مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی عادت هایی که شما را پیر می کند

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


معرفی عادت هایی که شما را پیر می کند ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

معرفی عادت هایی که شما را پیر می کند

معرفی عادت هایی که شما را پیر می کند

کرم دور چشم استفاده کنید : چون پوست دور چشم نازک تر از قسمت های دیگر صورت است زودتر چروک می شود بنابراین نباید کرم دور چشم را فراموش کنید.

کرم ضد افتاب را همیشگی کنید : متخصصین بارها و بارها به روی استفاده از کرم ضد آفتاب تاکید کرده اند پس باید بدانید که همیشه این کرم را استفاده کنید و مصرف این کرم را فقط محدود به زمان هایی که بیرون از منزل می روید نکنید .

بیش از حد آرایش نکنید: آرایش کردن بیش از حد باعث مسدود شدن منافذ پوست وخشک شدن پوست می شود و درنتیجه پوست شروع به چروک شدن می کند و همین امر باعث پیری پوست می شود.

به پشت بخوابید : سعی کنید عادت کنید به پشت بخوابید زیرا گذاشتن صورت روی بالش و به یک طرف خوابیدن باعث چروک شدن پوست می شود.

خانه را بیش از حد گرم نکنید : گرم کردن بیش از حد خانه در فصول سرد سال باعث از دست رفتن آب و رطوبت پوست می شود و همین کم آبی پوست باعث خشک و چروک شدن پوست می شود.

تمام چربی ها را حذف نکنید: گاهی اوقات با رژیم گرفتن بسیاری از شما سعی می کنید که کلا چربی ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید ولی باید بدانید که برخی از چربی های مفید که حاوی امگا۳ نیز می باشند برای جوان ماندن و شادابی پوست مورد نیاز می باشند بنابراین چربی های مفید که در انواع ماهی ها و غذاهای دریایی ومغزها یافت می شوند را هرگز از رژیم غذایی خود حذف نکنید.

دسرها را حذف کنید : خوردن دسرهای شیرین بعد از غذا که این روزها بسیار رایج شده است باعث افزایش لک های پوستی ، افزایش چین و چروک ، خطوط ریز و سیاهی دور چشم می شود بنابراین باید این دسرها حذف شوند یا با سبزیجات جایگزین شوند.

بیشتر بخوانید  رنگ مو 2018 | جدیدترین مدل رنگ مو سال 97 برای خانم هایی که علاقه به رنگ کردن مو دارند ( 30 عکس )

خواب کافی داشته باشید : کمبود خواب باعث افتادگی پوست و افزایش وزن می شود پس حداقل هفت ساعت در شبانه روز بخوابید.

کمتر تلویزیون تماشا کنید : تماشای تلویزیون هر ۲۰ دقیقه یکبار امید به زندگی را کاهش داده و باعث افسردگی و کم شدن انرژی و در نتیجه افزایش روند پیری می شود پس بهتر است کارهای هوازی را جایگزین تماشای تلویزین کنید.

زیاد نشستن را ترک کنید : زیاد نشستن باعث افزایش وزن و همچنین باعث بیماریهای قلبی و عروقی می شود بنابراین بهتر است این کاررا ترک کنید و خودتان را بیشتر به ورزش و فعالیت عادت دهید.

معرفی عادت هایی که شما را پیر می کند

پوست خود را با تغذیه زیبا کنید

ویتامین A
این ویتامین محلول در چربی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و برای رشد طبیعی، تکثیر و بازسازی سلول های پوست ضروریست. این ویتامین رنگ پوست را بهبود می بخشد و عمیق شدن خطوط صورت را کند می کند. ویتامین A انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد و همچنین در داروهای موضعی جوش به کار می رود و می تواند پوست را برای احیای سلول های جدید تحریک کند.

ویتامین A در روغن کبد ماهی، جگر و چربی موجود در شیر و تخم مرغ یافت می شود. میوه ها و سبزیجات به ویژه به رنگ نارنجی، زرد، قرمز و سبز از جمله هویج، زردآلو، طالبی، هندوانه، انبه، هلو، اسفناج، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و انواع کلم منابع غنی کاروتنوئیدها از جمله پیش ساز ویتامین A یعنی بتاکاروتن به شمار می روند.

ویتامین D
این ویتامین برای رشد و تمایز سلول های پوست و حفظ رطوبت این بافت مورد نیاز است.
روغن کبد ماهی منبع غذایی عمده ویتامین Dاست، همچنین این ویتامین با مقادیر کمتر در ماهی های چرب، تخم مرغ و جگر نیز یافت می شود. سنتز این ویتامین در بدن نیز از طریق برخورد اشعه ماوراء بنفش خورشید بر پوست ممکن است.

ویتامین E
ویتامین E مهم ترین آنتی اکسیدان محلول در چربی در سلول است که در حفظ رطوبت و شفافیت پوست نقش داشته، رادیکال های آزاد را خنثی می کند و به بهبود سوختگی، التهاب و بریدگی های پوست کمک می کند. این ویتامین محلول در چربی از پیری پوست و ایجاد چین و چروک های پوستی نیز پیشگیری می نماید. بهترین منابع غذایی ویتامین E عبارتند از روغن های گیاهی، مغزها، حبوبات و جوانه گندم.

بیشتر بخوانید  آرايش و اثرات رواني مثبت آن

ویتامین K
ویتامین K به رفع کبودی های پوست کمک می کند و همچنین می تواند در کاهش سیاهی زیر چشم موثر باشد. بهترین منابع غذایی ویتامین K سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج، کاهو، کلم ها و همچنین جگر و چای سبز هستند. خوب است بدانید که ویتامین K توسط باکتری های روده نیز سنتز می شود.

ویتامین F
اسیدهای چرب ضروری که به ویتامین F موسومند برای رشد و تکثیر سلول های پوست حیاتی بوده و به خاصیت انعطاف پذیری پوست کمک می کنند. مغزها، روغن های گیاهی، آووکادو و ماهی اسیدهای چرب ضروری را در اختیار بدن قرار می دهند.

ویتامین های گروه B
ویتامین های گروه B برای متابولیسم پروتئین، عملکرد سیستم ایمنی و سنتز هورمون ها ضروری بوده و عملکرد سیستم گردش خون را نیز بهبود می بخشند. مهمترین آنها بیوتین می باشد که نقش مهمی در سلامت پوست، مو و ناخن ایفا می کند. در صورت جذب ناکافی این ویتامین در بدن، اختلالاتی مانند درماتیت و التهاب پوست رخ می دهد. نیاسین نیز یکی دیگر از ویتامین های این خانواده می باشد که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند، همچنین خصوصیات ضدالتهابی داشته و از التهاب و خشکی پوست پیشگیری می نماید.

به طور کلی ویتامین های گروه B ترشح چربی پوست را تنظیم می کنند و از ایجاد لک های پوستی و همچنین زبر و خشن شدن پوست پیشگیری می نمایند.
غلات سبوس دار، گوشت ها، حبوبات، جوانه گندم، مخمر، سیب زمینی، جگر و تخم مرغ از منابع غنی ویتامین های گروه B به شمار می روند.

ویتامین C
این ویتامین برای تولید کلاژن ضروری است. ویتامین C دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و برای خنثی کردن رادیکال های آزاد بدن مورد نیاز است. این ویتامین در التیام زخم ها و کبودی ها نیز موثر بوده و پوست را در برابر تشعشعات ماوراء بنفش خورشید محفاظت می کند.

بیشتر بخوانید  ژل شستشوی صورت مرطوب کننده مخصوص آقایان سینره

مرکبات، فلفل دلمه ای، انواع کلم، اسفناج، گوجه فرنگی، سیب زمینی، توت فرنگی و کیوی از منابع خوب ویتامین C به شمار می روند.

معرفی عادت هایی که شما را پیر می کند

سلنیوم
این ماده معدنی یک آنتی اکسیدان قوی بوده و در پیشگیری از سرطان پوست نقش اساسی دارد. سلنیوم از پوست بدن در مقابل آسیب اشعه خورشید نیز محافظت می نماید.غذاهای دریایی، جگر، گوشت و غلات سبوس دار سرشار از عنصر سلنیوم هستند.

روی
عنصر روی در حفظ سلامت و زیبایی پوست نقش اساسی دارد. در اغلب موارد جوش های پوستی یا آکنه بر اثر کمبود روی در بدن ایجاد می شوند. روی با مهار تولید چربی در پوست علاوه بر حفظ پاکیزگی پوست، ایجاد آکنه را نیز مهار می کند. همچنین این ماده معدنی در ترمیم زخم ها و جراحات پوستی نقش مهمی بر عهده دارد.
گوشت، ماکیان، غذاهای دریایی، تخم مرغ، حبوبات، بادام زمینی و لبنیات منابع غذایی عنصر روی می باشند.

مایعات
مایعات نیز اهمیت زیادی در حفظ طراوت و زیبایی پوست و پیشگیری از پیری این بافت دارند. آب در مرطوب نگهداشتن پوست و خارج کردن سموم از بدن و جذب بهتر مواد غذایی در سلول ها نقش حیاتی دارد. پوستی که رطوبت کافی داشته باشد، کمتر چروک می‌شود. پس با مصرف مقدار کافی آب در طی روز، آب مورد نیاز بافت پوست تامین شده و از خشکی پوست پیشگیری می شود.

متخصصان توصیه می‌کنند ۶ تا ۸ لیوان آب در طول روز بنوشید. نوشیدنی هایی همچون چای کمرنگ، چای سبز، آب میوه طبیعی، شیر و دوغ نیز برای تامین مایعات بدن مناسبند.

قهوه و نوشابه منابع خوبی برای تامین مایعات نیستند، زیرا حاوی کافئین می‌باشند که یک ماده دیورتیک (ادرار آور) است و موجب دفع آب می‌شود.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *