مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی قرص امگا -۳ ۱۰۰۰ میلی گرم گلدن لایف

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله





فواید قرص امگا – 3




امگا – 3 گلدن لایف برای کمک به سلامت سیستم قلبی –عروقی ، هیپرتری گلیسریدمی و تکامل سیستم عصبی در جنین و نوزادان بسیار مفید و مورد نیاز است. امگا -3 اسیدهای چرب ضروری هستند که برای رشد و نمو طبیعی بدن لازم می باشند.


روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا- 3 می باشد. امگا -3 اسیدهای چرب ضروری هستند که برای رشد و نمو طبیعی بدن لازم می باشند. عدد 3 جهت نشان دادن اولین پیوند دوگانه از انتهای متیل است.


تنها گیاهان قادر به تولید اسیدهای چرب امگا-3 هستند. انسان و سایر حیوانات تنها می توانند با غیر اشباع و طویل سازی آلفا لینولنیک اسید، DHA و EPA را بسازند. از آنجا که سرعت تبدیل ALA به DHA و EPA در بدن انسان کم است به همین جهت مصرف منابع حاوی امگا- 3 حاوی DHA و EPA توصیه می شود.


امگا تری


موارد مصرف امگا -3 1000 میلی گرم گلدن لایف


  • کمک به سلامت سیستم قلبی عروقی

  • درمان کمکی در هیپرتری گلیسریدمی

  • تکامل سیستم عصبی در جنین و نوزادان

  • موثر در بیماری های التهابی (بهبود علائم لوپوس، آرتریت روماتوئید و اندومتریوز و …)

  • بهبود علائم آسم

  • موثر در بیماری رینود، اگزما و پسوریازیس

  • موثر در کاهش قوه ادراک و دمانس (زوال عقل)

  • موثر در افسردگی و سایر اختلالات نورولوژیک

  • بهبود بالینی کولیت اولسراتیو


مقدار مصرف قرص امگا -3 1000 میلی گرم


یک کپسول سه بار در روز خورده شود.


امگا- 3 چیست؟




چربی ها جزو مواد ضروری برای بدن هستند که در فرآیند های مهمی مانند: سوخت و ساز و تولید انرژی ،کمک به شکل گیری ساختارها (غشای سلول ) و تولید بعضی از هورمون ها به بدن کمک می کنند. اسیدهای چرب یکی از واحد های تشکیل دهنده چربی ها هستندکه به دو گروه ضروری و غیر ضروری دسته بندی می شوند. اسید های چرب ضروری شامل اسید های چرب امگا 3 و امگا 6 می شوند که گاهی به نام ویتامین F نیز خوانده می شوند. این مواد در بدن ساخته نمی شوند و باید از طریق منابع غذایی تامین گردند. آلفا لینولئیک اسید با نام اختصاصی ALA ، ایکوزاپنتانوئیک اسید با نام اختصاصی EPA و دوکوزاهگزانوئیک اسید با نام اختصاری DHA سه اسید چرب از خانواده امگا3 هستند.


امگا 3


مزایای مصرف قرص امگا – 3 گلدن لایف


تقویت سلامت قلب:


طبق گزارش انجمن قلب آمریکا (AHA)، آزمایش ها کلینیکی نشان داده اند که امگا 3 در کاهش مشکلات بیماری های قلبی عروقی موثر است (CVD). روغن ماهی منبع عالی امگا 3 است و بنابراین خطر بیماری های قلبی و آریتمی های قلبی را کاهش می دهد. همچنین سطح کلسترول بد را کاهش می دهد و سطح کلسترول خوب را افزایش می دهد (HDL). روغن ماهی از انباشت تری تری گلیسیرید جلوگیری می کند و همچنین سطح تری از تری تری گلیسیرید اضافی را کاهش می دهد.


کمک امگا- 3 به کاهش وزن:


تحقیقات انجام شده نشان داده است که روغن ماهی تاثیر خوبی بر ورزش برای کاهش وزن دارد. داوطلبانی که در رژیم غذایی خود روغن ماهی داشتند، کاهش وزن بیشتری نسبت به کسانی داشتند که به طور منظم آن را مصرف نمی کردند.


امگا- 3 برای تقویت سیستم ایمنی:


مصرف منظم روغن ماهی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و در نتیجه باعث می شود که شما در برابر بیماری های شایعی مثل سرماخوردگی، سرفه و انفلانزا مقاومت کنید. اسیدهای چرب امگا 3 موجود در روغن ماهی فعالیت و مقدار سیتوکین ها و ایکوزانوئیدهای موجود در بدن که مسئول سیستم ایمنی بدن هستند را تقویت می کنند. روغن ماهی برای بیمارانی که از لوپوس رنج می برند مفید است، که یک بیماری خود ایمنی است.


روغن امگا -3 موثر برای درمان ایدز:


تحقیقات انجام شده، روغن ماهی را به عنوان یک روش درمانی برای ایدز مورد بررسی قرار داده است. با این حال، هنوز یک تحقیق در عمق نیاز است.


امگا- 3 برای کاهش التهاب:


روغن ماهی در کاهش التهاب خون و بافت ها موثر است. روغن ماهی در درمان اختلالات گوارشی، بیماری سلیاک، سندرم روده کوتاه و بیماری روده ملتهب (IBD) از جمله بیماری کرون و کولیت روده موثر است که هر دو اختلالات معمول روده هستند.


امگا- 3 برای کمک به درمان ورم مفاصل:


روغن ماهی در درمان آرتروز، روماتیسم، علائم رینود و شرایط مشابه مفید است. استفاده از روغن ماهی می تواند به کاهش نیاز به دوزهای زیاد داروهای ضد التهاب کمک کند. در آرتروز، روغن ماهی می تواند در کاهش تاثیر آنزیم هایی موثر باشد که غضروف را نابود می کنند.


امگا- 3 برای تسکین افسردگی و اضطراب:


به خاطر وجود اسیدهای چرب امگا 3، روغن ماهی به تسکین افسردگی، ناراحتی، اضطراب، بی قراری، خستگی ذهنی، استرس، کاهش تمایل جنسی، تمایلات خودکشی و دیگر اختلالات عصبی کمک می کند. محققان بیان می کنند که روغن ماهی می تواند در ثبات روحی و درمان اختلالات دو قطبی مفید باشد. یافته های یک مطالعه تحقیقاتی نیز نشان داد که مصرف ماهی می تواند برای سلامت روانی زنان مفید باشد و خطر گسترش افسردگی در زنان را کاهش دهد.


امگا- 3 برای مراقبت از چشم:


روغن ماهی توانایی بینایی را بهبود می دهد. هم چنین به اجتناب از انحطاط ماکولار مربوط به سن کمک می کند. مطالعه ای علمی قوی در مورد فواید روغن ماهی برای مراقبت از چشم ارائه داده و در نتیجه به ادارات دولتی و پزشکان اجازه داده شده تا روغن ماهی را برای انحطاط ماکولار توصیه کنند.


امگا -3 برای درمان بیماری آلزایمر:


تحقیقات انجام شده نشان داده اند که اسیدهای چرب روغن ماهی در درمان بیماری آلزایمر موثر هستند. از آنجا که روغن ماهی یکی از بهترین منابع اسیدهای چرب ضروری است، به درمان بیماری آلزایمر کمک می کند.


امگا- 3 برای مراقبت از پوست:


برای بهبود مشکلات پوست خشک با این که به نظر براق به نظر برسد، عالی است. برای درمان مشکلات پوستی مختلف مانند اگزما، پسوریازیس، خارش، قرمزی پوست، جراحات پوستی و جوش ها نیز می تواند مفید باشد. همچنین برخی از مردم ادعا می کنند که روغن به جلوگیری از آفتاب سوختگی کمک می کند اما تحقیقات این ادعا را تایید نکرده است.


امگا- 3 برای درمان آکنه:


روغن ماهی یک درمان موثر برای آکنه است. EPA موجود در روغن ماهی برای مهار شکل گیری آندروژن معروف است، که می تواند بر شکل گیری چربی در کیسه های ترشحی مو تاثیر بگذارد، که منجر به آکنه می شود.


امگا 3 برای کنترل دیابت:


بیماران دیابتی نوع دوم مستعد مشکلات قلبی عروقی مانند بیماری های قلبی عروقی، آترواسکلروز ، و سکته هستند. تحقیقات انجام شده نشان داده است که روغن ماهی در کاهش سطح تری گلیسیرید در بیماران مبتلا به دیابت مفید است.


امگا- 3 برای جلوگیری از زخم معده:


EPA و DHA موجود در روغن ماهی، باعث می شود که در صورت ایجاد زخم معده ناشی از داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) مفید باشد.


امگا- 3 برای حمایت از بارداری سالم:


امگا 3 موجود در روغن ماهی برای زنان باردار بسیار مفید است، زیرا DHA موجود در آن به رشد چشم ها و مغز کودک کمک می کند. هم چنین به جلوگیری از تولد زودرس، وزن کم و سقط جنین کمک می کند. مصرف روغن ماهی با خوردن ماهی و یا مصرف مکمل های روغن ماهی در دوران بارداری برای رشد کلی کودک و سلامت مادر بسیار مفید است.


با این حال، لازم به ذکر است که روغن ماهی که از کبد ماهی به دست می آید، نباید در طول دوران بارداری مصرف شود. چون دارای رتینول هستند و ویتامین A معمولاً باعث مشکلاتی در زایمان می شود.


قرص


عوارض جانبی امگا -3 1000 میلی گرم گلدن لایف


شایع ترین عارضه جانبی این دسته دارویی به ویژه در دوزهای بالا اختلالات گوارشی است که عبارتند از: حالت تهوع و استفراغ ،اتساع شکم، اسهال و یبوست. گزارش های نادری از آکنه و اگزما موجود می باشند. در افراد مبتلا به هیپرتری گلیسیریدمی افزایش متوسط در ترانس آمینازهای کبدی مشاهده شده است.


توصیه و هشدار امگا -3 1000 میلی گرم گلدن لایف


  • زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

  • در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف با پزشک مشورت نمایید.

  • مقدار توصیه شده را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.

  • در صورت مصرف همزمان دوزهای بالای این مکمل با داروهای ضدانعقاد، مکمل ها و گیاهانی که اثرات ضدپلاکتی/ضدانعقادی دارند ابتدا با پزشک مشورت کنید.


شرایط نگهداری امگا -3 1000 میلی گرم گلدن لایف


در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود.


separator line


بیشتر بخوانید:


فواید قرص امگا ۳


امگا ۳ و خاصیت های ناگفته و باورنکردنی امگا ۳


با امگا ۳ چقدر آشنا هستید؟آیا میزان مصرف امگا ۳ را میدانید؟


گردآوری توسط بخش سلامت


مجله دلگرم


بیشتر بخوانید  هشدارهای بدن خود را جدی بگیرید
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *