مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی ماهیان آبزی و زینتی – Poecilia Reticulata

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


گوپی (Poecilia Reticulata

گوپی (Poecilia Reticulata

یکی از معروف ترین ماهی های زنده گوپی ها این ماهی بسیار بادوام است و به راحتی تکثیر می شود این ماهی ها برای سایر ماهی های آکواریومی تداخلی ایجاد نمی کنند و بسیار آرام هستند.

اندازه این ماهی که منشا آن ونزوئلا، ترینیداد، شمال برزیل و گینه است، در ماده ها به 6 سانتی متر و در نرها به 3 سانتی متر می رسد، نرها رنگ های متنوع و زیبایی دارند و باله های پشتی و جلویی شکل های متفاوتی دارند. برای کنترل تخم مرغ و بچه حشرات استفاده می شود در آکواریوم ها بسیار مقاوم است و تغذیه و تکثیر آنها نسبتا آسان است این ماهی ها مزاحمتی برای سایر ماهیان آکواریومی ایجاد نمی کنند نرها همیشه حواسشان به ماده ها هستند و می توانند اسپرم خود را به آنها منتقل کنند. اسپرمی که با یک بار انتقال به دست می آید می تواند تخمک ها را تا 6 بار بارور کند.

گوپی (Poecilia Reticulata

ماهی های باردار دارای ناحیه تیره زیر باله جلویی و شکم به میزان قابل توجهی متورم هستند.توسعه جنین معمولاً یک ماه طول می کشد. آب سرد طول آن طولانی تر است.برای محافظت از نوزادان، آکواریوم باید دارای پوشش گیاهی زیادی بخصوص در قسمت پایین باشد.چون این نوزادان به سرعت توسط والدین یا ماهی های دیگر خورده می شوند.بهترین راه برای محافظت از نوزادان در برابر این ماهی ها استفاده از زایشگاه بی است. .

گوپی (Poecilia Reticulata

انواع نژاد:

گوپی انواع مختلفی دارد. یکی از راه های تقسیم بندی این ماهی از شکل دم ماهی است. تصویر زیر تقسیم بندی گوپی ها را به این صورت نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  گل پامچال

گوپی (Poecilia Reticulata

پرورش و تکثیر گوپی:

بسیار آسان است و به افرادی که علاقه مند به پرورش ماهیان زینتی هستند توصیه می شود که از گوپی شروع کنند. پرورش گوپی در یک انبار جداگانه و همچنین رشد در آکواریوم های پر ازدحام و شلوغ امکان پذیر است.

گوپی ماهی زنده و دارای لقاح داخلی است. ماده پس از هر بار لقاح توسط نر می تواند تا 5 بار زایمان کند. قبل از زایمان، ماده شکم متورم دارد و معمولاً در مقابل شیشه آکواریوم به صورت عمودی شنا می کند.

گوپی (Poecilia Reticulata

اگر یک زن باردار به موقع تشخیص داده شود، می توان او را برای زایمان به زایشگاه منتقل کرد. در این صورت، نوزادان از سایر ماهی ها محافظت خواهند شد. گوپی ها در آکواریوم های شلوغ و پوشش گیاهی نیز موفق هستند. در چنین آکواریوم هایی، نوزادان از گیاهان پنهان می شوند و از حملات سایر ماهی ها محافظت می شوند.

گوپی (Poecilia Reticulata

در هر تولد حداکثر 40 تا 50 نوزاد متولد می شوند. گوپی ها نسبتا بزرگ هستند و مقاومت خوبی نیز دارند. توله ها بعد از یک ماه بالغ می شوند و نرها با ماده ها تفاوت دارند. نرها دارای اندام جفت گیری در زیر شکم هستند که ماده ها فاقد آن هستند. .

بعد از 3 ماه دم ماهی نر به ماهی پیر و زیبا تبدیل می شود. گوپی ها عمر زیادی ندارند و تنها 2 سال عمر می کنند.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *