معرفی نرم افزار پیام رسان زیر آب گوشی اندروید جدید + فیلم



به گزارش سلام نو، شاید تا به حال به ارسال پیامک در زیر آب فکر نکرده باشید، اما این موضوع برای امنیت غواصان و افرادی مانند آنها که زیر آب کار می کنند بسیار مهم است.

در حال حاضر استفاده از ژست ها و ژست ها تنها راه برقراری ارتباط و درک معنای شما در زیر امواج است و غواصان با حرکات دست واژگانی در حدود 200 کلمه دارند. اما این روش در فواصل طولانی یا زمانی که دید خوبی وجود ندارد جواب نمی دهد.

اکنون محققان اپلیکیشنی برای گوشی های هوشمند ساخته اند که به افراد اجازه می دهد با استفاده از سیگنال های صوتی زیر آب ارتباط برقرار کنند.

ارسال سیگنال صوتی چیز جدیدی نیست. در گذشته این امر به تجهیزات گران قیمت نیاز داشت، اما دیگر اینطور نیست.

این نرم افزار که AquaApp نام دارد با اسپیکر و میکروفون در گوشی های هوشمند معمولی قابل استفاده است.

با استفاده از این نرم افزار می توان در هر زمان حدود 60 کاربر مختلف را با هر شبکه ارتباطی پشتیبانی کرد.

توچائو چن از دانشگاه واشنگتن در سیاتل می گوید: تلفن های هوشمند برای ارتباط بی سیم به سیگنال های رادیویی مانند وای فای و بلوتوث متکی هستند. اما این سیگنال ها در زیر آب به خوبی منتشر نمی شوند، در حالی که سیگنال های صوتی این کار را انجام می دهند.

سیگنالینگ صوتی چیز جدیدی نیست، اما قبلاً به سخت افزار تخصصی گران قیمت نیاز داشت. تا زمانی که دیگر اینطور نباشد.

چن می گوید، علاوه بر نصب اپلیکیشن روی گوشی، تنها چیزی که مردم به آن نیاز دارند یک قاب گوشی ضد آب مناسب برای غواصی است.

بیشتر بخوانید  ویدیو هولناک از طوفان وحشتناک و بی‌سابقه سیستان و بلوچستان -

این برنامه AquaApp است و می‌تواند با بلندگوها و میکروفون‌ها در تلفن‌های هوشمند معمولی – یا حتی ساعت‌های هوشمند کار کند. این برنامه 240 پیام از پیش تعریف شده را در اختیار کاربران قرار می دهد که برای دسترسی آسان به هشت دسته تقسیم می شوند.

چندین چالش مهندسی در طول مسیر وجود داشت، مانند انعکاس از سطح آب، بستر رودخانه و ساحل که بر قدرت سیگنال تأثیر می‌گذارد، حرکت افراد و سایر اشیاء در آب که می‌توانند در انتقال سیگنال اختلال ایجاد کنند، و میکروفون‌های مختلف و تنظیمات بلندگو در مدل‌های تلفن هوشمند، هوشمندی است که محققان باید با آن سر و کار داشتند.

علاوه بر این، گوشی‌های هوشمند و ساعت‌های هوشمندی که برای ارسال و دریافت پیام‌ها استفاده می‌شوند، احتمالاً دائماً در زیر آب تغییر می‌کنند.

همه این عوامل در الگوریتم این برنامه در نظر گرفته شده است که فاصله دستگاه های ارتباطی و تداخل احتمالی را قبل از ارسال پیام اندازه گیری می کند.

برنامه این کار را از طریق یک “ورودی” انجام می دهد که بین دو دستگاه ارتباط برقرار می کند و پس از فراهم شدن بهترین شرایط برای ارسال پیام و رفع موانع، پیام ارسال می شود.

جاستین چن، دانشجوی علوم کامپیوتر در دانشگاه واشنگتن می‌گوید: «ما مجبور بودیم در زمان واقعی با این عوامل سازگار شویم تا مطمئن شویم که برنامه در شرایط واقعی کار می‌کند.

توسعه دهندگان این برنامه، پروتکل شبکه را برای پشتیبانی از این برنامه، مشابه پروتکل های مورد استفاده روترهای وای فای خانگی، خودکار کرده اند. حداکثر 60 کاربر مختلف را می توان در هر زمان در هر شبکه پشتیبانی کرد.

بیشتر بخوانید  تصویر غزل دختر 17 ساله اهوازی در کنار سوری

محققان با انجام آزمایش در سناریوهای مختلف دریافتند که این برنامه در برقراری ارتباط در فاصله 30 متری موثر است. برای پیام های کوتاه تر – به عنوان مثال، پیام های SOS اضطراری، این برنامه می تواند تا 100 متر کار کند. همه اینها بدون استفاده از عمر باتری کامل

قبل از انتشار این نرم افزار به توسعه نرم افزار بیشتری نیاز است. اگر چیزی در مورد کدنویسی می دانید، می توانید کد منبع باز را روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده و خودتان آن را تست کنید.

شیام گولاکوتا، دانشمند کامپیوتر در دانشگاه واشنگتن، می گوید: “وضعیت شبکه های زیر آب امروزی مشابه وضعیت آرپانت در دهه 1970 است، زمانی که تنها تعداد کمی از مردم به اینترنت دسترسی داشتند.” Akua App این ظرفیت را دارد که با دانلود نرم افزار روی گوشی هوشمند خود، این شرایط را تغییر دهد.

مقاله ای از این تحقیق در کنفرانس ACM SIGCOMM 2022 ارائه شد.

دیدگاهتان را بنویسید