معرفی شهرهای جذاب برای گردشگری


ایران شهرهای گردشگری فراوانی دارد که هر یک به دلیل داشتن آثار تاریخی، طبیعی، فرهنگی و… معروف هستند. شیراز، تهران، اصفهان، تبریز، یزد و کاشان تعدادی از جذاب‌ترین شهرهای گردشگری ایران هستند که قدمت بالایی دارند. اگر به خانه‌های تاریخی با معماری باستانی علاقه دارید، می‌توانید با خرید بلیط و رزرو هتل های کاشان به بازدید از خانه‌های تاریخی متعدد این شهر بپردازید‌. شهر یزد به دلیل تفریحات کویرنوردی و تهران هم به دلیل داشتن امکانات بیشتر و کاخ‌های دیدنی از بهترین شهرهای گردشگری محسوب می‌شوند.

شیراز

شیراز می‌تواند یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایرام برای گردشگری و نمایش ادبیات، تاریخ و باغ‌های ایرانی باشد. شیراز زادگاه حافظ و سعدی بوده و به دلیل داشتن مکان‌های دیدنی تاریخی جذابی مانند تخت جمشید، آرامگاه کوروش، آرامگاه حافظ، بازار وکیل، عمارت دیوانخانه شیراز و… یکی از باقدمت‌ترین شهرهای ایران محسوب می‌شود. این شهر در هر فصل زیباهای منحصربه‌فردی دارد؛ ولی بهار بهترین زمان سفر به شیراز به شمار می‌آید. اگر می‌خواهید به قلب فرهنگ ایرانی و شهر عشق و شعر و ادب سفر کنید، بهتر است از شیراز دیدن کنید.

اصفهان

اصفهان که لقب نصف جهان را از آن خود کرده است یکی از جذاب‌ترین شهرهای گردشگری ایران محسوب می‌شود. اصفهان به عنوان سومین شهر بزرگ ایران به دلیل داشتن مساجد و مناره‌های تاریخی، پل‌ها و معماری بی‌نظیر در هر بنایی یکی از زیباترین شهرهایی است که هنگام مسافرت بهتره به آن سری بزنید‌. اگر بخواهیم لیستی از جاهای دیدنی تاریخی و طبیعی اصفهان تهیه کنیم، این لیست بسیار بلند بالا خواهد بود؛ زیرا در هر گوشه‌ای از این شهر زیبا جاذبه‌های چشم‌نواز فراوانی جاخوش کرده است. کاخ چهلستون اصفهان، میدان نقش جهان، مسجد جامع اصفهان، سی و سه پل، پل خواجو و کلیسا و موزه وانک از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر دیدنی هستند.

بیشتر بخوانید  کرملین اخراج احتمالی سفیر روسیه از آمریکا را تهدیدی جدی خواند

تهران

شاید کم‌تر کسی هنگام انتخاب مقصدی جذاب برای مسافرت به فکر سفر به تهران بیفتد؛ ولی واقعیت به این صورته که پایتخت کشورمان مملو از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری دیدنی است. همه از شلوغی و ترافیک بالای تهران می‌نالند، غافل از اینکه این شهر پرازدحام، جاذبه‌ها و امکانات منحصربه‌فردی در خود جای داده است. با سفر به تهران می‌توانید زیباترین موزه‌ها و مجلل‌ترین کاخ‌ها و گالری‌های هنری را ببینید. در هر چهار فصل می‌توان به تهران سفر کرد.‌ از روستاهای جذاب این شهر در تابستان می‌توان به روستای زرین دشت، روستای افجه، روستای امامه و آبشار کلوگان اشاره کرد. اگر از طرفداران اسکی هستید، می‌توانید به پیست اسکی معروف شمشک تهران هم بروید‌. از جاذبه‌های دیدتی تهران در پاییز می‌توان به پل طبیعت، باغ فردوس، کاخ سعد آباد، کاخ نیاوران و… اشاره کرد‌.

تبریز

تبریز با قدمت حدود ۵۰۰۰ سال از دیگر شهرهای گردشگری معروف کشورمان است‌. با سفر به تبریز که به عنوان پایتخت فرش می‌شناسیم، می‌توانید از بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان که در میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است، دیدن کنید. از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌توان به موزه قاجار، مسجد کبود، ارگ علیشاه، مسجد جامع تبریز و کلیسای سنت استپانوس اشاره کرد‌. اگر در فصل بهار به تبریز سفر کردید، توصیه می‌شود از پارک بزرگ و زیبای ائل‌گلی دیدن کنید‌. این پارک آب‌وهوای خنک و دلپذیری داشته و منظره جذابی دارد‌.

روستای کندوان با خانه‌های کله قندی، کویم قوم تپه تبریز، قبرستان تاریخی پینه شلوار و جنگل ارسبارن از دیگر جاهای دیدنی تبریز هستند. لازم به ذکر است که تبریز به دلیل واقع شدن در ناحیه کوهستانی، پائیز و زمستان‌های سردی دارد. اگر می‌خواهید سفری لذتبخش داشته باشید، همین الان دست به کار شوید و اقدام به رزرو بلیط و هتل های تبریز کنید‌.

بیشتر بخوانید  رسوایی جدید عروس آمریکایی برای خانواده سلطنتی انگلیس؟

یزد

یزد، واقع در دشت یزد – اردکان که به شهر خشت هم معروف است از زیباترین شهرهای گردشگری ایران به شمار می‌آید. یزد اولین شهر تاریخی کشورمان است که به عنوان “شهر” در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است‌‌. از جاهای دیدنی این شهر قدیمی می‌توان به دولت آباد چهارمنار، بازار قیصریه، بازار علاقبندی، بازار کاشی‌گری، مسجد شاه طهماسب و باغ‌ها و آب انبارها اشاره کرد.

در این شهر علاوه بر بازدید از جاهای تاریخی یا رفتن به مراکز خرید، سینما و… می‌توانید به کویرنوردی هم بپردازید. درواقع کویرنوردی از معروف‌ترین تفریحات یزد محسوب می‌شود که طرفداران زیادی دارد. این شهر به دلیل داشتن آب‌وهوای گرم و خشک و بیابانی در تابستان بسیار گرم می‌شود. بهترین زمان سفر به یزد از اوایل اسفند تا اوایل اردیبهشت و فصل پاییز است. با رزرو هتل های یزد می‌توانید سفری آسان و دلپذیر به این شهر داشته باشید.

کاشان

کاشان با نام شهر گل و گلاب شناخته می‌شود و پر از خانه‌های تاریخی است که از دیگر مکان‌های گردشگری ایران است. این شهر بیش از ۱۷۰۰ اثر تاریخی را در خود جای داده است؛ به همین دلیل کاشان به دلیل داشتن آثار تاریخی ارزشمند، انواع عرقیجات، گلاب، باقلوا، سوهان میرزا حسینی و انواع صنایع دستی که به عنوان سوغاتی این شهر شناخته می‌شوند، یکی از پرطرفداران شهرهای توریستی است‌. از جاهای دیدنی این شهر می توان به خانه عباسیان، خانه بروجردی‌ها، خانه طباطبایی‌ها، مسجد آقا بزرگ و حمام سلطان امیر احمد اشاره کرد. بهترین زمان سفر به کاشان از اوایل فروردین تا اوایل خرداد و از اوایل مهر تا اوایل آبان است. اگر می‌خواهید در جشنواره گلاب‌گیری شرکت کنید، توصیه می‌شود در اردیبهشت ماه اقدام به خرید بلیط و رزرو هتل های کاشان کنید.

بیشتر بخوانید  آمادگی کمیته امداد برای جذب کمک‌های مردمی از طریق مساجد

سخن پایانی

با انتخاب مقصدی جذاب هنگام مسافرت می‌توانید تجربه‌ای به یادماندنی و خاطره‌ای فراموش‌نشدنی بسازید‌. از جذاب‌ترین شهرهای گردشگری ایران می‌توان کاشان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران را نام برد. تمام این شهرها به دلیل داشتن جاذبه‌های متنوع خود بین گردشگران به محبوبیت بالایی دست‌ یافته‌اند. برای بازدید از این شهرهای جذاب گردشگری در سریع‌ترین زمان ممکن مانند یزد کافی است به صورت آنلاین اقدام به خرید بلیط و رزرو هتل یزد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید