مطالعه فعالیت دانشگاهها در ماه اکتبر / افتتاح دانشگاهها برای تعدادی از دانشجویان


به گزارش گروه آموزش و پرورش فارس علی کاکی صدیق ، معاون وزیر آموزش ، علوم ، تحقیقات و فناوری در برنامه گفتگوی علمی رادیو وی در مورد فرصت ها و معایب بازسازی مدارس و دانشگاه ها در سال 1400 گفت: تمام تلاش ما برای اکتبر 1400 این است که بعد از سه ترم آموزش الکترونیکی به سمت آموزش حضوری برویم.

وی افزود: سلامت اساتید و دانشجویان در اولویت است و رایزنی هایی برای بهبود شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه انجام شده است.

کاکی سیدیک گفت که در وزارت علوم شرایط بازگشایی به دلیل بیماری است در قالب وی گفت: اولویت اول سلامت است و شروع آموزش حضوری به معنای جذب همه دانشجویان به دانشگاه نیست ، بلکه اولویت دادن به حضور آنها به شرط واکسیناسیون است.

وی با بیان اینکه هیچ اجباری از طرف وزارت علوم به وزارت بهداشت برای بازگشایی دانشگاه ها وجود ندارد ، افزود: تعطیلی کامل آموزش تا زمانی که بیمار کرون در کشور نباشد به سیستم آموزشی آسیب می رساند.

معاون وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در هر صورت ما نمی توانیم مانند قبل از مارس 2017 در همه دانش آموزان در اکتبر 1400 پذیرش کنیم.

وی با اشاره به کارگروه های تخصصی متشکل از اعضای وزارت علوم و بهداشت برای بررسی از سرگیری دانشگاه ها ، گفت: در صورت بیماری نمی توانیم با اطمینان درباره اکتبر 1400 صحبت کنیم و این به وضعیت کشور بستگی دارد پایان ماه سپتامبر استفاده شود.

انتهای پیام /


بیشتر بخوانید  سلیقه لباس ورزشکاران المپیکی چه بود؟!

دیدگاهتان را بنویسید