مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی ۵ پارک توریستی و دیدنی در شهر ساری

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



با پارک های زیبا و جذاب ساری آشنا شویم


در این مقاله از مجله دلگرم قصد داریم شما را با ۵ پارک توریستی و دیدنی در شهر ساری بیشتر آشنا کنیم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید .


پارک قائم، یکی ازپارک های ساری


پارک قائم ساری در حاشیه شرقی رود تجن ساخته شده است. این پارک روبروی پارک ملل که در حاشیه غربی رود تجن می باشد قرار دارد و این دو پارک از طریق پلی معلق به هم وصل می شوند.


پارک قائم حدود هفتاد و هشت هزار متر مربع وسعت دارد. از جمله امکانات رفاهی این پارک می توان پارکینگ، نمازخانه، آلاچیق، کافی شاپ، سرویس بهداشتی را نام برد. قایق پدالی، جت اسکی، تخته اسکی ، شهربازی کوچک و دریاچه سد لاستیکی نیز از جمله امکانات تفریحی در پارک قائم ساری است.


این پارک را با نام پارک تجن نیز می شناسند. این پارک زیبا که در کنار رودخانه قرار دارد فضای بسیار خوبی را برای گذراندن اوقات فراغت به وجود آورده است و میزبان مسافران و گردشگران زیادی است.



پارک آفتاب، یکی از پارک های ساری


پارک آفتاب ساری نیز یکی دیگر از پارک های ساری است که به نام پارک دامادی نیز شناخته می شود. این پارک زیبا در بلوار آزادی یعنی در قسمت غربی ساری ساخته شده است.


مسافران و گردشگران زیادی برای چادر زدن به پارک آفتاب ساری می روند. این پارک حدود هزار و پانصد متر وسعت دارد.



پارک ملل، یکی از پارک های ساری


پارک ملل ساری بزرگترین مجموعه تفریحی و توریستی شمال کشور در کنار رود تجن هست. این مجموعه تفریحی از دریاچه و فضای سبز تشکیل شده و مکان مناسبی برای استراحت و بیتوته شبانه مسافران زیادی بخصوص در فصل بهار و تابستان است .

بیشتر بخوانید  مراحل نصب و شروع برنامه یوتیوب کیدز (YouTube Kids)


پارک ملل ساری سی و پنج هکتار وسعت دارد. در این مجموعه تفریحی امکانات رفاهی و تفریحی زیادی برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است، مانند : پارکینگ، جزیره مصنوعی، خانه سنتی، پل کابلی معلق، امکانات ماهیگیری، فضای سبز، مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، قایق پدالی و قایق موتوری، جت اسکی و ….


در پارک ملل ساری پرچم های تمام کشورهای قرار داده شده است و به همین علت نام ملل را برای این مجموعه توریستی انتخاب کرده اند. جالب است بدانید که پارک ملل ساری بعد از صد روز از تاریخ شروع ساخت به بهره برداری رسید.



پارک نیلوفر آبی، یکی از پارک های ساری


پارک نیلوفر آبی ساری یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین جاهای دیدنی ساری است. این پارک زیبا در دو کیلومتری جاد ساری – نکا قرار گرفته است.


پارک نیلوفر آبی ساری چهل و پنج هکتار وسعت دارد و در نزدیکی روستای آبندانسر قرار گرفته است . سه حوضچه بزرگ در این پارک دیده می شود که یکی از آنها پوشیده از گل های نیلوفر آبی است و بسیار زیبا و چشم نواز می باشد.


فصل تابستان زمان گل دهی گل های نیلوفر آبی است و در این زمان پارک نیلوفر آبی ساری از همیشه زیباتر است.


مسافران و گردشگران زیادی از این پارک دیدن می کنند. گل های نیلوفر آبی صبح زود باز می شوند و تا بعد از ظهر باز هستند و بعد از ظهر بسته می شوند. در این پارک امکان ماهیگیری نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید  روز جهانی ماهیگیری در سال ۹۹ چه روزی است ؟


ماهی آزاد، ماهی کپور، ماهی فیتوفاک و ماهی امور در پارک نیلوفر آبی ساری پرورش داده می شود. علاوه بر این ها امکانات رفاهی و تفریحی زیادی نیز در این پارک برای مسافران و گردشگران در نظر گرفته شده است. مانند : سفره خانه سنتی، آلاچیق، زمین بازی کودکان، پیست سوارکاری، نمازخانه و اسکله قایق رانی.



بوستان ولایت، یکی از پارک های ساری


یکی دیگر از پارک های ساری، بوستان ولایت ساری است. بوستان ولایت ساری بزرگ ترین مجموعه فرهنگی – اجتماعی در شمال کشور است. بوستان ولایت در زمینی به وسعت شش هکتار که تا قبل از این در اختیار ارتش بوده ساخته شد .


از جمله امکانات فرهنگی و اجتماعی موجود در بوستان ولایت ساری می توان به این موارد اشاره کرد:


سالن اجتماعات ، موزه ، آمفی تئاتر ، مسجد ، نگارخانه ، کتابخانه دیجیتال ، خانه هنرمندان ، خانه دانشوران


در کنار این ها فضای بازی کودکان نیز برای سرگرمی بچه های ساخته شده است.


فضایی نیز تحت عنوان سرای ارشد برای سالمندان در نظر گرفته شده است.


موزه موجود در بوستان ولایت ساری دارای سه بخش مجزا است :


موزه مردم شناسی و آثار تاریخی، موزه مطبوعات و موزه تاریخ طبیعی مازندران.



از دیگر پارک های ساری می توان به پارک شهرداری، پارک اتحاد، پارک غفاری، پارک ملت، پارک روشن، پارک صادقیه، پارک شهبند، پارک زندان، پارک مادر، پارک کولائیان، پارک آزادگان را نام برد.


شهربازی قائم


بیشتر بخوانید :


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *