معرفی 9 پرنده ای که میل به همجنس گرایی دارد



چرا حیوانات همجنسگرا می شوند


رفتارهای همجنس‌گرایانه در پرندگان و حیوانات پستاندار توسط جانورشناسان گوناگونی بررسی شده‌اند. دلایل فرگشتی و اجتماعی رفتارهای دگرباشانه در میان جانوران توسط سامر و وسی و پوینی بررسی شده‌اند. برای اطلاعات بیشتر، به نوشتار رفتار همجنس‌گرایانه در جانوران مراجعه کنید


معرفی پرندگان همجنس گرا :



1. قوی سیاه :


نزدیک به یک چهارم همه قوهای سیاه رفتار همجنسگرایانه دارند. آن‌ها برای به دست آوردن تخم یا به تشکیل پیوندی موقت با یک ماده اقدام می‌کنند و پس از تخم‌گذاری آن را از میان خود بیرون می‌اندازند یا آنکه با حمله به آشیانه قوهایی که تخم گذاشته‌اند، آشیانه را به همراه تخم‌ها از دستشان بیرون می‌آورند.


2. غاز کانادایی :


در این غازها روابط درازمدتی به صورت زوج-رابطه (pair-bond) میان هم‌جنسان برقرار می‌شود. با آنکه وجود رابطه جنسی ویژگی مهمی در یک رابطه بلند مدت در میان زوج‌های غیر هم‌جنس این پرنده‌است، وجود آن ویژگی ممتاز و اصلی در میان زوج‌های هم‌جنس نیست. روابط لزبین در میان چنین غازهایی معمول است


3. کله‌سبز :


نرها و ماده‌های این پرنده با هم روابط هم‌جنسانه درازمدت و مستحکمی برپا می‌کنند. زوج‌ها از شریک خود در برابر نزدیک شدن دیگر کله‌سبزها پاسداری می‌کنند ولی سکس میان آن‌ها آنچنان معمول نیست.


برخی نرهای هم‌جنس‌خواه در حالی با شریک بلندمدت خود رابطه برقرار نمی‌کنند که گاه به دیگر نرهای بیرون از رابطه زوجیشان به زور تجاوز می‌کنند


9 پرنده ای که همجنس گرا است


4. باکلان بزرگ :


تعداد زوج‌های همجنسگرا و رفتارهای معاشقه در میان این پرندگان به نسبت کم است و شاید ۱ در هر ۵۰۰ زوج هم‌جنسگرا باشند. زوج‌های نر آشیانه‌هایی بزرگتر از اندازه معمول می‌سازند چون هر دو زوج نیرومند نر به ساختن آن کمک می رسانند. گاهی دو زوج رابطه خوبی دارند، برای نمونه دو برادر هستند

بیشتر بخوانید  راهنمای کاشت و تکثیر کاکتوس سن پدرو


5. فلامینگو :


هر دو جنس زوج‌های هم‌جنس تشکیل می‌دهند. رفتارها همانند زوج‌های ناهمجنس است و شامل سفر با هم، هم‌صدایی، برخورد با پرندگان مهاجم، و خوابیدن در پهلوی هم می‌شوند.


گاهی مثلث‌های رابطه‌ای تشکیل می‌شوند که در آن‌ها دو زوج نر به همان اندازه که به همدیگر علاقه دارند، به جنس ماده نیز علاقه‌مندند. مالش میان اندام‌های جنسی در میان زوج‌های ماده معمول است.


6. سهره جنگلی :


ماده‌ها گاه زوج‌های هم‌جنس تشکیل می‌دهند. با آنکه در این پرندگان اغلب تنها نرها می‌خوانند، در میان زوج‌های ماده هم‌جنس یکی از آن‌ها همانند نر شروع به خواندن می‌کند. آشیانه‌های زوج‌های هم‌جنسگرا ۱ در هر ۱۵۰ آشیانه را تشکیل می‌دهند.


7. شترمرغ :


نرها برای معاشقه با نرهای دیگر دست به نوعی رقص می‌زنند که روش آن با رقص در روابط دگرجنسی فرق دارد.


این رقص‌ها که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشند شامل دویدن سریع به سوی شریک، چرخیدن سریع به سوی او، و در پایان نشستن به روی زمین و اجرای نوعی مراسم با بال هایشان می‌شوند.


زوج‌های نر برای خود آشیانه‌هایی با ۱۱ تا ۱۶ تخم می‌سازند که هر دو شریک از آن پاسداری می‌کنند و جوجه هایشان را با هم بزرگ می‌کنند.


کدام پرندگان همجنس گرا هستند ؟


8. آلباتروس :


آلباتروس لیسان پرنده‌ای از راسته کبوتردریایی‌سانان است. در جزیره “اوآهو” یکی از جزایر هشت‌گانه ایالت هاوایی امریکا، ۳۰ درصد از کل زوج‌های آلباتروس لیسان لزبین هستند.


زوج‌های لزبین آلباتروس لیسان تخم خود را با مشارکت نرهای دیگر بارور می‌کنند، سپس دو ماده در کنار هم با مراقبت از تخم‌ها آن را به جوجه تبدیل می‌کنند

بیشتر بخوانید  تاریخ عاشورا حسینی در تقویم سال 99 چه روزی است ؟


9. قوها :


قوها حیواناتی تک‌همسر هستند. همجنس‌گرایی بین قوها رایج است و قوهای همجنسگرا هم‌چون دیگر قوها معمولا رابطه‌ای پایدار و طولانی مدت دارند.


divider


بیشتر بخوانید :


همه چیز درباره ی عروس هلندی


معرفی ۱۲ حیوان پستاندار همجنسگرا


کدام حیوانات پریود میشوند؟


کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، و نظر و پیشنهادی دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.


تهیه و گردآوری مجله دلگرم


جهان باورصاد


دیدگاهتان را بنویسید