مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

معاون وزیر ورزش: حضور زنان در بازی های المپیک موفقیت بزرگی است اما ما باید مدال بگیریم

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


 المپیک بانوان

MeetNews – مهین فرهادی زاد به حضور بانوان ایرانی در بازی های المپیک توکیو اشاره کرد و گفت: پس از پیروزی انقلاب ، زنان با فاصله ای کمتر از آن وارد میدان قهرمانی شدند ، زیرا از آن زمان تاکنون موفق شده اند به صحنه هایی مانند المپیک با سرعت بالا. ما در المپیک 1996 ، 2000 و 2004 با Wildcard شرکت کردیم ، اما از آن زمان ورزشکاران موفق شدند با کسب سهمیه به المپیک برسند.

وی افزود: “بانوان ورزشکار نشان داده اند که از ظرفیت ایجاد شده توسط فدراسیون های ورزشی برای حضور در میادین قهرمانی نهایت استفاده را کرده اند.” این سهمیه موفقیت بزرگی است اما باید دختران را نیز که به صحنه می آیند در نظر بگیریم. امیدوارم به زودی تهیه می شود و دختران دوست داشتنی ما می توانند با تمام توان روی صحنه بیایند.

فرهادی زاد در پاسخ به این سوال که به نظر شما کاروان ایران در این مدت می تواند نتیجه مورد انتظار را از وزارت ورزش بدست آورد؟ وی گفت: “چرا ، البته ، نباید فراموش کنیم که جهان از ویروس کرونا جان سالم به در برده است ، که کمی استانداردها را نقض کرده است ، بنابراین ممکن است ما نتوانیم دقیقاً بگوییم کجا خود را با گذشته مقایسه می کنیم ، اما فدراسیون های مختلف ، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در همین وضعیت قرار دارند. “کرونا ترتیب های مختلفی را برای ورزشکاران در نظر گرفته است و آنها پاسخ می دهند.

وی در مورد تعداد سهمیه بانوان ایرانی در المپیک توکیو گفت: رشته هایی که دختران ما در این دوره کسب کردند بسیار متنوع شده است. ما در رشته های تیروکمان ، تکواندو ، کاراته ، قایقرانی ، دو و میدانی و بدمینتون سهمیه داریم ، یعنی در شش رشته سهمیه کسب کرده ایم که این نوعی تلاش فدراسیون ها برای حضور در بازی های المپیک است ، یعنی آنها بیشتر گذاشته اند تلاش کرد و به سطح بالاتری رسید.

بیشتر بخوانید  ببینید | جشن تولد مهران مدیری

معاون وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون ها تعادلی در مراقبت از زنان و مردان ایجاد کرده اند؟ وی گفت: نگاه روسای فدراسیون ها به این سمت حرکت کرده است. از سوی دیگر ، با توجه به اعتقادات ، اعتقادات ، شرایط و ملاحظات فرهنگی کشور از ابتدای انقلاب ، تنها منطقه ای که بیشترین فضا را برای زنان ایجاد کرده است ، ورزش است ، زیرا طبق ملاحظات فرهنگی ، ورزش زنان باید هزاران از مربیانی که ورزش بانوان را اداره می کنند ، 80000 داور داریم که مسابقات آنها را قضاوت می کنند و همچنین شاهد مدیریت زنان در زمینه های مختلف هستیم.

فرهادی زاد افزود: جهان و IOC از نظر تعداد رویدادها و همچنین وجود رویدادهای مختلف و سایر م componentsلفه ها به سمت نگاه هماهنگ و متعادل بین زن و مرد حرکت کرده اند. ما به دلایل فرهنگی این فضای متعادل را در بسیاری از شاخص های IOC داریم ، اما باید در مناطق دیگری حرکت کنیم که تا حدودی از دست داده ایم. خوشبختانه این فضا در فدراسیون ها ایجاد شده و تلاش آنها در جهت متعادل سازی برنامه های زنان و مردان است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *