معایب ماسک زغال خانگی و فواید اعجاب انگیز ماسک زغال آماده برای پوست


اگر کمی به فکر مراقبت از پوست خود باشید حتما استفاده از ماسک صورت را تجربه کرده اید. یکی از ماسک‌های جذاب و جالبی که این روزها نام آن زیاد به گوشمان می‌خورد ماسک زغال است. بله! زغال نه تنها می‌تواند در زندگی روزمره کاربرد داشته باشد، بلکه جلا دهنده پوست بوده و آن را درخشان و زیبا می‌کند. البته زغالی که در ماسک به کار می‌رود نوع متفاوتی دارد.

این ماسک در واقع از زغال فعال بهره می‌گیرد و در ترکیب با مواد دیگر خواص متعددی برای پوست به همراه می‌آورد. پیشگام نگار، با ایجاد تحولی نو در خرید آنلاین و ارائه برترین خدمات، ماسک زغال و سایر محصولات مانند سرم ویتامین c مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار داده و شما می‌توانید با چند کلیک ساده این محصول جادویی را داشته باشید.

زغال فعال چیست؟

زغال فعال از ترکیبات ترندی و محبوب تازه‌ای است که در محصولات آرایشی بهداشتی مختلف همچون اسکراب، صابون، شوینده‌های غیر صابونی، شامپو، خمیر دندان و هر آن چه فکرش را بکنید دیده می‌شود. شاید در ابتدا تصور کرده باشید که بلک ماسک، خمیر دندان سیاه و یا دیگر کالاهای حاوی کربن فعال، دارای رنگ مصنوعی اند و نمی‌دانستید که این رنگ ناشی از همان زغال مصرفی خودمان با کمی تغییر است.

کربن فعال پودری سیاه، بدون بو و بدون طعم است، که در فرمولاسیون ماسک صورت زغال از موادی مانند چوب به دست می‌آید. حرارت دادن و گرمادهی زغال با گاز اکسید کننده و یا مواد شیمیایی دیگر در دمای بالا و محیط بدون اکسیژن باعث می‌شود که این ماده فعال شود و به پودری سیاه رنگ تبدیل گردد. این پودر در واقع کربن خالص است و قابلیت‌های فراوانی دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به جذب سموم و مواد مضر اشاره کرد که باعث شده در ترکیب محصولات مراقبتی پوست و مو قرار بگیرد. اگر می‌خواهید شاهد شگفتی و درمان باورنکردنی همه مشکلات پوستی خود باشید، از نیروی قدرتمند زغال فعال بهره ببرید و سلامت کامل را به چهره خود هدیه دهید.

فواید اعجاب انگیز

ماسک زغال لایه برداری بسیار موثر بوده که در رفع جوش‌های سرسیاه و آکنه اثری مثبت دارد و می‌تواند به شکلی ریشه‌ای مشکل کومدون و چربی اضافه پوست را حل کند. ما در طی روز با آلودگی‌های فراوانی سر و کار داریم و پوست خود را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهیم. مواردی از قبیل گرد و غبار، دود حاصل از سوخت وسایل نقلیه، سلول‌های مرده پوست، مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی و رنگ‌های مصنوعی، عرق و سبوم پوست می‌توانند منافذ باز پوستمان را تحت تاثیر قرار دهند و سبب انسداد یا بزرگ شدن آن‌ها شوند. این ذرات حتما باید پاک شوند و در غیر این صورت عوارض بسیاری برای پوست به همراه می‌آورند.

بیشتر بخوانید  ۸ راهکار جادویی برای گشاد کردن کفش تنگ

ماسک زغال می‌تواند در تمیزی، روشنی و درخشندگی پوست نقش موثری ایفا کند و سموم فرو رفته در منافذ را از آن‌ها خارج نماید. ناخالصی‌های پوست و آلودگی‌هایی که با چشم قابل دیدن نیستند با این لایه برداری به کل نابود می‌شوند و پوست به علت خاصیت جذب باکتری کربن فعال، ضد عفونی و سالم می‌گردد. بسیاری از جوش‌ها به علت وجود باکتری‌های آسیب رسان پدید می‌آیند، برخی از آن‌ها التهابی و قرمز رنگ هستند و دردسرسازترین انواع جوش جوش‌های سرسیاه اند. ماسک زغال با نفوذ بی‌نظیر در پوست مشکل انواع جوش و آکنه را برطرف می‌کند و اجازه می‌دهد که پوست نفس بکشد.

ماسک زغال Charcoal face mask

کربن فعال، این ماده جادویی و بی‌نظیر، علاوه بر زدودن سموم و خواص آنتی باکتریال بسیار قوی، ضد التهابی موثر است که تورم، خشکی، سوزش و خارش را کاهش می‌دهد. این ماده پودری به راحتی روی پوست پخش می‌شود و پراکندگی و نفوذ بالایی دارد. ماسک زغال بدون اثر خشکی و چربی پوست را تسکین می‌دهد و لایه مرده و مواد مضر و سمی را از آن خارج می‌کند. افراد با پوست چرب با استفاده از ماسک زغال می‌توانند چربی پوست خود را تا حد قابل قبولی تعدیل بخشند و جوش‌های ناشی از آن را درمان کنند. کربن فعال چربی اضافه را همچون مواد ناخالص دیگر به خود جذب می‌کند و پوست را بدون اثر خشکی، شفاف کرده، ترشح سبوم آن را کنترل می‌کند.

ربایش این ماده شگفت آور بوده و یک پاک کننده تمام و عیار است. ماسک زغال شادابی و نشاط را برای پوست به ارمغان می‌آورد و ترمیم کننده‌ای خوب برای جای جوش، خراشیدگی، زخم‌ها و صدمات فیزیکی به شمار می‌رود. با ترمیم آسیب‌های وارده به پوست و همچنین لایه برداری، سلول‌های تازه روند رشد سریعی پیدا می‌کنند و پوست زنده می‌شود. مهم‌ترین نکته درباره استفاده از ماسک زغال این است که بدانید وظیفه اصلی آن رفع سموم و کثیفی‌های جمع شده در منافذ با بهترین لایه برداری ممکن و پاکسازی و همچنین از بین بردن جوش سرسیاه و درخشان نمودن پوست شما است.

بیشتر بخوانید  نکاتی مهم برای انتخاب کت و شلوار داماد

اکنون که می‌دانیم ماسک زغال به طور کلی برای پوست ما مفید است، بهتر است انواع آن را بررسی کنیم و ببینیم که آیا می‌توانیم از این ماده در ماسک‌های خانگی بهره ببریم یا خیر؟ ماسک زغال خانگی و آماده چه معایب و مزایایی دارند و مصرف کدام یک تاثیر بهتری دارد؟

معایب ماسک زغال خانگی

با یک سرچ ساده می‌فهمیم که دستور تهیه ماسک‌های خانگی زیادی من جمله ماسک زغال خانگی همه جا را اشباع کرده اند و افراد مواد مختلفی را با زغال مخلوط می‌کنند و از آن‌ها برای بهبود پوستشان بهره می‌برند. اما این نوع ماسک، یعنی ماسک خانگی، از معایب بسیاری برخوردار است که به آن‌ها می‌پردازیم:

  • ماسک خانگی فرمولاسیون ثابتی ندارد و اندازه گیری مواد اولیه آن دقیق نیست؛ کم و زیاد شدن یک ماده می‌تواند نتیجه را به کل تغییر دهد و پوست را حساس و ملتهب کند.
  • ممکن است بسیاری از مواد مورد نیاز برای تهیه ماسک در دسترس نباشند و شما به ناچار از مواد جایگزین استفاده کنید؛ این کار بسیار خطرناک است.
  • مواردی مانند زغال فعال با افزایش میزان چگالی می‌توانند سبب بروز خشکی و آلرژی شوند و صدمه‌زا باشند.
  • ماسک زغال خانگی می‌تواند چربی مفید پوست را از بین ببرد.
  • استفاده از ماسک زغال خانگی ممکن است دردناک باشد و اثری بسیار تهاجمی بر پوست بگذارد. این ماسک می‌تواند به پوست بچسبد و جدا کردن آن زخم‌هایی در محل آکنه ایجاد کند.
  • زخم‌های ایجاد شده توسط ماسک خانگی می‌توانند عفونت ایجاد کنند.
  • ماسک زغال خانگی سبب کشیدگی پوست شده و به مرور شل شدگی را برای آن رقم می‌زند.
  • قیمت ماسک زغال خانگی معمولا از ماسک آماده بیشتر می‌شود و تهیه آن زحمت زیادی دارد.
بیشتر بخوانید  درمان پف چشم و علل ایجاد آن

ماسک زغال آماده

ماسک زغال آماده

به محض محبوبیت این ترکیب، بسیاری از شرکت‌ها و برندهای معتبر دست به تولید ماسک زغال زدند و کار را راحت کردند. پوست اولین لایه دفاعی بدن و گسترده‌ترین پوشش آن است. نخستین نشانه‌های پیری معمولا در پوست صورت بروز پیدا می‌کنند و زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می‌دهند. استفاده از یک ماسک خوب کمک می‌کند تا پوست استحکام بیشتری یابد و با لایه برداری جوان و روشن شود. ماسک زغال آماده علاوه بر دربرداشتن خواص معجزه‌گر کربن فعال، از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

  • این محصولات بر اساس نوع پوست تفکیک شده اند و افراد با نیازهای مختلف می‌توانند ماسک مورد نظر خود را تهیه کنند.
  • فرمولاسیون تخصصی ماسک زغال آماده تحت نظارت افراد حرفه‌ای و با تجربه تهیه شده است.
  • احتمال حساسیت، صدمه و آسیب‌های جدی در استفاده از این ماسک‌ها وجود ندارد و در صورت بروز مشکل فرد می‌تواند موضوع را پیگیری کند.
  • ماسک زغال آماده پوست را خشک نمی‌کند و درد و التهاب و… به وجود نمی‌آورد. این ماسک در موارد بسیار تسکین دهنده و آرامبخش است.
  • لایه برداری این محصول تهاجمی نیست و سبب واکنش منفی پوست نمی‌شود.
  • اثر این ماسک ملایم است.
  • ماسک زغال آماده ضد پیری بوده و از کشیدگی و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند.
  • استفاده از ماسک آماده راحت‌تر و تمیزتر است.
  • قیمت ماسک آماده با توجه به فواید آن مقرون به صرفه بوده، حجم بالایی دارد و همه آن قابل استفاده است.

اگر به دنبال خرید ماسک زغال هستید به فروشگاه آنلاین پیشگام نگار سر بزنید. پیشگام نگار معتبرترین برندها و محصولات آرایشی و بهداشتی را در اختیار شما قرار داده و انتخاب و خرید ماسک زغال را برای شما آسان کرده است. بهترین قیمت‌ها با ضمانت اصل کالا را از پیشگام نگار تهیه کنید و پوستی سالم و درخشان داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید