معرفی جدیدترین سبک های طراحی کابینت آشپزخانه



آنچه دیگران می خوانند:

سبک نئوکلاسیک

کمد نئوکلاسیک در واقع به گونه ای است که در عین سادگی دکوراسیونی سنتی و کاربردی به شما می دهد. این سبک بسیار مدرن المان های ساده تری دارد و جلوه ای مجلل و زیبا به فضا می دهد. یکی از مواد اصلی برای طراحی کمدهای نئوکلاسیک چوب طبیعی است زیرا به سادگی طراحی شده است. همچنین غشاء یکی دیگر از مواد پرکاربرد برای ساخت یک نوع کابینت است. این ممبران نسبت به چوب طبیعی قیمت مناسب تری دارد و از مدیاپن ساخته شده است. از ویژگی های بارز سبک نئوکلاسیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. رنگ های رایج برای طراحی کابینت آشپزخانه: رنگ های مورد استفاده برای این سبک اغلب رنگ های روشن و خنثی مانند خاکستری، سفید، آبی و … هستند. رنگ های روشن باعث افزایش روشنایی فضا شده و جلوه ای منحصر به فرد به آشپزخانه می بخشد. همچنین برای طراحی کمدهای نئوکلاسیک از رنگ های دیگری مانند قرمز، سبز و زرد روشن استفاده می شود.

2. دکوراسیون آشپزخانه نئوکلاسیک: به دلیل سادگی سبک نئوکلاسیک می توانید از دکوراسیون های مختلفی برای افزایش جذابیت فضا استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از پرده های سنتی، گلدان های رنگی، سفال ها و …. به روشن شدن فضا کمک می کند. از طرفی برای آشپزخانه های نئوکلاسیک بهتر است از لوسترهای ساده و چراغ های کابینت مخفی استفاده کنید.

3. دسته کمد لباس به سبک نئوکلاسیک: انتخاب کمدهای دسته دار گزینه مناسبی برای این سبک است. به عنوان مثال، دسته های خمیده و کوتاه یک انتخاب منحصر به فرد برای کمد لباس های نئوکلاسیک است.

55bba1e5-2116-4a22-9e0e-fa76be9ef098

سبک کلاسیک

بیشتر بخوانید  حضور محسن افشانی و همسرش در حوزه اخذ رای+ عکس

سبک کلاسیک در واقع سبک لوکس است طراحی کابینت آشپزخانه و اغلب برای تزئینات اروپایی استفاده می شود. یکی از ویژگی های بارز این سبک، دکوراسیون باشکوه و طراحی پر زرق و برق آن است. بدنه ابزار، دستگیره های جذاب و طراحی مدرن فقط در سبک کلاسیک دیده می شود. همچنین کابینت های کلاسیک اغلب از چوب ساخته می شوند و تزئینات دست ساز منحصر به فردی دارند. این باعث می شود کابینت های کلاسیک قیمت بیشتری نسبت به سبک های دیگر داشته باشند. انواع مختلف کمد لباس کلاسیک عبارتند از:

1. کابینت چوبی: کابینت های چوبی در واقع یکی از لوکس ترین انواع کابینت آشپزخانه هستند و بدنه آن ها از تخته سه لا ساخته شده است. همچنین درب های این نوع کابینت از چوب طبیعی گردو، بلوط و راش در ضخامت های مختلف ساخته شده است.

2. کابینت روکشی: این مدل کابینت شبیه کابینت چوبی است که به کابینت طرح چوب معروف است. بدنه کابینت روکشی از تخته چندلای سفید مرغوب و درب ها از تخته چندلای خام ساخته شده است.

3. کابینت ممبران: کابینت ممبران یکی دیگر از کابینت های سبک کلاسیک است و مانند کابینت های پی وی سی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین جنس قاب این مدل از کمد از ام دی اف بدون روکش می باشد.

4. کابینت رومی: کابینت رومی کلاسیک در واقع نوعی کابینت چوبی طبیعی ایتالیایی است. این مدل کابینت دارای طراحی منحصر به فردی است که نشات گرفته از طرح های روم باستان است. همچنین بدنه آن از ام دی اف مرغوب ساخته شده که به رنگ سفید طراحی شده است.

سبک مدرن

بر خلاف سبک کلاسیک، کمدهای سبک مدرن تزئینات مجللی ندارند و به شکلی ساده طراحی شده اند. به طراحی کابینت آشپزخانه سبک مدرن از ام دی اف، شیشه بلند، چوب و غشاء استفاده می کند. همچنین کابینت های مدرن جلوه ای ساده به فضای آشپزخانه می دهند و اغلب با دستگیره های مخفی ساخته می شوند. این مدل کابینت در واقع یک گزینه منحصر به فرد برای آشپزخانه های کوچکتر است زیرا به افزایش نظم آشپزخانه کمک می کند. ارتفاع کمدهای مدرن اغلب نزدیک به سقف است و به روشی ساده طراحی می شوند. از طرفی تنوع رنگ بسیار زیاد یکی از بارزترین ویژگی های این نوع کابینت است که به شما این امکان را می دهد تا آشپزخانه خود را با استفاده از رنگ های پر انرژی طراحی کنید. بنابراین برخلاف سبک های دیگر، محدودیتی در رنگ و طرح در این سبک وجود ندارد. قیمت طراحی کابینت آشپزخانه در این سبک کمتر از سبک های دیگر وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید  سیل عربستان در جنوب ریاض + عکس و فیلم - اخبار آسیای غربی - اخبار بین المللی تسنیم

انواع کمد به سبک مدرن عبارتند از:

1. کابینت شیشه ای بلند: کابینت شیشه ای بلند در واقع یکی از پرطرفدارترین انواع کمدهای مدرن است و فضا را عالی جلوه می دهد.

2. کابینت ام دی اف: کابینت ام دی اف یکی دیگر از گزینه های پرکاربرد برای سبک مدرن است که از چوب مقاوم ساخته شده است. همچنین کابینت ام دی اف به دلیل ماندگاری بالا از قیمت مناسب تری نسبت به سایر کابینت ها برخوردار است.

3. کابینت ایتالیایی: کابینت مدرن ایتالیایی اغلب برای فضاهای بزرگ استفاده می شود و ارتفاع کمتری نسبت به سایر کابینت ها دارد.

7000cd4e-d788-4de9-80fe-c17ff9cd5f34

کابینت انزو

کابینت انزو در واقع نوعی کابینت وکیوم است که از تکنولوژی جدید استفاده می کند طراحی کابینت آشپزخانه استفاده می شود. هسته این نوع کابینت از ام دی اف بوده و درب آن به صورت روغن کاری شده طراحی شده است. همچنین کابینت های انزو در سه رنگ مختلف طراحی شده اند که عبارتند از:

1. رنگ لهستانی: این رنگ یکی از پرطرفدارترین رنگ های مورد استفاده برای کابینت های انزو است که قیمت بالاتری نیز دارد. رنگ صیقلی به دلیل شفافیت بالا، فضا را براق و مقاوم در برابر ضربه می کند.

2. رنگ پلی اورتان: رنگ پلی اورتان در واقع کیفیت پایین تری نسبت به رنگ جلا دارد و قیمت پایین تری دارد. از طرفی این نوع رنگ در برابر نور، گرما و رطوبت مقاومت بالایی دارد.

3. رنگ پلی استر: رنگ های پلی استر به دلیل کیفیت پایین تری نسبت به رنگ های دیگر کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین به مرور زمان این رنگ ها کمی کدر می شوند و جلوه خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید  آیا می دانید بنای تاریخی هادیلی کجاست؟

از طرفی مزایا و ویژگی های منحصر به فرد کابینت انزو به شرح زیر است:

– شفافیت و براقیت بالا برای افزایش جلوه آشپزخانه

– به دلیل وجود درب ضخیم بسیار محکم

– دوام بالا به لطف مواد با کیفیت و استاندارد

– مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت

اخرین حرف

درست است طراحی کابینت آشپزخانه اول از همه لازم است سبک های روز اعم از کلاسیک، نئوکلاسیک، مدرن و … را بشناسید. سبک های نئوکلاسیک و مدرن اغلب برای دکوراسیون های ساده و سبک کلاسیک برای دکوراسیون های مجلل استفاده می شود. انتخاب سبک و رنگ مناسب به شما کمک می کند جلوه ای منحصر به فرد به فضای آشپزخانه خود ببخشید. برای مشاوره به سایت مراجعه کنید پدیده گسترش مانا می بینید.

* مطلب فوق یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و سایت خبری شامانف مسئولیتی در قبال آن ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید