مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معلمان طرح مهر آفرین در صورت قبولی در این آزمون، رتبه + زمان آزمون را کسب می کنند

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان غیردولتی مدارس و مراکز گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان مشمول طرح رتبه بندی می شوند، فقط باید در آزمون شرکت کنند که آموزش و پرورش تا اوایل مهرماه برگزار می شود.

احمد محمودزاده در حاشیه افتتاح مجتمع بوتراب شهرستان خوی گفت: در تمامی اسناد فوق به ویژه در تحول بنیادین سند آموزش و پرورش اشاره خوبی به مشارکت مردم در عرصه آموزش و پرورش شده است. و معتقدیم که می توان آموزش و پرورش را مدیریت کرد و رسالت پیچیده تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی تنها با آموزش محقق نمی شود. همه دست اندرکاران، خیرین، نمایندگان مطبوعات، رسانه ها، متولیان امر، گروه های جهادی، نهادهای دولتی و غیردولتی باید در این امر مهم نقش آفرینی و مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از 131 راهکار، مشارکت در 61 راهکار و در سند تحول آموزش و پرورش ذکر شده است. تحصیلات. دولت ملی، یکی از راهبردهای اصلی، رواج نظام مدیریت آموزش و پرورش است.

وی بیان کرد: باید علاوه بر مدرسه سازی در عرصه مدارس نقش و حضور ویژه مردم را داشته باشیم. سیاست ما در آینده در کنار مدارس غیردولتی واقعی، گسترش مدارس غیردولتی تابعه قانونی است و مدارس غیردولتی تابعه ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارند که در صورت تحقق به آموزش و پرورش کشور کمک می‌کنند و باید این ظرفیت‌ها باشد. با تسهیل فرآیند و بازنگری در قوانین مربوطه، نیکوکاری، نیکوکاری و استفاده از توان نهادهای دولتی و غیردولتی، مذهبی و انقلابی زمینه ساز تحول در آموزش و پرورش کشور شود.

بیشتر بخوانید  محدودیت ترافیکی با قرمزی بسیاری از شهرهای کشور چیست؟

وی افزود: همه دستگاه های دولتی باید به نظام تعلیم و تربیت به عنوان مهم ترین عامل در انتقال ارزش های ملی و دینی و اندیشه های ناب اسلامی توجه ویژه داشته باشند. تا مدرسه و معلم در اجرای سند تحول و رسیدن به اهداف متعالی آن نقش آفرینی کنند.

محمودزاده، عمومی‌سازی در آموزش و پرورش را این‌گونه تعریف کرد: مجموعه‌ای از اقدامات ناظر بر گسترش فعالیت‌های مردم و نهادهای عمومی غیردولتی و نیز مشارکت عوامل مشارکت‌کننده و مؤثر با اتخاذ الگوها و روش‌های مختلف که در نهایت منجر به بهبود سرمایه می‌شود. مسائل اجتماعی و ایجاد عدالت آموزشی و دریافت آموزش برابر. این فعالیت ها باید در حوزه سخت افزاری و اطلاعاتی شکل بگیرد که سازمان نوسازی مدارس با جدیت دنبال می کند و در سال های گذشته و در دوران کرونا که آموزش ها غایب بود کار خوبی انجام شد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. سال‌ها و بخش دوم به نظارت بر آموزش در حوزه‌های مختلف آموزشی و ایجاد کتاب‌های درسی و چند تالیفی این کتاب‌ها اشاره دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آنچه باید ملموس باشد مشارکت در اداره مدرسه است و امروز شاهد اولین نمونه آن در مجتمع بوتراب شهرستان خوی استان آذربایجان غربی هستیم که با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد. آموزش و پرورش و در اداره این نوع مدارس.» هر دو خیریه و آموزش نقش مهمی در مدیریت نظام آموزشی دارند.

والدین باید در مدرسه فعال باشند

وی بیان کرد: مردمی شدن به این معنا نیست که اولیا فقط در امور مالی و کمک های نقدی در مدرسه حضور داشته باشند، بلکه باید حضوری همه جانبه و فعال داشته باشند و با کمک فکری و مدیریتی به مدرسه و مشارکت اولیا نقش آفرینی کنند. ارتقای کیفیت آموزش در همه ابعاد. نقش انجمن های اولیا نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم این نوع نگاه را در سراسر کشور گسترش دهیم و خیرین نیز علاقه مند به اجرای این الگوی همکاری در مدارس خیریه اقصی نقاط کشور هستند.

بیشتر بخوانید  صفحه درخواستی شما پیدا نشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه حقوق و مزایای کارکنان و معلمان مدارس دولتی خیریه توسط چه کسانی تامین می شود، تصریح کرد: چون مدارسی مانند مجتمع آموزشی بوتراب دولتی غیرانتفاعی هستند و شهریه از دانش آموزان دریافت نمی کنند. عملیات و اداره امور به صورت مشارکتی و توافقی بوده و تا حد امکان آموزش و پرورش نیروهای متخصص در اختیار این مدارس قرار می دهد و پرداخت حقوق این نیروها را بر عهده می گیرد. بنابراین بخشی از آن بر عهده آموزش و پرورش است و بخش بزرگی نیز از محل کمک های خیریه مانند; اجاره اماکن ورزشی و فرهنگی و سالن های مدرسه توسط مدیریت مدرسه خارج از وقت کلاس انجام می شود.

همانطور که مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت های مردمی خاطرنشان کرد: در الگوی عمومی سازی نظام مدیریت آموزش و پرورش، شهریه دوره های رسمی و فوق برنامه به هیچ وجه از دانشجویان اخذ نمی شود و کاملا رایگان بوده و امیدواریم با استقبال خیرین در سراسر کشور مواجه شود.

محمود زاده در پاسخ به سوال دیگری در خصوص طرح مهرآفرین گفت: در طرح مهرآفرین همه معلمان مشمول طرح رتبه بندی می شوند، فقط باید در آزمونی که آموزش و پرورش تا مهرماه برگزار می کند شرکت کنند. اجرای اقدامات عملی مانند اجرای رتبه بندی می تواند علاوه بر کاهش تبعیض، اجرای سند تحول و درخواست مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اجرای سند تحول بنیادین را تسریع بخشد.

بیشتر بخوانید  خبر مهم برای کاربران تهران من.

وی ادامه داد: طرحی را در خصوص معلمان مدارس غیردولتی به مجلس ارائه کرده ایم و در حال پیگیری هستیم که انشالله پس از تصویب در مجلس به طور کامل اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این تعداد دانش آموز را در سراسر کشور مدیریت کند و حمایت از مواضع دولت سیزدهم مردم در آموزش و پرورش و در راستای اجرا و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین کلید علم و دانش پژوهش، آموزش کارکنان و کارکنان و جوان سازی نظام سیاسی-اجتماعی کشور و موضوع آموزش و پرورش مستلزم تلاش همه دست اندرکاران در جهت ارتقای اهداف در نظام آموزشی و عملیاتی شدن آن است و باید یک ملی و ملی داشته باشیم. نگاه فرابخشی به این موسسه آموزشی داشته باشیم.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *