مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معترضان یارانه می خوانند/ ملاک رمزگشایی خانوارهای خودرویی گردش مالی و سود بانک ها است + جزئیات

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



وی افزود: همان قسمت پنجم کاملاً نامتعادل به جیب مردم رفت و هرکس بیشتر خرج کند سود بیشتری می برد.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: در این طرح ارز را با نرخ آزاد محاسبه می کنیم و 100 درصد از این 400 هزار میلیارد تومان را به مردم می دهیم.

وزیر رفاه گفت: اولاً این طرح باعث کاهش قاچاق می شود و ثانیاً انگیزه تولیدکنندگان را برای تولید بیشتر افزایش می دهد که می تواند به طور خودکار قیمت را کنترل کند تا جایی که حتی به قیمت های اولیه بازگردد. و ضریب جینی یا اختلاف کلاس به شدت کاهش می یابد.

وی در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت کالاهای اساسی بر سایر کالاها تاثیر می گذارد، گفت: افزایش قیمتی که در کالاهای زنجیره ای رخ می دهد بسیار محدود است. موضوع دیگر تاثیر روانی افزایش قیمت هاست که دولت برای آن برنامه ریزی کرده است.

وزیر رفاه در ادامه به مقایسه قدرت خرید چند دهک پرداخت و گفت: هیچ ریالی از این طرح سهم دولتی نخواهد بود و تمام ارز تخصیصی به دست خود شهروندان می رسد.

عبدالملکی با بیان اینکه اگرچه دولت قبل این موضوع را ناسازگار با عدالت می دانست، اما نمی خواست این چالش را بپذیرد، افزود: .

وزیر رفاه تصریح کرد: هر ماه که اجرای این طرح به تاخیر می افتاد 38 هزار میلیارد تن سرمایه از بین می رفت که می توانست به دست مردم برسد.

وی افزود: ما دو گروه داریم که می توانند اعتراض کنند. اول گروه هایی که یارانه 45 هزار تومانی نگرفتند و اصلا در داده های بهزیستی نبودند. همانطور که می دانید این داده از سال 93 ثبت نشده است.

بیشتر بخوانید  زیر آب رفتن در شرق امارات پس از سیل! / فیلم سینما

وی با تاکید بر اینکه نیازی به مشاوره حضوری نیست، گفت: در روزهای آینده این سامانه با همکاری سازمان هدف و وزارت ارتباطات آغاز به کار کرده و جزئیات آن اعلام خواهد شد. “

عبدالملکی گفت: دسته دوم کسانی هستند که 45 هزار تومان یارانه دریافت کرده اند اما یارانه جدیدی دریافت نکرده اند و همچنین می توانند اعتراض خود را از چند طریق اعلام کنند.

وزیر کار و تعاون اجتماعی گفت: راه اول این است که به سایت پشتیبانی وزارت رفاه اجتماعی مراجعه کنید و اعتراض خود را در آنجا ثبت کنید.

عبدالملکی گفت: راه دیگر که ساده تر است تماس با وزارت رفاه اجتماعی به شماره 09200006369 است که دهک جاده را اعلام می کند و از آنجا می تواند اعتراض خود را اعلام کند.

وی افزود: نیروهای مسلح به دلایل امنیتی توسط خود مراکز حقوق می گیرند.

عبدالمالکی با بیان اینکه مردم مطمئن هستند در صورت استحقاق یارانه دریافت می کنند، گفت: حتی در صورت اعتراض تا چند ماه آینده و مشخص شدن 9 دهک اول، پرداخت آن انجام می شود.

وزیر کار مور گفت: ملاک حذف طبقه بندی خانواده ها مجموعه ای از متغیرهای اقتصادی و مالی مانند خودرو، گردش مالی و سود بانک ها است و اموال و منازل مردم جزو ملاک های رفع طبقه بندی نیست.

وی افزود: کل گردش مالی خانواده را دهک می دانیم و ملاک درآمد فرزندان خانواده شاغل و دارای درآمد است.

این مقام مسئول در خصوص دلایل استعمار زدایی گفت: در این استعمار زدایی ها اولاً ملک با ارزش تلقی نمی شود و ثانیاً مبادلات مالی چندین ساله در نظر گرفته می شود.

بیشتر بخوانید  فیلم| ازآهنگری تا پولی که برای ورزش هزینه می‌شود

اما وی افزود: با در نظر گرفتن این شاخص ها، سامانه یک شاخص ترکیبی ارائه می کند که تمام اطلاعات مالی خانوار را در بر می گیرد و در نتیجه دارای اولویت است.

عبدالملکی تصریح کرد: خیلی ها معترض بودند که این امر به دلیل ناآگاهی از ملاحظات اقتصادی نظام امکان پذیر است. مثلاً دو نفر از خانواده جدا هستند و درآمد و ماشین جداگانه دارند، اما نظام متوجه نشد که با اعتراض می توان این مشکل را حل کرد. یا مثلاً در حسابی که متعلق به فردی نیست گردش مالی وجود دارد. بنابراین ما از این افراد می خواهیم که حساب های خود را شفاف کنند.

وزیر حفاظت اجتماعی در خصوص طرح کالابرگ گفت: باید میزان آن مشخص شود و مردم با کارت به فروشگاه مراجعه کنند و قبل از افزایش قیمت قیمت را پرداخت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این کار نیاز به زیرساخت دارد، افزود: بنابراین با این اقدام افزایش قیمت نخواهیم داشت و قیمت ها به همان قیمت های قبلی برمی گردد و این سیستم تاثیر می گذارد. اقتصاد کشور است بهتر است مردم مطمئن باشند که یارانه مالی با ارائه این محصول پرداخت می شود.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *