معرفی و شرایط نگهداری میگوی طلایی (ناواک)


اصول نگهداری گیاهان آپارتمانی یا میگوی طلایی

نگهداری از گیاهان در فضای باز را می توان در آپارتمان ها و آپارتمان ها انجام داد. ارتفاع این گیاه زیبا به 1 تا 1.5 متر می رسد. و گلهای او بسیار زیبا هستند.
مراقبت از گیاه به دلیل زیبایی برگ ها و رنگ آن رایج است. ناوک گیاهی همیشه سبز است. که عمری بین ده تا بیست سال دارد. گیاه ناواک دو بار در سال شکوفا می شود. اما بوی خاصی ندارد. درباره این گیاه و نکات نگهداری از آن بیشتر بدانید.


نگهداری گیاه ناواک و آشنایی با خصوصیات خاص این گیاه

جنس Acanthaceae با نام های بلپرون و میگوی طلایی نیز شناخته می شود. از آنجایی که ظاهر سنبله ها شبیه میگو است به آن میگوی طلایی نیز می گویند. ناواک گیاهی همیشه سبز است. که عمری بین 10 تا 20 سال دارد. عمر این گیاه به نحوه نگهداری و مراقبت از آن بستگی دارد.
این گیاه بومی مکزیک است و آب و هوای گرمسیری را ترجیح می دهد. ارتفاع گیاه تا 1.5 متر می رسد. از نظر عرض، عرض تقریباً 20 تا 40 سانتی متر است. با اینکه گیاهی با طول عمر زیاد است اما ارتفاع آن حداکثر 1.5 سانتی متر است. نشان می دهد. این گیاه به کندی رشد می کند.


گیاه میگوی طلایی

بوته ناوک ارتفاع بوته ناواک به این حد می رسد برگهای گیاه بیضی شکل و کوچک هستند. طول آنها تقریباً 5 تا 7 سانتی متر است.
گل های این گیاه سفید است، اما سنبله ای که اطراف آن را احاطه کرده است. طیف رنگی از زرد تا قرمز و قرمز تیره دارد.
فصل گلدهی طولانی است. و دو بار در سال گل می دهد. زیرا او می تواند پشه ها و مگس ها را در اطراف گل ها ببیند. شاید شما اینطور فکر کنید. گلها بوی تند دارند. اما برخلاف تصور عموم، همه این گل ها رایحه خاصی ندارند. و فقط از نظر زیبایی مورد نظر دیگران هستند.

بیشتر بخوانید  آدرس اداره کار و رفاه اجتماعی رای شهر

گیاه میگوی طلایی برای رشد به چه چیزی نیاز دارد؟

برای پرورش گیاه ابتدا باید با ویژگی های گیاه و نیازهای آن آشنا شویم. به این ترتیب گیاه با رعایت نکات لازم دیگر بیمار و ضعیف نمی شود. و شما همیشه یک گیاه سرسبز خواهید داشت.


اب:
یکی از نیازهای اساسی هر گیاهی آب است. شما باید بدانید که گیاهان برای رشد به چه مقدار آب و رطوبت نیاز دارند. آب و رطوبت نیز برای گیاه میگو طلایی بسیار مهم است. این گیاه در تابستان به آب زیادی نیاز دارد. اما در زمستان می توانید میزان آبیاری را کاهش دهید.
گیاهان نیز به رطوبت نیاز دارند. اما پاشیدن ساقه یا سنبله گل باعث پوسیدگی و پوسیدگی گل می شود. بهتر است از جزیره برای مرطوب کردن گیاه استفاده شود.

یک ظرف را از این طریق انتخاب کنید. و ماسه درشت را داخل آن بریزید. ظرف را از وسط آب کنید. حالا قابلمه را روی این ظرف بگذارید. به طوری که خاک گلدان با آب تماس نداشته باشد. تبخیر روزانه آب زیر گلدان به مرطوب شدن فضا و خاک گلدان کمک می کند.
یکی از دلایل ریزش برگ آبیاری زیاد یا ناکافی است. اگر با ریزش برگ های گیاه مواجه شدید. مقدار آبیاری را اندازه گیری کنید.
همچنین آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه و ایجاد لکه های قارچی روی برگ ها می شود.


نگهداری از گیاهان میگوی طلایی


خاک:
خاک نیز عنصر مهمی برای گیاه است. خاک شنی برای گیاه بلپرون توصیه می شود. مقداری کمپوست در خاک نیز می تواند مفید باشد. تا زمانی که گیاه رشد کند. ریشه ها نیز در حال رشد هستند. بنابراین، گیاه تا زمانی که بالغ شود. گلدان باید هر سال در تابستان تعویض شود. اما برای گیاهان بالغ نیازی به تعویض گلدان نیست. و با جایگزینی خاک غنی با لایه رویی خاک گلدانی نیاز گیاه برطرف می شود.

بیشتر بخوانید  پیشرفته ترین ماشین مولکولی دنیا ساخته شد


سبک :
زیرا رطوبت برای این گیاه مهمتر از نور است. حتی در نور کم، یعنی در سایه جزئی رشد خوبی خواهد داشت. براکت های گل میگو طلایی طیف رنگی دارند. این رنگ ها به نور خورشید بستگی دارند. اگر بخواهیم کاملتر توضیح دهیم. باید بگوییم که نور باعث تشکیل این طیف از رنگ ها می شود. از طرفی نور زیاد باعث محو شدن این رنگ ها می شود. شما باید در این زمینه معتدل باشید.


درجه حرارت:
بهترین دما برای گل های مایکو طلایی 18 تا 25 درجه است. این گیاه برای استفاده در فضای باز مناسب است و معمولا در مناطق گرمسیری به خوبی رشد می کند. مراقب باشید اگر گیاه را در فضای باز نگهداری می کنید، در فصول سرد گیاه را پشت پنجره جابجا کنید. زیرا این گیاه در دمای کمتر از 7 درجه سانتیگراد از بین می رود.


تکثیر و نگهداری گل

هرس و کوددهی گل میگوی طلایی

هر سال که گلدهی گیاه به پایان می رسد. این زمان مناسبی برای هرس گیاه است. می توانید گیاه را هرس کنید تا به شکل دلخواهتان برسد.
هرس گیاه می تواند از شر آفات خلاص شود. و گیاه را از تکثیر آفات و قارچ ها حفظ کنید این گیاه نیازی به کودهای خاصی ندارد. اما برای رشد بهتر، لایه رویی خاک را با خاک جدید، کمپوست و مقداری کود جایگزین کنید.

این گیاه برای باغ های کوچک و بزرگ نیز مناسب است. و می توان آن را در کنار گلدان در خاک باغچه کاشت. البته به خاطر داشته باشید که دمای بسیار پایین می تواند منجر به مرگ گیاه شود.
اگر می خواهید فضای باز خود را به دلخواه بکارید. پیشنهاد می کنیم از گل انار در کنار گل میگوی طلایی استفاده کنید. این دو گل از نظر طیف رنگی بسیار نزدیک هستند. به همین دلیل به حیاط شما زیبایی خاصی می بخشند. گل شاخه انار همانطور که از نامش پیداست شاخه ای است که روی نگهبانش می پیچد و می روید. با این دو گیاه می توان نماهای فوق العاده ای ساخت.

بیشتر بخوانید  آدرس شورای حل اختلاف شهرستان نیر استان اردبیل

پرورش گیاه ناواک در گلخانه

همانطور که در تصاویر مشاهده می کنید. این گیاه برای قوی ماندن نیاز به نگهبان دارد. شاخه های گیاه نیز شل و شکننده هستند. از ابتدای رشد، برای گیاه یک نگهبان تعیین کنید. بنابراین شاخه های گیاه از ابتدا در جای مناسب قرار دارند.

تکثیر گیاه ناواک

تکثیر این گیاه از طریق قلمه زدن ساقه ها انجام می شود. برای قلمه های ساقه، قسمتی از ساقه را جدا کنید. ورق های اضافی را بردارید. فقط چهار برگ روی ساقه باقی می ماند. حالا انتهای ساقه را در هورمون ریشه زایی فرو کنید. و در هوای گرم در خاک مرطوب بکارید.
ریشه زایی 6 تا 8 هفته طول می کشد. در این مدت خاک را همیشه مرطوب نگه دارید. پس از کاهش دوره آبیاری به طوری که ریشه های جدید قارچی نشوند.

میگوهای طلایی را در گلدان نگهداری کنید

این گیاه را می توان در گلدان در منزل نیز نگهداری کرد. تصویر بالا نمونه ای از خلاقیت گیاهی است. می توانید فضای خالی گلدان را با گیاهان کوتاه و پوشاننده پر کنید. و زیبایی دو چندان گلدان. می توانید از گل های آشوری به عنوان پوشش استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید