مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی ۷ مورد از محبوب ترین غذاها برای وعده ناهار

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


صحبت از غذاها و خوراکی های ایرانی همیشه جالب است و این که کدام طرفدار بیشتری دارد همیشه جای بحث دارد. بسیاری از افراد نسبت به برخی غذاها تعصب خاصی دارند، اما برخی از غذاها هستند که مورد علاقه تعداد زیادی از مردم هستند. برخی از این غذاها محلی هستند و در شهر یا استان خاصی طبخ و سرو می شوند و برخی از آن ها مانند سبزی خرد شده، گل بابونه و … در همه شهرها طرفدار دارد. در اینجا برخی از غذاهای محبوب ناهار وجود دارد. پس به ما بپیوندید


  • آش قورمه سبزی

خورش سبزی را با سبزیجات معطر و فراوان، پیاز، لیمو عمانی، لوبیا قرمز (در برخی نقاط ایران لوبیا چیتی و لوبیا سفید) و گوشت چرخ کرده گوسفند، گاو یا بره می پزند. بسیاری از مردم حتی گردشگران علاقه خاصی به سبزیجات دارند. این سوپ خوشمزه نسبت به سایر غذاها مدت زمان بیشتری پخته می شود و هر چه حرارت کمتر و زمان پخت بیشتر شود، جا افتادن آن بهتر است. خورش سبزی را با برنج ساده یا زعفران می خورند. برای تهیه و خرید زعفران یا ریشه زعفران می توانید از زعفران ایرانی نیز استفاده کنید که عطر و طعم فوق العاده ای دارد. قیمت انواع زعفران بر حسب وزن یعنی گرم و وزن تعیین می شود بهترین زعفران در حال حاضر در مشهد کشت می شود.


ما ۷ غذای محبوب برای ناهار را معرفی می کنیم

یکی دیگر از بهترین غذاهای ایرانی که طرفداران زیادی دارد زرشک پلو است. زرشک پلو معمولا با مرغ سرو می شود اما از زرشک، زعفران و برنج سفید استفاده می شود. این غذا علاوه بر طعم عالی و خوش طعم، ظاهری بسیار زیبا و شکیل نیز دارد و برای مهمانی ها مناسب است. یرقان پلو با مرغ یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که در دنیا شهرت زیادی پیدا کرده است. برای زرشک پلو باید یک زرشک خوب تهیه کنید. قیمت خرید زرشک به صورت حضوری یا اینترنتی به کیفیت، زمان برداشت و وزن زرشک بستگی دارد. زرشک پفکی برادران مجتهدی، سحرخیز و حسینی در حال حاضر یکی از بهترین برندهای ایرانی هستند که می توانید از آنها برای درست کردن زرشک پلو عالی استفاده کنید.

یکی دیگر از گزینه های محبوب ناهار فسنجان است. این غذا مفرح است و در اکثر مهمانی ها و عروسی ها وجود دارد. این غذا از ترکیب گردوی آسیاب شده، رب انار و مرغ یا پیراشکی تهیه و طبخ می شود. این غذا و همچنین خرده سبزیجات نیاز به زمان پخت خوبی دارد و باید با حرارت ملایم پخته شود. در هر شهر روشی برای پخت این غذا وجود دارد. در بعضی جاها ترش است و در بعضی جاها صاف می خورند. گاهی کمی شکر به خورش اضافه می کنند تا کاملا شیرین شود.

سوپ هم یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای نونی برای ناهار است که معمولا در تمام شهرهای ایران دستور پخت یکسانی دارد. این غذاها دارای مواد مغذی و چربی های مفید هستند. همچنین یک گزینه عالی برای ناهار زمستانی است. در پخت یک آبگوشت سنتی ساده از گوشت گوسفند، دم گوسفند، لوبیا سفید، نخود، پیاز، گوجه فرنگی، سیب زمینی و طعم های مختلف مانند ادویه، پاپریکا و … استفاده می شود.


ما ۷ غذای محبوب برای ناهار را معرفی می کنیم

آلبالو پلو یک غذای ناهار محبوب با ظاهری زیبا و رنگارنگ است. این غذا یکی از گزینه های مجلسی محسوب می شود و در بسیاری از مهمانی ها و مراسم رسمی سرو می شود. آلبالو پلو یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانی است که از گوشت قرمز (کوفته) و مرغ درست می شود. تهیه آلبالو پلو نیاز به تجربه و مهارت خاصی دارد و معمولا افراد با تجربه برای ناهار آلبالو پلو تهیه می کنند.

یکی دیگر از غذاهای محبوب باقالی پلو است که بیشتر از ماهیچه تهیه می شود. این غذا شیرین و بسیار خوشمزه است. علاوه بر ایرانی ها، باکالی پلو در لیست غذاهای ایرانی مورد علاقه گردشگران قرار دارد. برای تهیه این غذای خوشمزه ایرانی به موادی مانند لوبیا، پلو سفید، سبزی پلو، زعفران و ماهیچه نیاز دارید. علاوه بر ماهیچه می توانید از مرغ نیز استفاده کنید. معمولا در این غذا ماهیچه یا مرغ با برنج سرو می شود.

آش قیمه یکی از سوپ های قدیمی و خوشمزه ایرانی است که معمولا توسط خانم های ایرانی به خوبی تهیه می شود. طرز تهیه فیل مجلسی کار سختی نیست و برای تهیه این سوپ به گوشت گوسفند یا گاو، لپه، پیاز، رب گوجه فرنگی و لیمو عمانی نیاز دارید. برای طعم بیشتر غذا می توانید از انواع ادویه ها مخصوصا دارچین استفاده کنید. با دارچین، عطر سوپ شما بسیار بیشتر می شود. استفاده از گلاب ایرانی در آش نیز عطر و طعم غذای شما را عالی می کند.

نویسنده: وحیده امینی


بیشتر بخوانید  روش تهیه دسر میلک شیک توت فرنگی
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *