مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معرفی رشته کوه کرکس و آشنایی با قله های آن

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


چند سالی است که کوه کرکس در شهر نطنز استان اصفهان به شهرت رسیده و کوهنوردان طرفدار آن شده اند. در ادامه با مجله دلگرم همراه باشید تا با ویژگی های کوه کرکس اصفهان آشنا شوید و بدانید که چرا تا این حد معروف شده است.

معرفی کوه کرکس

چند سالی می گذرد که این جاذبه طبیعی به توقفگاه هزاران کوهنورد داخلی و خارجی تبدیل شده است. اما چه چیزی باعث شهرت کوه کرکس شد؟ اولین و مهم ترین چیزی که کوه کرکس را به بهشتی بی رقیب برای کوهنوردان تبدیل می کند، تنوع مسیرهای دسترسی نسبتا امن و راحت است. کوه کرکس یکی از زیباترین و دست نخورده ترین مناطقی است که به عنوان کوهنورد در این نقطه از کشور خواهید یافت.


 کوه کرکس

از بزرگان شنیدند که شاه عباس صفوی گاهی برای شکار به این کوه می آمد. او در هنگام شکار کرکس، شاه عباس را همراهی و کمک کرد. روزی که شاه عباس می خواست از ظرف مخصوص آب بنوشد، کرکسی مانع از این کار شد و شاه عباس از شدت عصبانیت بدون هیچ حرفی کرکس را کشت.
بعدها که معلوم شد ظرف آب مسموم شده و کرکس شاه را از مرگ نجات داده است، شاه عباس در دامنه کوه آرامگاهی برای کرکس ساخت. شاید به همین دلیل است که امروزه این کوه را به عنوان کوه کرکس می شناسیم.


عکس کوه کرکس

زیبایی کوه کرکس

همانطور که از رنگ کوه می توانید حدس بزنید، این یک اثر هنری است که در طی هزاران سال در نتیجه فوران گدازه های ماگمایی از زمین ایجاد شده است.
بارش های کافی در کوه کرکس، دره های پیچ در پیچ اینجا را به زمین های سرسبز و بسیار دیدنی تبدیل کرده است که در گوشه و کنار آن انواع درختچه ها و گیاهان زینتی به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید  هزینه های سفر به ونکوور و جاذبه های دیدنی این شهر


بهترین فصل برای سفر

چه زمانی از سال برای سفر به کوه کرکس به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا اگر سرما را دوست ندارید باید نیمه اول سال به خصوص تابستان را برای رفتن به دل کوه انتخاب کنید.


درباره کوه کرکس


چی باید بیاریم؟

برای صعود به این نقطه و صعود به قله کرکس به تجهیزات کامل کوهنوردی نیاز دارید. اگر قصد صعود در زمستان را دارید، علاوه بر وسایل اولیه کوهنوردی، به وسایل زمستانی نیز نیاز خواهید داشت.


بهترین جاده دسترسی

برای دسترسی به این مسیر باید از اتوبان نطنز – اصفهان به سمت روستای جاده تارگ در 33 کیلومتری نطنز بروید. کشه روستای کوچکی است که در ۶ کیلومتری شمال جاده تارگ قرار دارد. مسیر صعود به کوه کرکس از روستای کشه شروع می شود. سفر در این مسیر حدود 5 ساعت طول خواهد کشید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *