز و آخرین مدرک 80 امتیاز می باشد.

* مدرک چقدر در رتبه معلم تاثیر دارد؟

دکتری 80 امتیاز، کارشناسی ارشد 60 امتیاز، کارشناسی 40 امتیاز، کاردانی 30، کارشناسی 10 امتیاز و اخذ مدرک دیپلم از دانشگاه و مراکز تربیت معلم و دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی می باشد. 20 امتیاز است. .

در صلاحیت های حرفه ای یکی از ابعاد آن «کاربرد تلفیقی دانش، نگرش و مهارت های تخصصی و آموزشی» است که دارای 120 امتیاز است و از شایستگی های آن می توان به «کاربرد مهارت های یاددهی-یادگیری»، «مهارت های آموزشی در شش حوزه» اشاره کرد. .

بیشتر بخوانید  تصاویر وحشتناک لحظه قتل جوان دسفولی با اسلحه + فیلم

در بعد عملکرد رقابتی در آموزش و پرورش که دارای 120 امتیاز است، شایستگی ها «شرکت در شوراها و امور مدارس و مراکز آموزشی، آموزشی و اداری»، «یادگیری مستمر» و «کسب مقام در مسابقات، تظاهرات و جشنواره های تابعه» است. “. “. وزارت و شناخته شده ملی» ارائه شده است.

اما در صلاحیت تجربه می توان بعد توانایی های به دست آمده با سال ها کار در حوزه آموزشی و مدیریتی را مشاهده کرد که دارای 200 امتیاز است و صلاحیت های آن شامل سنوات خدمت، ارزشیابی سالانه آموزشی و اداری، گواهی هایی مانند پ. ، خدمات، تجربه برجسته شده است. با همکاران تدریس، گواهینامه به آموزش اشاره دارد.

* امتیاز هر رتبه چقدر است؟

در مجموع هر معلم باید 460 امتیاز، مربی معلم 530 امتیاز، استادیار 600 امتیاز، دانشیار 750 امتیاز و استاد ارشد 900 امتیاز کسب کند.

صادقی معلم آموزش و پرورش با 20 سال سابقه در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: معتقدم سیستم امتیازدهی بیشتر سلیقه ای است و این باعث می شود افراد با شرایط مساوی امتیاز متفاوتی دریافت کنند.

وی ادامه داد: به هر حال رتبه بندی 800 هزار معلم کار ساده ای نیست و وزارت آموزش و پرورش باید طوری برنامه ریزی کند که حقی ضایع نشود.

احمدزاده یکی دیگر از معلمان باتجربه نیز به خبرنگار فارس گفت: ما معلمان در مورد نحوه اطلاع رسانی آموزش و پرورش بیشتر از نمرات حرف برای گفتن داریم، چرا به همه اطلاع می دهند که می خواهند معلمان را نمره دهند و مبلغی به آنها می دهند.

بیشتر بخوانید  ماجرای سیلی زدن یک معلم مدرسه توسط یک تاجر محلی / آموزشی واکنش نشان داد

یکی دیگر از معلمان گفت: برای حقوق و استحقاق رتبه ده ساله فرهنگیان به این همه بوروکراسی نیاز نداریم. بارگذاری این همه مدارک برای افزایش حقوق، زحمات فرهنگیان را بی ارزش می کند. کاری که نمی توان برای آن گواهی صادر کرد.

وی افزود: از آنجایی که مهربانی معلمان قابل سنجش نیست، چهار عامل رتبه بندی باید صلاحیت تحصیلی، سوابق تحصیلی، مشوق های کاری و ساعات کار باشد و بس.

به معلمان واجد شرایط برای انجام ارزشیابی معلمان مبلغ مشخصی پرداخت می شود که بخشنامه ای در این خصوص به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ارسال شد و سامانه ارزشیابی معلمان از 14 مرداد شروع به کار کرد. و همانطور که روند کار پیش می رود باید دید که آیا پیشرفت می کند و آیا آموزش و پرورش در اجرای ارزشیابی های معلم موفق خواهد بود یا خیر.

انتهای پیام/

<п>اعلامیه معلمان چگونه ارزیابی می شوند؟ + تاثیر مدرک در رتبه بندی اولین بار در ظاهر شد خبر سریع.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *