معرفی 4 روش اصلی به منظور مقابله با افسردگی در سال 2018 (بخش اول)



مبارزه با افسردگی


چه بخواهید چه نخواهید حقیقت این است که مبارزه با افسردگی چیزی بیشتر از صرفاً مصرف داروهای ضد افسردگیست. واقعیت این است که در اغلب موارد داروهای افسردگی نقش کمی را در بهبود شرایط روحی روانی افراد ایفا می کنند. طی سال های متمادی روانشناسان و روانپزشکان با ارائه راه کارهای علمی و نوین توانسته اند گامی مهم در مبارزه با این بیماری فلج کننده بردارند. یکی از روش های جدید موجود، درمان توسط امواج مغناطیسی بوده که واقعاً نتایج فوق العاده ای نیز در پی داشته است. این روش درمانی روی عده زیادی از بیماران تاثیرات مثبت قابل توجهی گذاشته است.

در حقیقت شما و یا دکتری که شما را معاینه می کند با تشخیص علل و ریشه های افسردگی باید سعی کند تا نقطه مقابل علل افسردگی چه از نظر فیزیکی و چه روحی را شناسایی کند. همانطور که از عنوان مشخص است در ادامه به معرفی 4 روش اصلی درمان افسردگی که مطابق با سال 2018 گردآوری شده را خدمت شما معرفی کرده ایم. پس اگر علاقه مند هستید ادامه این مطلب را از دست ندهید، با دلگرم همراه باشید.


روش های اصلی مقابله با افسردگی چیست؟




1- تغییر رفتار و رژیم غذایی:




تنها بودن و گوشه گیری سبب بروز و یا تشدید حس خمودگی و افسردگی می شود. زمانی که تمامی افراد به هر علتی، خواسته یا ناخواسته شما را ترک می کنند شما بیشتر در معرض بیماری های روحی و روانی مرتبط با افسردگی قرار می گیرید. این حالت زمانی که با افراد دور و بر خود وابستگی عاطفی و روانی زیادی دارید بیشتر احساس می شود. خلاصه اینکه تنهایی شما را در نهایت از پای در خواهد آورد بنابراین هرکاری می توانید انجام دهید تا از این موقعیت دوری کنید.

بیشتر بخوانید  این تابلو چه چیزی کم دارد؟!




• با دوستان و خانواده در ارتباط باشید:

شما باید تا آنجا که در توانتان هست با افراد خانواده و دوستان خود که بیشتر به آنها وابستگی عاطفی دارید ارتباط برقرار کنید این ارتباط می تواند ملاقات حضوری، تماس تلفنی و .. باشد. سعی کنید این روند را به طور مرتب هر هفته ای یکبار تکرار کنید با انجام اینکار به صورت خودکار حس خمودی و افسردگی از شما دور خواهد شد.


درمان افسردگی


• از رویدادهای اجتماعی غافل نشوید:

روش دیگر برای جلوگیری از ایجاد حس تنهایی، برنامه ریزی برای شرکت در گردهمایی های اجتماعیست که معمولاً در زندگی هر شخصی از این نوع گردهمایی ها وجود دارد. لازم نیست در نگاه اول حس خوبی به این تجمعات دوستانه داشته باشید کافیست خود را درگیر آنها کنید خواهید دید که حتی به مقدار کمی هم که شده از این همکاری و تجمع حس بهتری پیدا خواهید کرد. به طور کلی زمانی که می توانید به بیرون رفته، و اوقات خوشی را با اطرافیان و دوستان خود داشته باشید به هیچ وجه خود را در خانه محبوس نکنید.




• خوب بخوابید:

خواب خوب و منظمی داشته و برای آن برنامه ریزی داشته باشید اما از آن طرف هم بیشتر از 8 ساعت نباید بخوابید. زمانی که حس افسردگی و بی حوصلگی بیشتری دارید رفتن به رخت خواب چاره کار نبوده و بر این بی حوصلگی شما نیز اضافه خواهد کرد.


تاثیر خواب خوب در رفع افسردگی




• دید مثبتی نسبت به افراد و اتفاقات داشته باشید:

شما لازم است تا دید مثبتی نسبت به افراد و اتفاقات روزمره خود داشته باشید فکر کردن به اتفاقات و شکست های زندگی، هیچ کمکی به زندگی شما نخواهد کرد سعی کنید روی کارهایی تمرکز کنید که از آنها لذت می برید.

بیشتر بخوانید  این کارها را هرگز در حق خودتان انجام ندهید!




• تمرین و انجام ورزشهای فیزیکی:

همانطور که احتمالاً می دانید انجام تمرین های فیزیکی منظم تاثیر قابل توجهی در کاهش میزان افسردگی در پی دارد. معمولاً زمانی که افراد حس بی حوصلگی و افسردگی دارند داشتن یک برنامه منظم روزانه برای انجام ورزشهای فیزیکی در نگاه اول برایشان سخت است. اما به هر حال این دلیل نمی شود که آنها تحرکی نداشته باشند. اگر هم آنقدر ذهنتان خسته و پژمرده شده است که حوصله انجام این کارها را ندارید پیشنهاد ما داشتن یک پیاده روی یکی دوساعته در هر روز است.


درمان افسردگی با ورزش




• استفاده از لایت باکس:

شما می توانید از یک لایت باکس برای تاباندن نور به خود در هر صبح استفاده کنید. همچنین می توانید با تنظیم یک تایمر، تابش نور را در وهله های زمانی متغیر و مطابق میل خود تنظیم کنید.




• تغییر در رژیم غذایی:

تجربه ثابت کرده است که به هر میزان که در رژیم غذایی افراد میوه ها و سبزیجات جای بیشتری داشته باشند از سلامت فیزیکی و روحی بیشتری نیز برخوردار بوده و سریعتر می توانند نسبت به ترمیم وضعیت روحی و روانی خود اقدام کنند. شما با کم کردن میزان استفاده از تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی و گوشت و استفاده از سبزیجات و میوه ها می توانید سلامتی روحی و روانی و حتی فیزیکی خود را بیشتر تضمین کنید. به جای استفاده از گوشت گوسفند، سوسیس و کالباس می توانید از مقدار زیادی گوشت ماهی تازه استفاده کنید روش دیگر نیز استفاده از مولتی ویتامین هاست که تاثیر خود را بر حسب تجربه ثابت کرده اند.

بیشتر بخوانید  دلایل بی انگیزگی و استرس در دانشجویان به صورت فایل صوتی

بنا به مطالعاتی که انجام شده، موادی همچون قارچ ها و ماری جوانا تاثیری در کاهش میزان افسردگی نداشته و بهتر است از آنها دوری کنید از دیگر مواد مفید در این زمینه می توان به روغن ماهی، مواد دارای ویتامین D و کلسیوم اشاره کرد. البته دقت داشته باشید هر چند که این مواد مفید هستند اما به هیچ وجه در خوردن این مواد هم نباید زیاده روی کرده و حتماً در میزان مصرف آنها با یک پزشک متخصص مشورت کنید.


بخش اول این مطلب به پایان رسید. امیدواریم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد.


بخش های بعدی را می توانید در اینجا بخوانید.


معرفی 4 روش اصلی به منظور مقابله با افسردگی در سال 2018 (بخش سوم)


معرفی 4 روش اصلی به منظور مقابله با افسردگی در سال 2018 (بخش دوم)


دیدگاهتان را بنویسید