معاون قاضی یزد: شرایط اخذ عوارض از شهرداری ها باید شفاف باشد


به گزارش نمایندگی فارس در یزد ، ابوالقاسم کریمی شب گذشته در جلسه رئیس دادگستری استان یزد با اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر یزد اظهار داشت: براساس قوانین جاری کشور ، جمع آوری یک ریال عوارض بر خلاف این آیین نامه مسئولیت قانونی کلیه اعضا را بر عهده خواهد داشت.

وی افزود: وقتی دیوان عالی کشور با جمع آوری هر نوع هزینه طبق قوانین و مقررات مخالف مخالفت می کند ، دیگر نیازی به تغییر این عناوین یا اسامی نیست تا دوباره این هزینه ها از شهروندان دریافت شود.

معاون قاضی استان یزد خواستار حرکت شهرداری به سمت درآمدهای پایدار شد و گفت: توسعه و پیشرفت شهر نیاز به ایجاد درآمدهای قانونی مستمر و پایدار دارد و باید شفافیت درآمد کامل و مشخص مطابق با قانون و شرع.

کریمی اظهار داشت: بروشور سالانه شهریه عمومی شهرداری در روزهای آخر سال به هیئت مدیره ارسال می شود و در شرایطی که فرصت مناسبی برای بررسی وجود ندارد تصویب می شود ، بنابراین پیش بینی می شود با رویکرد جدید شورای ، این بروشور زودتر تهیه می شود. فرصت های بیشتری برای مشورت با مقامات قضایی برای رعایت موازین قانونی فراهم کنید در قالب کامل.

وی تاکید کرد: نباید از جهل به قانون توسط قانون استفاده شود و باید در این شرایط سخت اقتصادی بار مضاعفی بر دوش مردم قرار گیرد که این امر هم دارای ضمانت های شرعی و هم از نظر قانونی است و موجب نارضایتی مردم می شود.

معاون دادگستری یزد عدم تصویب رویه واحد در کمیسیون های شهرداری را از دیگر آسیب های موجود برشمرد و گفت: شهرداری باید زمینه جلسات هماهنگی بین کمیسیون های ماده 100 شهرداری را برای تبادل نظر و دریافت رویه های یکسان فراهم کند. و جریمه. و اعمال مقررات قانونی باید پذیرفته شود و نباید اتفاقی بیفتد که در یک منطقه نقض جریمه نقدی و در منطقه دیگر مجازات تخریب صادر شود یا در برخی موارد بدن برای تعیین جریمه به شهرداری.

بیشتر بخوانید  درگیری فیزیکی دانشجویان دانشگاه تهران با نیروی انتظامی چه بود/ چه اتفاقی افتاد؟

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: عدالت تنها مسئولیت قوه قضائیه نیست و هر کسی در هر موقعیتی باید مبانی مبتنی بر عدالت را پیگیری کند ، زیرا مردم از معیارهای دوگانه ناامید و ناراضی هستند.

انتهای پیام / د


دیدگاهتان را بنویسید