مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معجون خوشمزه این بازیگر

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


    نوشیدنی خوشمزه بازی

اگر بهاره رهنام را از نزدیک بشناسید یا حتی یک بار او را دیده باشید، تعجب نخواهید کرد اگر روزی کتابی بنویسد و مجموعه داستانش را «چهار چهارشنبه و یک گیس» بنامد.

بهاره آدم شوخ طبعی است و به دل شما خوش برخورد و مهربان است. اولین باری که با کسی ملاقات می کند، آنقدر صمیمی و صمیمی است که فکر می کنید هزار سال است که او را می شناسد و این دقیقاً همان چیزی است که در کتابش آمده است. فضای کتاب گرم است و تمام مکان های توصیف شده آنقدر واقعی هستند که می توانید چشمان خود را ببندید و تصویری از آن در ذهن خود ایجاد کنید. فضای تمامی داستان ها کاملاً زنانه است که با توجه به زن بودن نویسنده، دور از ذهن نیست.

کتاب در مجموع شامل یازده داستان بسیار کوتاه است که به راحتی و روان نوشته شده اند و می توانید خیلی سریع آنها را بخوانید و برای همیشه در گوشه قفسه خود نگه دارید. خود بهاره در مقدمه کتاب گفته است که این داستان ها را از دهه 70 تا امروز نوشته و به عنوان مهم ترین استادش جعفر مدرس صادقی را معرفی کرده که زمانی در فرهنگسرای نیاوران داستان هایش را خوانده و در کنار او حاشیه نوشته است. شاید اگر بهاره بازیگر نبود و این ارتباط را نداشت هرگز جرات نمی کرد دست نوشته هایش را با دیگران به اشتراک بگذارد و به نظر من شرم آور بود زیرا بخشی از شخصیت او که داستان نویس است برای همیشه باقی است. فراتر از دسترس من و شما به عنوان یک خواننده، آثار او بسیار دور مانده است.

بیشتر بخوانید  ورود سامانه جوی جدید و شروع بارش‌ها از امروز

تو این هفته برای پنجمین بار آمدی، جلوی من نشستی و از من خواستی که برایت فال بگیرم. موهام رو شرابی رنگ کردم با تارهای سفید یه سایه روشن خوب شد ولی تو اصلا متوجه تغییر من نمیشی من هم حرص میخورم روی میز شیشه ای ورقه های قرمز پهن کردم و برای چندمین بار میگم فال -گفتن بیش از یک بار در ماه جواب نمی دهد. مجموعه ای که حال و هوای زنانه بسیار جذابی دارد. مضمون داستان تکراری است و داستان زنی است که به شوهرش مشکوک می شود و فکر می کند با فال خوانی بی وقفه می تواند از کار شوهرش خلاص شود. اما روایت بهاره ها داستان را متفاوت کرد تا جایی که به نظرم بهترین داستان این مجموعه است. در هر صورت شما را به خواندن این 86 صفحه تشویق می کنم. خواندن آن زمان زیادی نمی برد و طعم مکزیک خوشمزه این بازیگر را تا مدت ها به خاطر خواهید آورد.

چهار چهارشنبه و یک کلاه گیس چشمه تابستان 2018 با قیمت 2200 تومان روانه بازار شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *