معرفی گونه یلوه به نام یلوه خالدار + تصاویر



یلوه خالدار با نام علمی Porzana porzana پرندهٔ کوچک آبچری از تیرهٔ یلوه است که در باتلاق‌ها و جنگزارهای مناطق معتدل اروپا تا غرب آسیا زندگی می‌کند.


این پرنده مهاجر بوده و زمستان‌ها را در آفریقا می‌گذراند. یلوهٔ خالدار یکی از پرندگانی است که مشمول توافقنامهٔ حفظ پرندگان مهاجر آبچر آفریقایی-اوراسیایی می‌باشد.


معرفی گونه ای یلوه به نام یلوه خالدار


مشخصات یلوه خالدار


ای پرنده، 23 سانتیمتر طول دارد. یلو های است با سر کوچک و بد تقریبا گرد و اندکی کوچکتر از یلوه ی آبی، شبیه یلوه ی کوچک ؛ اما دارای خال های سفید فراوانی است.


منقار کوتاه و زرد با قاعده ی قرمز؛ رگه های سیاه و سفید فراوانی در زیر شکن پهلوها و پوشش زیردم نخودی دیده می شود. پاها سبز رنگ است و هنگام راه رفتن دم را بالا برده؛ آن را تکان می دهد.


پرنده ی حوان فاقد رنگ خاکستری سر بوده و گلو سفید و زیر تنه قهوه ای با خال های سفید است. به دشواری پرواز کرده و اغلب مخفی می شود.


تصاویر :


نامهای دیگر یلوه خالدار









دسته(خانواده)

يلوه‌ييان (Rallidae)

نام فارسی

یلوه خالدار

نام انگلیسی

Spotted Crake

نام فرانسوی

Marouette Ponctuee

نام علمی

Porzana porzana


تغذیه


این پرندگان به‌دنبال غذا یا با منقارهایشان در گل و آب‌های کم‌عمق جستجو می‌کنند و یا از طریق مشاهده شکارشان را می‌گیرند. حشرات و جانوران آبزی غذای اصلی یلوهٔ خالدار را تشکیل می‌دهند.


تولید مثل


یلوهٔ خالدار آشیانهٔ خود را در مکانی خشک در میان گیاهان می‌سازد و پس از جفتگیری بین ۶ تا ۱۵ تخم می‌گذارد. این پرنده در فصل تولید مثل بسیار مخفی‌کار بوده و بیشتر صدایشان شنیده می‌شود تا آنکه خودشان دیده شوند.


صدای یلوه خالدار:


صدای این پرنده، آهنگین و سوت مانند شبیه «ویت-ویت» می شود که هنگام تاریکی و در طول شب آن را تکرار می کند.


زیستگاه یلوه خالدار


نسبتا کمتر از یلوه کوچک و یلوه نوک‌سبز به آب بستگی نشان می دهد . در باتلاق‌ها ، آبگیرهای پر‌گیاه ، حاشیه تالاب‌ها و رودخانه‌ها دیده می شود ، در مناطق باتلاقی زادوولد می کند


معرفی گونه ای یلوه به نام یلوه خالدار


کاربر گرامی چنانچه درمورد “ یلوه خالدار” سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید . و با مجله دلگرم همراه شوید و از نگهداری تا بیماری های و دانستنی های حیوانات آشنا شوید


تهیه و گردآوری مجله دلگرم


جهان باورصاد


بیشتر بخوانید  لیست پانسیون و خوابگاه های پسرانه کرمانشاه همراه با آدرس و تلفن

دیدگاهتان را بنویسید