مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی گیاه سینگونیوم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


علمی

معرفی گیاه سینگونیوم

سینگونیوم

این گونه بومی مکزیک است، گیاهی است که به سرعت رشد می کند و شباهت زیادی به فیلودندرون دارد.
ویژگی این گیاه نسبت به فیلودندرون این است که گیاه جوان سینگونیوم دارای برگ های نیزه ای شکل جوان بوده و در قسمت پایینی نزدیک محل اتصال ساقه دو گوشواره قرار دارد.

رگبرگ های این گونه زرد است ساقه گیاه ریشه های هوایی زیادی می دهد گیاه جوان این گونه زیباست و به صورت سلولی رشد می کند با افزایش سن گیاه برگ ها و گیاه پایینی خود را از دست می دهد. زشت می شود

ساقه سینگونیوم:

سینگونیوم یک گیاه در حال رشد است. ساقه های آن زیاد رشد می کند و از در و دیوار بالا می رود و با برداشتن قسمت های بالایی ساقه می توان گیاه را برای رشد جانبی بهتر تربیت کرد. . از آنجایی که ساقه ها نرم هستند باید به سپر بسته شوند تا نشکنند.

اگر ساقه سینگونیوم با محل مرطوب تماس پیدا کند باعث ایجاد ریشه های نابجا می شود. می توانید یک چوب بلند درست کنید و روی آن را با خزه بپوشانید و از آن به عنوان محافظ استفاده کنید. اگر خزه را مرطوب کنید، ریشه های نامنظمی ظاهر می شود که در خزه نفوذ می کند. (شکل 1) با ظاهر شدن ریشه های نادرست قرار داده شده می توانیم مواد مغذی را نیز در آب حل کرده و در نتیجه آب و کود تهیه کنیم. انعطاف پذیری ساقه سینگونیوم به ما این امکان را می دهد که آن را همانطور که می خواهیم آموزش دهیم و شکل دهیم. علاوه بر این، افزایش ریشه های نابجا باعث تقویت گیاه می شود.

بیشتر بخوانید  شعب بانک اقتصاد نوین در قزوین به همراه آدرس و تلفن

معرفی گیاه سینگونیوم

آبیاری سینگونیوم:

در تابستان هفته ای سه بار و در زمستان هفته ای یکبار به آن آبیاری کنید. پاشیدن آب روی برگها به خصوص در تابستان به رشد بهتر سینگونیوم کمک می کند.

سبک:

یک سایه روشن مورد نیاز است. به طور کلی، نور کم برای سینگونیوم بسیار بهتر از نور روشن است. آفتاب سوزان باعث سوختن و رنگ پریدگی بالای برگها می شود. در تابستان آن را از پنجره های آفتابی دور نگه دارید.

حرارت:

در زمستان هوا نباید خیلی سرد باشد. دمای ایده آل برای سینگونیوم در زمستان 15 درجه سانتی گراد است، اما در تابستان دمای بالای 21 درجه سانتی گراد می تواند آزار دهنده باشد.
در اثر گرمای زیاد برگ های آن قهوه ای می شوند. در این صورت باید برگ های قهوه ای را ببرید. گیاه را به مکانی خنک ببرید و آب بیشتری به آن بدهید.

تکثیر گیاه سینگونیوم:

قلمه های ساقه در بهار در دمای 24_21 درجه سانتی گراد.

رژیم سینگونیوم:

از کودهای مناسب برای گیاهان آپارتمانی طبق دستورالعمل هر 20 روز یکبار مخصوصاً در فصول گرم سال استفاده کنید.

نوع خاک گیاه سینگونیوم:

مخلوطی از خاک برگ، پیت (خزه شنی) و خاک شنی.

زمان کاشت یا تعویض گلدان در زمستان است.

مراقبت های لازم از گیاه سینگونیوم:

گاهی اوقات ساقه های سینگونیوم بیش از حد بلند می شوند و تعداد برگ ها کاهش می یابد. در این صورت فاصله بین برگ ها افزایش می یابد. این امر باعث زشت شدن گیاه به دلیل تاریکی محیط می شود. این مشکل را با قرار دادن گلدان در سایه روشن از بین ببرید.
در سینگونیوم های بزرگ، برگ های پایین زرد می شوند و می ریزند زیرا در طول رشد به مواد مغذی بیشتری نیاز خواهند داشت. آنها را با غذاهای کمکی تقویت کنید.

بیشتر بخوانید  عکس حیوانات زیبای روی کره ی زمین

اگر متوجه شدید که گیاه شما به طور غیر طبیعی رشد کرده و برگ های آن کوچک شده اند، نگران نباشید. ساقه های بلند را ببرید و از این ساقه ها برای تکثیر گیاه با قطع ساقه استفاده کنید. تابستان زمان مناسبی برای پرورش سینگونیوم است.
نه تنها با استفاده از ساقه های خود و قرار دادن آنها در آب یا ماسه رشد می کند، بلکه می تواند توسط ریشه های نابجا که روی ساقه هایش ظاهر می شود نیز تکثیر شود. برای تکثیر با استفاده از ریشه های نابجا، ساقه هایی که ریشه های نابجا تولید کرده اند بریده و به ظرفی پر از مخلوط ماسه، خاک و برگ منتقل می کنند.

آفات سینگونیوم:

کنه قرمز مهم ترین آفت این گیاه است. کنه های پشت برگ ها، سیم ها بسته است که باعث زرد شدن برگ ها می شود. برگ های آلوده را با آب بشویید.

منبع: akairan.com


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *