معجزه اسکراب3 ( جو و عسل و ماست)


اسکراب جو ، عسل و ماست

جو یکی از محبوب ترین لایه بردارهای طبیعی است که به علت ملایمت برای پوست های حساس کاربرد دارد ، و همچنین قابض نیز است. این کمک می کند تا چربی و آلودگی ها از سطح پوست بیرون کشیده شود .

معجزه اسکراب جو و عسل و ماست

معجزه اسکراب جو و عسل و ماست

عسل به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی طبیعی اش ، یک ماده مناسب برای اضافه کردن به هرنوع اسکراب است. تقریبا دو قاشق چایخوری از جو در نصف لیوان ماست ریخته و با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. این مخلوط می تواند به عنوان یک ماسک افزایش دهنده رطوبت استفاده شود .

یکی از نقاط بدن که در طول ماه نیاز زیادی به لایه‌برداری و کرم‌های اسکراب دارد پوست پاشنه پاست. پوست این ناحیه گاهی به دلیل مراقبت نکردن، نپوشیدن جوراب و استفاده نکردن از روفرشی دچار زبری و پوسته پوسته شدن می‌شود. بهترین اسکراب برای پوست پاشنه پا ترکیبی از دانه‌های جو، عسل و ماست است که می‌تواند به راحتی زبری پوست پا را برطرف کند و در عین حال آبرسانی مناسبی به پوست این ناحیه انجام دهد. برای تهیه این اسکراب کافی است ۲ قاشق مرباخوری جوی میکس شده را در نصف لیوان ماست بریزید و به آن یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و از آن برای لایه‌برداری پاشنه پا و پوست زبر و سیاه رنگی که در زانو ایجاد می‌شود، استفاده کنید.

روغن برای انواع مختلف پوست

اضافه کردن چند قطره روغن معطر به اسکراب ، نه تنها بوی دلنشینی به آن می دهد بلکه می تواند آن را مناسب نوع پوست شما کند . بابونه، گل شمعدانی و صندل برای پوست خشک مناسب هستند، اما اگر پوست شما چرب است ، پس سرو، ترنج و گل شمعدانی می تواند معجزه کند.

بیشتر بخوانید  عوامل سفید شدن مو در جوانی

گردآوری : مجله دلگرم


دیدگاهتان را بنویسید