اکثر خریداران خودروهای اسپرت لوکس گیربکس های اتوماتیک را ترجیح می دهند. دو چیز گواه این موضوع است: یکی اینکه اکثر خودروسازان در خاورمیانه، جایی که علاقه مندان به گیربکس اتوماتیک در حال رونق هستند، بازار پررونقی دارند و دیگری اینکه در اروپا، مدل های اتوماتیک دوکلاچه به مرور زمان محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. گیربکس های دستی سفارشات سهم کمتری دارند.
در همین راستا، لوتوس مدل جدید Ekige S خود را نیز که در سال 2015 به فروش می رسد، با گیربکس اتوماتیک سفارشی عرضه خواهد کرد. این مدل که نسخه رودستر نیز خواهد داشت، امید زیادی به افزایش فروش داشته و مانورهای زیادی روی آن انجام شده است.
خود این شرکت معتقد است که گیربکس جدید لذت رانندگی این مدل کمیاب را افزایش می دهد و مشتریان بیشتری را جذب می کند.
Ekige یکی از بستگان مدل Elise در نظر گرفته می شود، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد، مانند سبک متفاوت و فاصله محوری بیشتر در Ekige. البته این پایان کار نیست، زیرا Ekige S جدید از موتور جدید 3.5 لیتری 6 سیلندر تویوتا با نرم افزار کنترل موتور و توربوشارژرهای لوتوس استفاده خواهد کرد.
گیربکس جدید با قیمت 2000 دلار در لیست ثبت سفارش قرار خواهد گرفت و در نسخه های کوپه و دراپ تاپ در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین مجهز به گیربکس زیبا و جذاب روی فرمان است تا تعویض دنده به شدت تحت فرمان راننده باشد.
اگر بخواهیم آن را در دو کلمه توصیف کنیم، فقط می توانیم بگوییم “خیلی سریع”!!
Ecodus S اتوماتیک با زمان 3.8 ثانیه برای 96 کیلومتر در ساعت و 9.2 ثانیه برای 161 کیلومتر در ساعت، وضوح نسخه دستی را کاهش نمی دهد. ذکر این نکته ضروری است که فنرهای گازی جدید با وزن و سیستم کنترل کشش مناسب نیز در تمامی مدل ها استاندارد هستند.
بهترین چیز در مورد Ekiga S جدید در دسترس بودن تمام قدرت و کارایی خودرو است، بنابراین کمتر خودرویی در این ابعاد و اندازه بسیار سریع و چابک هستند و حتی در سرعتهای حدود 200 کیلومتر در ساعت و بالاتر، کمتر از این خودرو هستند. کنترل و حس آرامش.و اعتماد به نفس را در شما القا می کند!
تمامی مدل ها دارای سه حالت رانندگی خاموش، استاندارد و اسپرت هستند که پایداری شاسی، حساسیت به هیجان گاز و صدای گازهای خروجی اگزوز را تنظیم می کند. در حالت رانندگی اسپرت، اگزوز آماده مانور دادن با صدای بلند است و سرکش تر از همیشه است، البته سیستم های ایمنی به طور کامل غیرفعال نشده و در صورت تصادف فعال خواهند شد. علاقه مندان به پیست نیز می توانند پکیج ویژه ای را با قیمت بالاتر سفارش دهند که باعث چابکی و وحشی شدن خودرو در خیابان و پیست مسابقه می شود.
سیستم فرمان با سرعت خودرو هماهنگی کامل دارد و با افزایش سرعت سنگین تر می شود. ترمزها قوی و قابل اعتماد هستند و کارایی مورد انتظار و قابل قبولی دارند.
صندلی ها نسبتا نازک اما راحت هستند و سرنشینان را در خود جای می دهند. کابین راحت و ساکت است و نظم خود را دارد. مزایا خوب هستند، اما در مقایسه با رقیبی مانند پورشه باکتر، نسبتا قدیمی به نظر می رسند. همچنین از نظر عایق بندی و جلوگیری از نفوذ صدا و باد ضعیف تر است. البته لازم به ذکر است که کلیدواژه اصلی در تولید اکیگا اس جدید عملکرد و کارایی است.
Ekige S 2015 با قیمتی در حدود شصت هزار دلار، کمی قدیمی و جامع نیست، اما اگر به دنبال یک خودروی سریع هستید، به سختی می توانید آن را نادیده بگیرید. اما اگر به دنبال محصولی شیک و چابک هستید، گزینه های بهتری مانند باکتر پورشه دارید، هرچند مقایسه این دو چندان آسان به نظر نمی رسد.
در نهایت توجه شما را به مشخصات فنی لوتوس اکاژ اس مدل 2015 جلب می کنیم.
- قیمت: 56600 دلار
- موتور: 3456 سی سی بنزینی V6، با دو توربوشارژر
- حداکثر قدرت: 345 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه
- حداکثر گشتاور: 400 نیوتن متر
- گیربکس: 6 سرعته اتوماتیک
- وزن خشک: 1182 کیلوگرم
- حداکثر سرعت: 230 کیلومتر در ساعت (محدود)
- شتاب 0-96 کیلومتر بر ساعت: 3.8 ثانیه
- مصرف سوخت: 7.9 لیتر در 100 کیلومتر (ترکیب)
- میزان تولید دی اکسید کربن: 222 گرم در کیلومتر
توجه: کاربر محترم؛ انتشار سایر مطالب رسانه ای توسط مجله اینترنتی تشویقی به معنای معتبر و تایید بودن مطالب آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می شود. ضمناً می توانید اخبار و مطالب مهم خود را که تاکنون در هیچ رسانه ای منتشر نشده است به ایمیل info@delgarm.com ارسال کنید تا در صورت داشتن مولفه های لازم منتشر شود.
نگاه اول به Lotus Ekage S Roadster 2015 – آمار خریداران خودروهای اسپرت لوکس را نشان می دهد – نگاه اول – Lotus – Ekage – Roadster