معرفی 13 عضو منتخب شورای شهر نیمکره فلاح: شفافیت و سرعت بخشیدن به پروسه صدور مجوز در اولویت است


محمدرضا فلاح امروز در مصاحبه با خبرنگار فارس در اصفهان ، درباره حضور خود در کمیسیون های تخصصی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: “ترجیح من این است که در کمیسیون فرهنگ ، اجتماعی و ورزش و شهرسازی ، معماری و کمیسیون ساخت و ساز “

وی که به عنوان شورای اسلامی شهر اصفهان انتخاب شد ، ادامه داد: “از آنجا که 18 سال عضو شورا بودم ، در این دو کمیته تخصصی حضور داشتم و رشته تحصیلی من فوق لیسانس برنامه ریزی فرهنگی و لیسانس مهندسی شهری و مربوط به این دو کمیسیون است. “

وی افزود: در مورد مسائل فرهنگی ، فکر می کنم اولویتی که شورا باید داشته باشد ، شناسایی م componentsلفه های فرهنگی شهر اصفهان است که در دوره چهارم مشخص شد و حدود 130 م componentsلفه را با کمک سازمان های مردم نهاد و مردم شناسایی کرد. خودشان. ” در قالب با همکاری ، گامهایی را برای رفع آسیبها و مشکلات مرتبط با این م takeلفه ها بردارید.

جلوگیری از تکثیر با پیوست اجتماعی-فرهنگی پروژه های شهری

فلاح گفت: “گام بعدی شامل یک ضمیمه فرهنگی اجتماعی برای همه پروژه ها است که می تواند از تکثیر زیاد و هزینه های غیرضروری در شهر جلوگیری کند.”

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در زمینه برنامه ریزی و توسعه شهری یکی از معضلات مردم و اعتراض آنها به شهرداری به تعویق انداختن و مشکلات برنامه ریزی شهری است ، افزود: اولاً در این بخش ، ما باید توجه بیشتری به شفافیت و تسریع داشته باشیم. وی همچنین در صدور پروانه های ساختمانی نقش دارد.

بیشتر بخوانید  شهدا عامل وحدت در کشور هستند

وی ادامه داد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری. ویروس کرونا در کشور پیشرفته ، باید مشتری کمتری در شهرداری ها و ساختمان ها داشته باشیم تا آنها بتوانند به طور مجازی درخواست مجوز کنند و مقامات شهرداری نیز می توانند به صورت مجازی برای افراد درخواست کنند ، از جمله بازدید ، بررسی برنامه های ساخت و ساز و در نهایت صدور مجوزهای ساختمانی.

هزینه های ساخت بالاست

فلاح با بیان اینکه در زمینه ساخت و ساز ، به نظر من ، هزینه های پرونده های عمرانی بسیار زیاد است ، گفت: باید وارد شویم تا در حالی که کار ساخت و ساز تسریع می شود و اصول و الزامات شهر برای عمل ، در عمل عملیاتی با کمترین قیمت می توانیم بیشترین بهره برداری را در زمینه ساخت و ساز داشته باشیم.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از پس اندازهایی که می توانیم در توسعه شهر داشته باشیم کاهش هزینه ها است.

وی در مورد برنامه این شورا برای ارتباط مثر با اقشار مختلف مردم گفت: مفهوم شورای اسلامی شهر روشن است ، اعضا توسط مردم انتخاب می شوند و باید به هر طریقی که باشد با مرجع شهر و شهروندان ارتباط برقرار کنند. از طریق شوراهای محلی انجام می شود “

فلاح گفت: برای ارتباط با نخبگان ، همین کمیسیون های تخصصی که در شورای شهر هستند می توانند از نخبگان شهرستان در همه مناطق و رشته ها دعوت کرده و از حضور آنها استفاده کنند.

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نوعی می توانیم از نخبگان شهری برای بررسی لوایحی که به کمیته های تخصصی مراجعه می کنند استفاده کنیم تا بتوانیم مصوبات بهتر و به دور از پردازش و تخصص را بدست آوریم.

بیشتر بخوانید  امام موقت از تهران روز جمعه: نمی توان از نتایج اقتصادی دولت محافظت کرد - اخبار قزوین - اخبار استانهای تسنیم

وی با اشاره به اینکه دعوت از نخبگان برای کمک به کمیسیون ها وظیفه اعضای کمیسیون است ، افزود: در دوره های گذشته نیز همین اتفاق رخ می داد ، هر کمیسیون از نخبگان و صاحب نظران دعوت می کرد و نظر آنها را در مورد شهر جویا می شد. “

اهمیت کار مرکز تحقیقات شورای اسلامی در اصفهان

فلاح گفت: در حالی که ما یک مرکز تحقیقاتی در شورای شهر داریم که وظیفه آنها برقراری ارتباط با اساتید دانشگاه و سمینارها ، دانشجویان ، نخبگان و کارشناسان شهری است که در موضوعات مختلفی درگیر بوده و حتی با شرکت های دانش بنیان فعال همکاری داشته اند. “

عضو منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این مرکز تحقیقاتی خود محرک قدرتمندی برای بسیج سوالات کارشناسی در شورای اسلامی شهر بود. حالت خوبه وی با نخبگان صحبت کرد که ما سعی داشتیم در این دوره قویتر از گذشته به نظر برسیم.

به گزارش فارس ، محمدرضا فلاح که به عنوان نفر چهارم وارد دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان شد ، سابقه 14 سال نماینده مردم در شورای اسلامی خوراسگان و چهار سال دوره چهارم این دوره را دارد. شورای اسلامی در اصفهان.

انتهای پیام / 63119 / صفحه 20 /


دیدگاهتان را بنویسید