مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی ۲۰ هتل (۲ تا ۵ ستاره) قشم + آدرس و تلفن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



هتل های قشم


هتل نوعی مکان مسکونی اجاره‌ای است که معمولاً برای مدت کوتاه به افراد اجاره داده می‌شود. هتل‌ها از امکانات اقامتی و گردشگری شهرها به حساب می‌آیند و بیشتر مورد استفادهٔ مسافران و گردشگران قرار می‌گیرند.


قیمت هتل ها در طول سال و ایام تعطیل متغیر می باشد


هتل سورینت قشم


هتل سورینت در قلب جزیره‌ی قشم در جنوب ایران واقع شده است. این هتل توسط گروه سرمایه‌گذاری و هولدینگ سورینت در سطح استاندارد‌های جهانی به منظور ارائه‌ی خدمات به تمام گردشگران از تمام نقاط جهان طراحی شده و در حال ساخت است.


هتل سورینت امکاناتی مانند استخر، سالن همایش، سالن‌های ورزشی و… دارد و مکانی بی‌نظیر برای اقامت در قشم و برگزاری جلسات کاری، میهمانی‌ها و همایش‌ها است. در طراحی این هتل از اشکال هندسی مفهومی و ساده و مطابق با معماری روز دنیا استفاده شده است. این هتل به زودی افتتاح می‌شود.


هتل سورینت قشم


آدرس هتل سورینت: قشم، خیابان ۲۲ بهمن، هتل سورینت قشم


تلفن هتل سورینت: 07635242002


هتل: پنج ستاره


divider


هتل ارم قشم


هتل ارم یک هتل چهار ستاره لوکس در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۱۰۵ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به کافی‌شاپ، وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، صندوق امانات، سالن بدنسازی، خشک‌شویی، پذیرش ۲۴ ساعته و کافی‌شاپ اشاره کرد.


همه‌ی اتاق‌های این هتل دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون صفحه تخت به همراه شبکه‌های ماهواره‌ای، حمام و دستشویی خصوصی هستند.


رستوران هتل ارم انواع غذاهای بین‌المللی و ایرانی را سرو می‌کند. فاصله این مجموعه تا فرودگاه بین‌المللی قشم ۴۵ دقیقه با ماشین و تا قلعه‌ی پرتغالی‌ها ۷ دقیقه با ماشین است.


هتل ارم قشم


آدرس هتل ارم : قشم، بلوار آزادگان، روبروی شیلات


تلفن هتل ارم: 07635225944


هتل: چهار ستاره


اقامت 24 ساعته: 360000 تومان


divider


هتل ۳ ستاره‌ی بهشت قشم


هتل ۳ ستاره‌ی بهشت قشم در بهترین موقعیت شهر قرار گرفته است. امتیاز ویژه‌ی این هتل نزدیکی به بازار‌های بزرگ از قبیل بازار ستاره است. هتل بهشت با امکانات مناسب و اتاق‌های تمیز و مرتب و همچنین با پارکینگ اختصاصی یکی از بهترین هتل‌های قشم محسوب می‌شود. رستوران هتل بسیار عالی و از بهترین‌ رستوران‌های قشم است.


هتل ۳ ستاره‌ی بهشت قشم


آدرس هتل بهشت : قشم، چهارراه پردیس، مقابل استادیوم تختی


تلفن هتل بهشت: 07635241219


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 220000 تومان


divider


هتل آپارتمان سما ۲ قشم


هتل آپارتمان سما ۲ یک هتل سه ستاره میان رده در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۱۶ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به لابی، وای‌فای رایگان، آسانسور، خشک‌شویی تاکسی سرویس و کافی‌شاپ اشاره کرد.


همه‌ی اتاق‌های این هتل دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، حمام و دستشویی خصوصی هستند. رستوران این هتل انواع غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کند. فاصله این مجموعه تا عمارت کلاه فرنگی بندرعباس ۹۳ دقیقه با ماشین و تا فرودگاه ببن‌المللی بندرعباس ۱۱۵ دقیقه با ماشین است.


هتل آپارتمان سما ۲ قشم


آدرس هتل آپارتمان سما ۲ : قشم، بلوار آزادگان، ورودی دوم سام و زال


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 240000 تومان


divider


مجتمع اقامتی فولتون قشم


مجتمع اقامتی فولتون یک هتل سه ستاره میان‌رده در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این مجموعه دارای ۱۱ اتاق دابل، ۴ اتاق تویین ۲ نفره، ۷ سوئیت ۴ نفره، یک واحد آپارتمانی ۲ خوابه، یک واحد آپارتمانی ۵ خوابه و یک ویلای مجهز ۷ خوابه است.


از جمله مهم‌ترین امکانات مجتمع اقامتی فولتون می‌توان به لابی، کافی‌شاپ، وای‌فای رایگان، استخر، خشک‌شویی، پذیرش ۲۴ ساعته و صندوق امانات اشاره کرد.


همه‌ی اتاق‌های مجتمع اقامتی فولتون دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، حمام و دستشویی خصوصی هستند. رستوران این هتل انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را سرو می‌کند.


فاصله این مجموعه تا ساحل چند دقیقه پیاده‌روی، تا بازار سنتی قدیم قشم ۱۱ دقیقه با ماشین و تا فرودگاه بین‌المللی قشم حدود ۴۰ دقیقه با ماشین است.


مجتمع اقامتی فولتون قشم


آدرس هتل مجتمع اقامتی فولتون : قشم، میدان استقلال، بزرگراه خلیج فارس، بعد از کمپ هامون


تلفن هتل مجتمع اقامتی فولتون : 07635344266


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 580000 تومان

بیشتر بخوانید  زیباترین خیابان جهان + عکس


divider


هتل ساحل طلایی قشم


هتل ساحل طلایی یک هتل سه ستاره میان رده در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۵۶ اتاق دارد و از جمله مهم ترین امکانات آن می توان به لابی، کافی شاپ، صندوق امانات اشاره کرد.


هتل ساحل طلایی یکی از بهترین هتل‌های جزیره دیدنی و زیبای قشم است که در فاصله‌ای حدود ۱۵ کیلومتر از مرکز جزیره قشم و در نزدیکی ساحل واقع شده است.


هتل ساحل طلایی دارای ساحلی مخصوص شنا و تفریحات آبی، قایق رانی، جت اسکی، اسکی روی آب، کافی شاپ، رستوران ساحلی و اسکله تفریحی به منظور ماهیگیری است.


هتل ساحل طلایی تا درگهان قشم ۱۷ دقیقه با ماشین، تا بازار قدیم درگهان قشم ۲۱ دقیقه با ماشین، تا بازار بین المللی ستاره قشم ۳۲ دقیقه با ماشین، تا فرودگاه جزیره قشم ۳۸ دقیقه با ماشین، تا فرودگاه ۳۸ دقیقه با ماشین، تا حمام گله داری بندر عباس ۱۰۶ دقیقه با ماشین، تا عمارت کلاه فرنگی بندرعباس ۱۰۶ دقیقه با ماشین، تا معبد هندوها بندرعباس ۱۱۱ دقیقه با ماشین، تا ایستگاه راه آهن بندرعباس ۱۱۵ دقیقه با ماشین، تا پایانه مسافربری بندرعباس ۱۱۷ دقیقه با ماشین و تا فرودگاه ببن المللی بندرعباس ۱۲۸ دقیقه با ماشین فاصله دارد.


هتل ساحل طلایی قشم


آدرس هتل ساحل طلایی : قشم، جاده‌ی ساحلی، مقابل زیارتگاه شاه شهید


تلفن هتل ساحل طلایی : 07635342900


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 346000 تومان


divider


هتل سما ۱ قشم


هتل سما ۱ یک هتل سه ستاره میان‌رده در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۲۹ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به لابی، کافی‌شاپ، وای‌فای رایگان، خشک‌شویی، تاکسی سرویس، صبحانه در اتاق و صندوق امانات اشاره کرد.


همه‌ی اتاق‌های هتل سما ۱ دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، حمام و دستشویی خصوصی هستند. رستوران این هتل انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند. فاصله این مجموعه تا بازار بین‌المللی ستاره قشم ۹ دقیقه پیاده‌روی و تا تا فرودگاه جزیره قشم ۵۰ دقیقه با ماشین است.


هتل سما ۱ قشم


آدرس هتل سما ۱ : قشم، بلوار ولیعصر، چهارراه رسالت


تلفن هتل سما ۱ : 07635226811


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 260000 تومان


divider


هتل آرام قشم


هتل آرام قشم با نامش هم‌خوانی دارد و برای مسافران، فضایی آرام و دلنشین ایجاد کرده است. این هتل به بازار ستاره‌‌ی کوه نور و دیگر مراکز خرید نزدیک است. اگر اهل خرید هستید، هتل آرام را در نظر داشته باشید.


هتل آرام قشم به خصوص در فصل‌های پاییز و زمستان پذیرای مسافران زیادی است. تناسب قیمت با کیفیت امکانات و خدمات ارائه شده در هتل هم باعث شده مسافران بیشتری هتل آرام را بین گزینه‌های انتخابی خود داشته باشند.


هتل آرام قشم


آدرس هتل آرام : قشم، نرسیده به چهارراه پردیس، کوچه رضوان


تلفن هتل آرام : 07635222501


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 265000 تومان


divider


هتل آپادانا قشم


هتل آپادانا در یکی از بهترین نقاط قشم واقع شده است: بین بازار قدیم و جدید قشم. دسترسی به هر دو در کمترین زمان میسر است. هتل آپادانا به امکانات ‌پیشرفته‌ای مجهز است و کادر مجرب هتل همیشه در جلب رضایت مهمانان می‌کوشند.


کیفیت مرغوب غذای هتل و نزدیکی آن به مراکز تجاری و گردشگری مثل مجتمع تجاری سیتی‌سنتر، قلعه‌ی پرتغالی‌ها، جنگل دریایی احرا و… از جمله ویژگی‌هایی است که باعث شده هتل آپادانا همواره یکی از گزینه‌های انتخابی مسافران قشم باشد.


هتل آپادانا قشم


آدرس هتل آپادانا: قشم، خیابان ولی‌عصر، جنب کلینیک دکتر محمدی


تلفن هتل آپادانا : 07635225400


هتل: سه ستاره


divider


هتل پرشین گلف قشم


هتل پرشین گلف یک هتل سه ستاره میان‌رده در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۱۲۲ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به لابی، آسانسور، وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، صندوق امانات، سالن اجتماعات و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد.


هتل پرشین گلف تا بازار قدیم درگهان قشم ۳ دقیقه با ماشین، تا درگهان قشم ۶ دقیقه با ماشین، تا فرودگاه جزیره قشم ۳۴ دقیقه با ماشین، تا ایستگاه راه آهن بندرعباس ۱۳۴ دقیقه با ماشین و تا پایانه مسافربری بندرعباس ۱۴۱ دقیقه با ماشین فاصله دارد.

بیشتر بخوانید  مناطق دیدنی و گردشگری شهر رویان


هتل پرشین گلف قشم


آدرس هتل پرشین گلف : قشم، درگهان، میدان انقلاب، خیابان بانک سپه


تلفن هتل پرشین گلف : 07635274311


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 150000 تومان


divider


هتل شمس قشم


هتل شمس قشم، سوئیت‌های دو خوابه‌ی ۲- ۶ تخته با امکانات و اتاق‌های با تخت‌های دبل، توین و کابانا دارد و محیطی بسیار آرام و زیبا و دلنشین در نزدیکی سواحل غربی جزیره‌ی قشم نزدیک به ساحل دریای نیلگون خلیج فارس دارد. هتل فاصله‌ی ۵۰۰ متری با مراکز خرید ستاره، فردوسی، پردیس و خلیج دارد و دسترسی را برای مسافران راحت کرده است.


هتل شمس قشم


آدرس هتل شمس : قشم، انتهای خیابان فلسطین، پائین‌تر از هتل بهشت


تلفن هتل شمس : 5241701


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 360000 تومان


divider


هتل نخل زرین قشم


هتل نخل زرین، یکی دیگر از هتل‌های جزیره‌ی قشم است که به چندین مرکز تجاری، بازار و مناطق گردشگری مهم قشم دسترسی فوق‌العاده آسان دارد. هتل نخل زرین، هم نزدیک ساحل است و هم نزدیک پارک زیتون. بنابراین برای اقامت خانوادگی گزینه‌ی خوبی است. شما می‌توانید به نسبت هزینه‌ای که صرف می‌کنید، اقامت رضایت‌بخش و خوبی را در هتل نخل زرین تجربه کنید.


هتل نخل زرین قشم


آدرس هتل نخل زرین: قشم، میدان امام قلی خان، مجتمع نخل زرین


تلفن هتل نخل زرین: ٠٧٦٣٥٢٤١٠٠٧


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 250000 تومان


divider


هتل آپارتمان کاوان قشم


هتل آپارتمان کاوان یک هتل سه ستاره اقتصادی در جزیره قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۱۲ اتاق دارد و از جمله مهم ترین امکانات آن می‌توان به لابی، آسانسور، کافی شاپ، صندوق امانات و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد.


هتل آپارتمان کاوان ۵ طبقه در نزدیکی ساحل شرقی جزیره قشم واقع شده و اتاق‌ها و سوئیت‌های آن چشم‌اندازی رو به دریا دارد. هتل کاوان در مسیر اصلی جزیره قشم قرار گرفته و فاصله آن تا دریا ۱۰ دقیقه پیاده، تا بازار قدیم ۶ دقیقه پیاده، تا اسکله مسافری شهید ذاکری (مسیر ورودی به جزیره با شناورهای تندرو از بندرعباس) ۱۵ دقیقه پیاده، تا قلعه پرتغالی‌ها ۱۰ دقیقه پیاده و تا مجتمع تجاری سیتی سنتر ۷ دقیقه با ماشین است.


هتل آپارتمان کاوان قشم


آدرس هتل کاوان: قشم، خیابان ولیعصر، چهارراه رسالت، جنب کوچه‌ی میلاد، هتل کاوان


تلفن هتل کاوان: 07635226227


هتل: سه ستاره


divider


هتل سان‌سیتی قشم


هتل سان‌سیتی در مرکز جزیره‌ی قشم قرار گرفته و از سال ۹۲ شروع به کار کرده است. موقعیت مکانی هتل سان‌سیتی به گونه‌ای است که مسافران با ۵ دقیقه پیاده‌روی به بازارهای معروف قشم مثل بازار ستاره، پردیس و فردوسی دسترسی پیدا می‌کنند. از ویژگی‌های این هتل، فضای شیک و تمیز و اتاق‌های بزرگ و نورگیرش است.


هتل سان‌سیتی قشم


آدرس هتل سان‌ سیتی : چهارراه پردیس، خیابان فلسطین شرقی، نبش کوچه‌ی سینا ۱


تلفن هتل سان‌ سیتی : 07635248051


هتل: سه ستاره


divider


هتل کیمیا ۴ قشم


هتل کیمیا ۴ یک هتل سه ستاره میان‌رده در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۴۴ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به اینترنت، رستوران و خدمات خشکشویی اشاره کرد.


مسافران با کمی پیاده‌روی می‌توانند به بازار بین‌المللی ستاره و مرکز خرید بزرگ خلیج فارس برسند. هتل تا بازار بین المللی ستاره قشم ۷ دقیقه با ماشین، تا درگهان قشم ۲۰ دقیقه با ماشین، تا بازار قدیم درگهان قشم ۲۴ دقیقه با ماشین، تا فرودگاه جزیره قشم ۴۶ دقیقه با ماشین، تا عمارت کلاه فرنگی بندرعباس ۹۱ دقیقه با ماشین و تا ایستگاه راه آهن بندرعباس ۱۰۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد.


هتل کیمیا ۴ قشم


آدرس هتل کیمیا ۴: قشم، میدان جهاد، سربالایی برگ سبز


تلفن هتل کیمیا ۴: 07635226600


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 348000 تومان


divider


هتل سینگو قشم


هتل سینگو یک هتل سه ستاره میان‌رده در شهر درگهان قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۶۳ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به وای‌فای رایگان در لابی، اینترنت در اتاق‌ها، پارکینگ رایگان، آسانسور، کافی‌شاپ، نمازخانه، تاکسی سرویس و خشکشویی اشاره کرد.


اتاق‌های هتل سینگو مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون ماهواره‌ای، یخچال، فضای نشیمن و حمام هستند. هتل دارای رستوران، کافی‌شاپ و کافی‌نت است. فاصله هتل تا بازار قدیمی درگهان ۵۵۰ متر، قلعه پرتغالی‌ها ۲۴ کیلومتر، مجتمع تجاری سیتی سنتر قشم ۲۵.۵ کیلومتر، فرودگاه بین‌المللی قشم ۳۴ کیلومتر و جنگل حرا ۵۳ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید  در تابستان کدام شهر های ایران خنک میمانند؟


هتل سینگو قشم


آدرس هتل سینگو: درگهان، مجتمع تجاری دریا، طبقه‌ی دوم


تلفن هتل سینگو: 07635274245


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 278000 تومان


divider


هتل ساحلی خلیج فارس قشم


هتل ساحلی خلیج فارس یک هتل سه ستاره لوکس در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۱۲۳ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به لابی، آسانسور، چایخانه سنتی، وای‌فای رایگان در لابی، پارکینگ رایگان، سالن ورزشی، باشگاه بیلیارد، زمین تنیس و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد.


هتل ساحلی خلیج فارس تا بازار بین المللی ستاره قشم ۱۵ دقیقه با ماشین، تا درگهان قشم ۱۵ دقیقه با ماشین، تا فرودگاه جزیره قشم ۴۲ دقیقه با ماشین، تا فرودگاه ۴۲ دقیقه با ماشین و تا عمارت کلاه فرنگی بندرعباس ۹۰ دقیقه با ماشین فاصله دارد.


هتل ساحلی خلیج فارس قشم


آدرس هتل ساحلی خلیج فارس: درگهان، مجتمع تجاری دریا، طبقه‌ی دوم


تلفن هتل ساحلی خلیج فارس: 07635274245


هتل: سه ستاره


divider


هتل مارینا قشم


هتل مارینا ۱ یک هتل سه ستاره میان رده در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۸۰ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به لابی، چایخانه سنتی، وای‌فای رایگان، پذیرش ۲۴ ساعته، پارکینگ رایگان، صبحانه در اتاق، کافی‌شاپ و خشک‌شویی اشاره کرد.


همه‌ی اتاق‌های این هتل دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، حمام و دستشویی خصوصی هستند. رستوران این هتل انواع غذاهای سنتی و ایرانی را سرو می‌کند. فاصله این مجموعه تا قلعه پرتغالی‌ها ۹ دقیقه با ماشین و تا فرودگاه بین‌المللی قشم حدود ۴۴ دقیقه با ماشین است.


هتل مارینا قشم


آدرس هتل مارینا : قشم، بزرگراه قشم، روبه‌روی مسکن مهر


تلفن هتل مارینا : 07635344091


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 230000 تومان


divider


هتل مارینا ۲ قشم


هتل مارینا ۲ یک هتل سه ستاره میان‌رده در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۲۷ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به اینترنت در لابی، آسانسور، چایخانه سنتی و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد. این هتل یکی از بهترین هتل‌های جزیره قشم است و دسترسی آسانی به ساحل و مراکز خرید قشم دارد.


اتاق‌های این هتل مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون، یخچال، مبلمان و حمام هستند. همچنین هتل دارای رستوران و کافی شاپ است. فاصله هتل تا مجتمع تجاری سیتی سنتر ۱.۳ کیلومتر (۱۷ دقیقه پیاده)، قلعه پرتغالی ها ۱.۷ کیلومتر (۲۰ دقیقه پیاده)، جنگل‌های حرا ۱ ساعت با ماشین و فرودگاه بین‌المللی قشم ۵۵.۳ کیلومتر (۵۰ دقیقه با ماشین) است.


هتل مارینا ۲ قشم


آدرس هتل مارینا : قشم – بلوار ولیعصر – خیابان فارس – روبروی درب جنوبی بازار ستاره


تلفن هتل مارینا : 07635244596


هتل: سه ستاره


اقامت 24 ساعته: 310000 تومان


divider


هتل نخل قشم


هتل نخل هنگام یک هتل دو ستاره اقتصادی در شهر قشم واقع در کشور ایران است. این هتل ۲۱ اتاق دارد و از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به لابی، آسانسور، پذیرش ۲۴ ساعته، کافی‌شاپ، سالن بیلیارد، خشک‌شویی، وای‌فای رایگان، پارکینگ رایگان، نمازخانه و خدمات برای معلولین اشاره کرد. همه‌ی اتاق‌های این هتل دارای سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون، حمام و دستشویی خصوصی هستند.


رستوران این هتل انواع غذاهای ایرانی را سرو می‌کند. فاصله این مجموعه تا مجتمع تجاری سیتی سنتر ۳ کیلومتر، تا قلعه پرتغالی ها ۱ کیلومتر و تا فرودگاه بین‌المللی قشم ۵۱ کیلومتر است.


هتل نخل قشم


آدرس هتل نخل : قشم، میدان جهاد، جنب ایستگاه درگهان


تلفن هتل نخل : 07635221664


هتل: دو ستاره


اقامت 24 ساعته: 160000 تومان


divider


بیشتر بخوانید:


معرفی ۲۰ هتل لوکس شهر شیراز + آدرس و تلفن


معرفی ۲۰ هتل لوکس و شیک در تهران + آدرس و تلفن


معرفی ۲۰ هتل لوکس شهر اصفهان + آدرس و تلفن


معرفی ۲۰ هتل لوکس در شهر کیش + آدرس و تلفن


معرفی ۲۰ هتل (۲ تا ۵ ستاره) در استان گیلان + آدرس و تلفن


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *