مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی کامل و تفاوت کشیم گوش دار با دیگر گونه های کشیم +آلبوم

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



معرفی کشیم گوش دار :


این پرنده ، 35 سانتیمتر طول دارد . در فصل تولید مثل، سرو رو تنه اش سیه براق است و با دو نوار چشمی پهن و طلایی تاج مانند، که از چشم ها تا پس سر امتداد دارد، مشاهده می شود.


بدنی گرد ، بلوطی رنگ و تیره دارد و به نظر می رسد که فاقد دم می باشد. کمتر پرواز می کند و هنگام پرواز سر خود را پائین نگه می دارد. در فصل زمستان و در فصل دور از زاد و ولد این گونه با سطح پشتی تیره تر و سطح شکمی سفید نمایان می شود.


وجه تشخیص این گونه با کشیم گردن سیاه در فصل زمستان، حد فاصل سیاهی رنگ تارک سر و سفیدی گونه ها و گردن است که در کشیم گوش دار مرز کاملا مشخصی دارد و هم چنین منقاری کلفت تر و گردنی باریکتر نسبت به کشیم گردن سیاه دارد.


در فصل زاد و ولد و هنگام تابستان رنگ پر و بال این پرنده به صورت قهوه ای تیره و غیر یکنواختی در می آید که در نواحی گردن و پهلوها بلوطی پر رنگ می باشد و تا انتهای بدن ادامه می یابد .


طره سیاه و براقی از زیر چانه تا ناحیه بنا گوش پرنده ادامه می یابد و به نوار چشمی پهن و طلائی رنگی که کاملا مشخص است ادامه می یابد و به صورت شاخک های کوچکی بالای سر پرنده نمایان می شود که باعث می شود سر پرنده بزرگتر و گوش دار به نظر برسد .

بیشتر بخوانید  معنی اسم امیرعلی چیست ؟ نام های مشابه با نام امیرعلی کدامند ؟


تفاوت کشیم گوش دار با دیگر گونه های کشیم


این پرنده مانند کشیم گردن سیاه غواص بسیار ماهری است که فرم بدنی آن مانند سایر کشیم ها با زندگی آبی کاملا سازگاری دارد. پاهایش بر خلاف غواص ها پرده ندارد ولی در طرفین انگشتانش پرده ای وجود دارد که او را قادر می سازد تا در آبهای کم عمق آبگیرها و در لابلای نیزارها شنا کند و غذای خود را بدست آورد.


نامهای کشیم گوش دار :









دسته ( خانواده ) :

پرنده ، کشیم سانان ، کبوتران دریایی

نام فارسی :

کشیم گوش دار

نام انگلیسی :

Horned Grebe

نام عربی :

الغطاس ذو العرف

نام علمی :

Podiceps auritus


صدا :


صدای کشیم گوش دار شبیه غلغله و چهچه مانند است.


زیستگاه:


آبگیرها و دریاچه‌ها . به صورت گروه‌های کوچک پرتکنده در نیزارهای ناحیه کم عمق آبگیرها ، دریاچه‌ها و مرداب‌های ساحلی آشیانه می سازد . زمستان را در پهنه دریاچه‌ها یا در امتداد ساحل می گذراند .


کشیم گوش دار زمستان ها بیشتر در خلیج های پناه دار، خورها و آب های شیرین به سر می برد. در ایران در سواحل دریای خزر به تعداد نسبتا فراوانی دیده می شود. به صورت مهاجر عبوری در شمال شرقی نیز گزارش شده است.


کشیم گردن سیاه در گذشته نچندان دور و در فصل زمستان‌ها از پراکندگی زیادی برخوردار بوده است و نیز به تعداد نسبتا فراوان در ایران زادوولد می کرده‌ و اما در حال حاضر ؛ آمار و اطلاع دقیقی از پراکندگی این پرنده در دست نیست .


تغذیه :


غذاي عمده اين پرنده ماهي است و از سخت پوستان و نرم تنان و حشرات و از بعضی گیاهان آبزی نيز تغذيه مي کند .


آلبوم :


بیشتر بخوانید :


گونه ای زیبا و خاص از پرنده کشیم به نام کشیم بزرگ کاکلی + آلبوم


معرفی گونه ای کشیم به نام کشیم گردن سرخ + آلبوم


معرفی کامل پرنده ی ماهی خوار به نام کشیم کوچک + فیلم و عکس


کاربر گرامی چنانچه درمورد “ کشیم گوش دار ” سوالی داشتید. در پائین همین صفحه در قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید . و با مجله دلگرم همراه شوید و از نگهداری تا بیماری های و دانستنی های حیوانات آشنا شوید.


بیشتر بخوانید  آدرس شرکت تعاونی کار و رفاه اجتماعی فیروزکوه استان تهران
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *