معاشرت با مردم یا در مقابل مردم؟


معاشرت با مردم یا در مقابل مردم؟

روز جدید : طرح حمایت از حقوق مصرف کنندگان در فضای مجازی یا به عبارت دقیق تر ، طرح محدود کردن و مسدود کردن اینترنت در حالی که هنوز در مجلس در دستور کار قرار دارد ، اما زمان آن فرا رسیده است که به آن روی بیاورید ، و خبر خروج از دستور کار به سرعت کنار گذاشته می شود.

مردم بهارست می دانند وقتی مردم از اینترنت استفاده می کنند با چه واکنش هایی روبرو می شوند و از طرف دیگر همانطور که در نامه وزیر ارتباطات به رئیس مجلس آمده است ، ایجاد مشکل جدید در ایجاد اعتماد به فضای مجازی سیستم مدیریت کشور.

این نمایندگان مجلس ادعا می کنند انقلابی در پارلمان هستند که باید با ایجاد نادیده گرفتن حقوق شهروندان و امنیت آنها در فضای مجازی ، تصمیم بگیرند که آیا می خواهند در کنار مردم بایستند یا به این طرح رأی می دهند تا رانتی سودآور برای افراد خاص ایجاد کنند.

در نامه ای که محمد جواد آذری جهرمی به رئیس پارلمان نوشت ، اهداف قانون حمایت از حقوق مصرف کننده و خدمات اساسی در فضای مجازی را تعیین کرده است که با وجود درخواست صریح دادگاه عالی دیوان عالی کشور ، برای رسیدگی به موضوعاتی مانند اخلال در فضای مجازی عنوان شده است. و عدم حمایت لازم از حقوق و آزادی های قانونی فعالان فضای مجازی ، عدم حمایت قانونی از تصمیمات شورای عالی فضای مجازی برای مقابله با هرگونه سهل انگاری یا تقصیر در انجام مسئولیت های مدیران ، ارائه دهندگان خدمات مصرف کننده ، عدم اجرای قانون پشتیبانی از محتوای و خدمات اساسی فضای مجازی و نیاز به تعهد ، سازماندهی و شفافیت این فضا و غیره وی در نامه خود به محمدجواد آذری جهرمی ، رئیس مجلس ، تأکید کرد که نگرانی های کارشناسان و ذینفعان در مورد همه این موارد وجود دارد. با این حال ، طبق گفته وزیر ارتباطات ، پیشنهاد مجلس به گونه ای است که منجر به ایجاد مشکل جدید در ایجاد اعتماد به سیستم مدیریت فضای مجازی در کشور می شود و در برخی موارد ممکن است مشکلات اجتماعی ، مدیریتی و حقوقی جدیدی را ایجاد کند.

جهرمی با ذکر مثالی در این زمینه خطاب به رئیس مجلس نوشت: “نمونه هایی از رویکردهای بی اثر در حل مشکلات مورد نظر ، مانند عدم رعایت ماده 14 سیاست های کلی قانونگذاری و اصل 57 قانون اساسی در تدوین برنامه و اجرایی حذف یا ناکارآمدی نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از فضای مجازی و حذف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، جایی که وزیر قبل از قانون اساسی در برابر ملت و قانونگذار پاسخگو باشد ( اصل 89 قانون اساسی) وزیر ارتباطات همچنین یکی دیگر از تأثیرات منفی این طرح را نقش بی تأثیر شورای عالی در فضای مجازی در سیاست های فضای مجازی و راهبردهای کلان می داند.

بیشتر بخوانید  یارانه نقدی اسفند ماه کی واریز می شود ؟

به گفته وزیر ارتباطات ، از نظر كلان ، این طرح پراكندگی مقررات قانونی و عدم حمایت مفهومی و منطقی از مطالب را به دلیل هر مورد ، هر مورد و مسئله مسئله محور نشان می دهد.

وی تأكید كرد: این طرح برای تقسیم مسئولیت های قانونی بین سرویس های اساسی ، سایر سرویس ها و كاربران فضای مجازی مجوز قانونی مشخصی را ارائه نمی دهد و منجر به ایجاد دولت موازی می شود و اختیارات نظارتی را به یك سازمان غیردولتی می دهد. وی در نامه خود به رئیس جمهور جهرمی یادآور شد که این طرح ضمن ایجاد بار مالی بر دولت (برخلاف اصل 75 قانون اساسی) ، و همچنین برخی از تعهدات دستگاه های اجرایی و اجرایی آن را از این شاخه خلاصه می کند (برخلاف ماده 60) قانون اساسی) تنها راه نجات است. این محدودیت فضای مجازی است. مشخص نیست که هشدارهای وزیر ارتباطات توسط رئیس قوه مقننه تا چه میزان جدی گرفته می شود ؛ اما مجلس باید تصمیم بگیرد که آیا مثل یک سال پیش به فکر منافع شخصی و حزبی خود باشد یا اینکه در کنار مردم باشد ، نه مردم.

اینترنت برای مصرف کنندگان نقش آب و برق را دارد و محرومیت از دنیا و فیلتر کردن فرستادگان خارجی و موتورهای جستجو به بهانه حمایت از تولیدات محلی ، سرنوشت همان فرستادگان محلی است که با میلیاردها خزانه ناکارآمد بوده اند. تن بوده و هرگز مسئول پراکندگی بیت المال نبوده اند.

گرچه جهرمی صبح دیروز نامه ای ارسال کرد و موج جدیدی از انتقادات متوجه این طرح ناکارآمد و ضعیف بود ، اما همچنین تصور می شد که این طرح بدون در نظر گرفتن آن از دستور کار خارج شده است ، اما سید نظام الدین موسوی سخنگوی دفتر شورای اسلامی مجمع اظهار داشت: حمایت از مصرف کننده سایبر از دستور کار مجلس نیست ، اما در دستور کار است ، اما نوبت به بررسی آن نمی رسد.

بیشتر بخوانید  انیمیشن برنده جایزه بهترین فیلم کوتاه بررسی بازی‌های مخرب اینترنتی + ویدیو

موسوی افزود: رویه مجلس این است كه در بخشی از جلسه دستور جلسه مطرح می شود و سپس وارد اظهارات و سخنان نمایندگان می شویم ، بنابراین گاهی اوقات دستوراتی كه از قبل اعلام می شود در همان روز به دلیل تمدید سفارشات قبلی “موسوی نتیجه گرفت که این طرح برای جلسات آینده پارلمان به تعویق می افتد. این اظهارات در حالی مطرح شد که حتی نمایندگان مخالف و طرفدار دولت برای صحبت در مورد لایحه ثبت نام کردند.

طراحان این پروژه که منتقدان زیادی دارد ، هنوز بر تأیید طرح آنها اصرار دارند و گوش شنوایی برای توجه به اثرات سو ad طراحی وجود ندارد.

حسین نوش آبادی ، عضو ناظر پارلمان کمیسیون عالی امنیت سایبری کشور ، گفت: “طرح حمایت از مصرف کننده سایبر جنبه های مثبتی دارد. در عین حال ، موضوعات مختلفی وجود دارد که باید با دقت بیشتری ، کارشناسی و واقع گرایانه پرداخته شود ، نمایندگان مجلس آنها را دنبال می کنند.
در همین حال رئیس کمیته اجتماعی مجلس با واگذاری اختیارات بررسی طرح “سازماندهی فضای مجازی” به کمیته های تخصصی مجلس مخالفت کرد و گفت: “پیشنهاد من برای طرح مهم” حفاظت از فضای مجازی “تشکیل یک کمیسیون مشترک فرایندهای اجتماعی ، فرهنگی و قضایی. “اما اسماعیلی در توئیتر خود نوشت:” در حالی که من بر حاکمیت و حفاظت از فضای مجازی آشفته کشور تأکید می کنم ، اما پیشنهاد می کنم کمیسیون مشترک اجتماعی ، فرهنگی و قضایی برای پروژه مهم حفاظت از فضای مجازی تشکیل شود. “اعمال ماده 85 طرحی با این اهمیت و پیچیدگی نیست و من مخالف آن هستم.”

براساس اصل 85 قانون اساسی ، مجلس شورای اسلامی در صورت لزوم می تواند اختیار بررسی برخی پیشنهادات را به كمیته های تخصصی واگذار كند و در صورت تصویب این طرح توسط اعضای كمیته ، می تواند برای مدت چند سال به تشخیص جلسه ، آزمایشی شود. .

با این وجود سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که یکی از سازندگان این طرح حاشیه ای است ، تأکید کرد: متأسفانه وقتی صحبت از ساماندهی فضای مجازی در کشور می شود ، برخی افراد آگاهانه و ناخودآگاه توجه بیشتری به حاشیه ها دارند و از مشکل اصلی فاصله بگیرند. “بیش از دو هزار ساعت کار تخصصی در مورد این پروژه انجام شده و نظرات دستگاه ها و مجموعه های مختلف دریافت شده است. متأسفانه برخی اصلا این طرح را نخوانده اند و از آخرین تغییرات آن اطلاع ندارند.

بیشتر بخوانید  کنفرانس نقش جوانان در دولت انقلابی در یاسوج

سخنگوی مجلس شورای فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه برخی تصور می كنند كه ساماندهی به عنوان مسدود كننده است ، در حالی كه در این زمینه تمركز اصلی بر ساماندهی این فضا است. حدود 14 بار کار تخصصی روی این پروژه انجام شده است. این طرح قبلاً تهیه شده است و اصلاً تأكیدی بر فیلتر شدن وجود ندارد. تمرکز اصلی ما سازماندهی و حمایت از رسانه های محلی ، نخبگان و متخصصان در این زمینه است. از طرف دیگر ، ما به دنبال یک ضمانت اجرایی برای قوانین موجود هستیم.

نصیرایی ادامه داد: متأسفانه در طول این سالها آنطور که باید از سیستم عاملهای محلی پشتیبانی نکردیم. ما 70 درصد از پهنای باند گروه را در سیستم عامل های خارجی تأمین کردیم. اگر ما از فرستاده ها و سکوهای محلی پشتیبانی می کنیم ، چرا آنها نمی توانند مانند خارجی رفتار کنند؟ بر اساس این طرح ، حضور مقامات و نهادهای دولتی در فرستاده ها و سکوهای غیرمجاز جرم محسوب می شود. ما قصد نداریم محدودیت ها را اعمال کنیم یا مصرف کنندگان ایرانی را جرم بدانیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در همین راستا ، برخی موارد توسط سیستم عامل های محلی کنترل شده است هم هنگام بحث در مورد تولید محتوا و هم هنگام بحث در مورد پهنای باند و بحث در مورد حمایت مالی. از طرف دیگر ، در این رابطه ، اطلاعات مصرف کننده در فضای مجازی محافظت می شود. هرکسی که مایل به انجام فعالیت های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی باشد باید در قبال خدماتی که ارائه می دهد مسئول باشد. تمرکز ما در این پروژه حفاظت و حفاظت از حقوق مصرف کننده است.

البته نمی توان از محتوای مطالب پیش بینی شده در این طرح ، حمایت و حفاظت از حقوق مصرف کننده نتیجه گرفت. آنچه که این طرح به دنبال آن است ایجاد اجاره ای قدرتمند و پردرآمد برای برخی در کشور جهت انحصار در فضای مجازی ، کاهش سرعت اینترنت ، هزینه بالای استفاده از ترقه و تعطیلی هزاران مشاغل اینترنتی است. آنها همچنین از نان خود محروم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید