معاون فرماندار: شهرداری مهاباد نتوانسته است به مشکل سگ های ولگرد رسیدگی کند



خشایار صنعتی روز یکشنبه در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری ، افزود: شهرداری بعنوان دبیر کارگروه جمع آوری سگهای ولگرد موظف است مصوبات را پیگیری و آنها را اجرا و از افراد مرتبط کمک بگیرد. نهادها و شرکا برای حل این مشکل

وی با اشاره به اینکه تعداد سگ های ولگرد در سطح شهر به میزان قابل توجهی افزایش یافته است ، ادامه داد: مشکلات قانونی و هزینه هایی که مجتمع شهرداری در گزش سگ متحمل خواهد شد ، از ساخت و مدیریت صاحب چندین مرکز مراقبت از سگ بیشتر است.

معاون توسعه و برنامه ریزی فرماندار مهاباد با بیان اینکه همه کارکنان باید نیازهای مردم را برآورده کنند ، گفت: تیم های تغذیه سگ های ولگرد باید این حیوانات را با اطلاع قبلی و در زمان های مناسب به ویژه در شب جمع کنند آماده سازی و همکاری لازم برای اجرای آن.

صنعتی با توجه به پرورش سگ خانگی همچنین افزود: شرایط پرورش و قوانین مربوط به پرورش سگ خانگی نیز باید در چارچوب قانون و مطابق با قاعده خاصی انجام شود.

حملات سگ به شهروندان 50٪ افزایش یافت

رئیس مرکز بهداشت مهاباد همچنین با بیان اینکه رفتار سگ های ولگرد بی رحمانه تر از گذشته شده است گفت: از ابتدای امسال حملات به سگ های ولگرد در سطح شهر نسبت به مدت مشابه گذشته 50 درصد افزایش یافته است سال “

کاظم امینی افزود: علاوه بر این ، حملات این سگ ها به زنان در شهرستان 40٪ افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید  قیمت گران ترین خودرو‌های ایران خودرو و سایپا + جدول

وی با بیان اینکه همه افراد گزیده شده علیه هاری واکسینه شده اند ، افزود: افزایش تعداد گزش سگ احتمال هاری را افزایش می دهد و اگر نمونه مثبتی را مشاهده کنیم در شهرستان مشکل ایجاد می کند.

کارشناس خدمات شهرداری مهاباد نیز در این نشست گفت: هم اکنون حدود 350 سگ در اردوگاه سگ های ولگرد نگهداری می شوند و بیش از 150 قلاده از آنها اعزام شده اند.

کمال کسری افزود: شهرداری مشکلی برای زنده ماندن سگ های ولگرد ندارد و می تواند روزانه 20 قلاده سگ مزاحم را در سطح شهر جمع کند.

وی با بیان اینکه وظایف سگ های عقیم باید مشخص شود ، اضافه کرد: نگهداری و ظرفیت این اردوگاه محدود است و باید در مورد سگ هایی که عقیم شده اند تصمیم گیری شود که چگونه آنها را آزاد کنند.

افزایش جمعیت سگهای ولگرد در مهاباد موجب نارضایتی بسیاری از شهروندان شده و تاکنون علی رغم جلسات متعدد ، نهادهای مربوطه هنوز راه حل خاصی برای کنترل و جمع آوری این حیوانات در سطح شهر ارائه نداده اند.

مهاباد 240 هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید