مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی قرص ترانکی وال

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



موارد مصرف قرص ترانکی وال


قرص ترانکی وال از جمله محصولات مجتمع صنایع دینه ایران است که اثرات آرام بخش و مسکن داشته و اضطراب، تحریک پذیری، هیجان و بی قراری را کاهش می دهد.


مصرف این قرص اسپاسم و درد های با منشا عصبی به خصوص در کودکان را تسکین داده و به تدریج آسم عصبی، تاکی کاردی عصبی و اختلالات خواب ناشی از مشکلات عصبی مانند بیدار شدن های مکرر در طول خواب را بهبود می بخشد.


قرص ترانکی وال دینه همچنین زمان شروع خواب را کوتاه نموده و با اصلاح کیفیت خواب، خوابی منظم و ملایم همراه با شادابی صبحگاهی برای فرد ایجاد می کند. برای مصرف این دارو تا کنون هیچ گونه وابستگی و اعتیاد گزارش نشده است.


موارد مصرف قرص ترانکی وال


  • اضطراب، هیجان و بی قراری

  • اختلالات خواب ناشی از مشکلات عصبی

  • اسپاسم های عصبی

  • آسم عصبی

  • تاکی کاردی عصبی


قرص ترانکی وال



اثرات درمانی و فارماکولوژی قرص ترانکی وال


قرص ترانکی وال دارای اثر مسکن و آرام بخش بوده و باعث کاهش اضطراب و تحریک پذیری می گردد، اسپاسم و دردهای با منشا عصبی (به ویژه در کودکان) را تسکین می-دهد.


مواد موثره گیاهان به کار رفته در قرص گیاهی ترانکی وال، به دلیل اثرات آرام بخشی، به تدریج اختلالات خواب ناشی از مشکلات عصبی از قبیل بیدار شدن های مکرر در طول خواب را بهبود بخشیده و زمان شروع خواب را کوتاه می نماید.


قرص گیاهی ترانکی وال با اصلاح کیفیت خواب منجر به ایجاد خوابی ملایم و منظم همراه با شادابی صبحگاهی می گردد. برای این دارو هیچگونه اعتیاد یا وابستگی گزارش نشده است.


در ادامه ترکیبات تشکیل دهنده این دارو و خواص درمانی آن ها را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد تا با مکانسیم اثر بخشی قرص ترانکی وال دینه بیشتر آشنا شوید:


عصاره ریشه سنبل الطیب (Valeriana officinalis): این گیاه خوشبو و معطر که با نام علف گربه نیز شناخته می شود، ضد اسپاسم و آرام بخش بوده و برای ناراحتی های عصبی و هیستری مفید است.


سنبل الطیب به دلیل خواص درمانی که دارد در درمان بیماری مالخولیا و بی خوابی نیز مورد استفاده قرار می گیرد که در فرمولاسیون قرص ترانکی وال گنجانده شده است.


عصاره اندام هوایی گل ساعتی (Passiflora incarnata): مصرف خوراکی گل ساعتی که در ترکیب قرص ترانکی وال وجود دارد در درمان حالات مرتبط با افسردگی چون هیستری، هیجانات عصبی و بی خوابی موثر بوده و می تواند مشکلات گوارشی دارای منشأ عصبی را بهبود بخشد.


پودر گل آذین ماده رازک (Hummulus lupulus): این گیاه که در طب سنتی جهت تسکین درد کاربرد دارد، آرام بخش بدن بوده و برای درمان اختلالات خلق و خو مانند هیجان، اضطراب، عصبانیت و بیقراری به کار برده می شود.


پودر برگ بادرنجبویه (Melissa officinalis): بادرنجبویه به عنوان داروی مورد علاقه ابوعلی سینا شناخته می شود. این گیاه که گفته می شود پزشک بزرگ ایرانی آن را جهت تقویت قلب و انبساط روح تجویز می کرده است.


طبق آزمایش های انجام شده پودر برگ بادرنجبویه موجود در قرص ترانیکی وال مانند یک داروی مسکن بر روی دستگاه عصبی مرکزی تاثیر می گذارد و به همین دلیل آرام بخش، مفرح و نشاط آور است.


روش مصرف قرص ترانکی وال


بزرگسالان در مورد بی خوابی و بی نظمی خواب: 1 تا 2 قرص ترانکی وال را یک ساعت قبل از خواب به مدت 15 الی 30 شب مصرف کنند . (بعد از بهبودی کامل، میزان مصرف به تدریج تا قطع کامل دارو، کاهش یابد)


در سایر موارد یک قرص ترانکی وال قبل از غذا، این مقدار می تواند تا 3 بار در روز تکرار شود.


قرص


موارد منع مصرف قرص ترانکی وال


  • در بیماران با سابقه مشکلات کبدی، مصرف نشود.

  • در صورت بروز عوارض حساسیتی، مصرف دارو قطع شود.


احتیاط در مصرف قرص ترانکی وال


مصرف قرص ترانکی وال در دوران بارداری و شیردهی توصیه نمی شود دوراز دسترس اطفال نگهداری شود.


تداخلات دارویی قرص ترانکی وال


  • در زمان مصرف قرص ترانکی وال با سایر داروهای آرام بخش به اثرات تشدید کننده آن توجه شود.

  • ممکن است باعث تشدید اثرات ضد انعقادی شود.


عوارض جانبی قرص ترانکی وال


در دوز پیشنهادی قرص ترانکی وال (در صورت عدم وجود حساسیت به گیاهان به کار رفته) مورد حادی مشاهده نشده است. در موارد نادر عوارضی از قبیل سردرد یا مشکلات گوارشی به وجود آمده است.


شرایط نگهداری قرص ترانکی وال


در دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد دور از نور و رطوبت نگهداری شود.


بیشتر بخوانید:


فواید مصرف قرص خواب آور ملاتونین


آشنایی با قرص های آرام بخش


همه چیز در مورد قرص خواب آور زوپیکلون


همه چیز در مورد قرص خواب آور نیترازپام


separator line


بیشتر بخوانید  از علت تا درمان سندرم اکستراپیرامیدال (Extrapyramidal tracts)
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *