مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مضرات لیف کشیدن به صورت که تا به حال نمیدانسته اید!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



کیسه کشیدن یا لیف زدن صورت ممنوع


عده‌ای اعتقاد دارند که لیف زدن صورت سلول های مرده ی پوست را از بین می برد. اینکه تا چه حد این اعتقاد صحیح می باشد را می توان در این مقاله خواند. پس با دلگرم همراه شوید .


مضرات لیف کشیدن به صورت که تا به حال نمیدانسته اید!


اگر صورت خود را با لیف شستشو می دهید حتما بخوانید


داشتن صورتی براق و زیبا آرزوی هرکسی است که با رعایت بعضی نکات ساده می توان به آن رسید. حتما تاکنون شنیده اید که بعضی از دوستانتان می گویند صورتتان را لیف بزنید تا پوستی درخشان داشته باشید، اما به گفته ی متخصصین لیف زدن صورت اشتباه است.


صورتتان را لیف نزنید


ممکن است برای خلاص شدن از شر جوش‌ ها و باکتری‌ ها وسوسه شوید که صورتتان را لیف بکشید. اما این کار را نکنید! دکتر داووی می‌گوید: شستشوی شدید و سایشی صورت، باعث تحریک پوست و بدتر شدن جوش‌ها می‌شود. علت بوجود آمدن آکنه، پایین بودن بهداشت فردی نیست.


لیدیا واتی نیز با این نظر موافقت می‌کند: صورتتان را لیف نزنید. سعی کنید پوستتان را هیدراته و مرطوب نگه دارید و لایه‌های محافظ صورت را از بین نبرید. لیف زدن پوست، باعث تحریک و التهاب بیشتر آن می‌شود!


برای شستن پوست‌های چرب اسفنج را امتحان کنید


برای پوست‌های چرب یکی از ساینده‌های خوب اسفنج‌ های مخصوصی است که معمولا در داروخانه‌ها می‌فروشند. این اسفنج‌ها را می‌توانید همراه با ماستی که برای تمیز کردن پوست به کار می‌بردید، استفاده کنید.


اگر حس می‌کنید که این کار موجب ساییدگی زیاد در پوست شما می‌شود می‌توانید مغز بادام را در مخلوط‌ کن ریخته و خرد کنید و سپس آن را با کمی عسل مخلوط و از این مخلوط استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  آیا عمل گونه گذاری خطرناک است؟گونه گذاری چه عوارضی دارد؟


حمام کردن مناسب برای پوست‌ های خشک ؟


کسانی که پوست طبیعی مایل به خشک دارند، باید برحسب خشکی موهای‌ شان، یک روز در میان یا دو روز در میان به حمام بروند و تعداد دفعات شامپو زدن را کمتر کنند.


کسانی که به دلیل پیری، پوست و مو‌های‌ شان خشک شده، می‌توانند هر روز حمام کنند، ولی هر روز شامپو نزنند و با آب تنها دوش بگیرند. بهتر است به دلیل خشکی پوست و موهای‌شان، دو یا سه روز یک بار شامپو بزنند.


با پوستتان ملایم باشید


برای مبتدی‌ ها دانستن این نکته اهمیت دارد که تمیز نگه داشتن صورتتان باید بدون تغییر در ترکیب شیمیایی آن باشد. لیدیا واتی، رئیس یک موسسه‌ی زیبایی در این باره توضیح می‌دهد:


از مساعد کردن شرایط برای رشد و نمو باکتری‌ ها اجتناب کنید. برای این کار، روزانه صورت خود را با یک شوینده و پاک‌کننده‌ ی ملایم بشویید. از محصولاتی که مخصوص پوست‌های حساس‌ اند استفاده کنید.


مضرات لیف کشیدن به صورت که تا به حال نمیدانسته اید!


دکتر پاتریک داوی، جراح و متخصص پوست هم توصیه می‌کند از شوینده‌ های الکلی پرهیز کنید، زیرا این شوینده‌ ها پوست را خشک می‌کنند و رطوبت طبیعی آن را از بین می‌برند.


کدام نوع لیف مخصوص بچه‌ هاست؟


استفاده از لیف برای نوزادان و بچه‌ها که پوست بسیار ظریف و حساسی دارند ضرورتی ندارد. با این حال اگر خواستید هرچند وقت یک‌بار، بدن نوزاد یا کودک خود را لیف بکشید، از لیف‌های کاملا نرم و حوله‌ای استفاده کنید و لیف را آرام روی بدن او حرکت دهید.

بیشتر بخوانید  10 مدل موی دخترهای فرانسوی


یادتان باشد لیف کشیدن زیاد یا استفاده از لیف‌های زبر و کنفی برای تمیز کردن پوست بچه‌ها، باعث می‌شود سد دفاعی طبیعی پوست آنها از بین برود و این مسئله زمینه ابتلا به «اگزما» یا خشکی پوست را در نوزادان و کودکان فراهم می‌کند.


پوستتان را لطیف نگه دارید


واتی توصیه می‌کند پس از شستشوی پوستتان از یک مرطوب کننده‌ی فاقد چربی استفاده کنید. از مرطوب کننده های چرب خودداری کنید. هدف این است که رطوبت پوستتان را حفظ کنید بی آنکه به میزان چربی آن بیفزایید.


بیشتر بخوانید :


۶ فایده بی نظیر پوست پرتقال برای زیبایی و سلامتی


ده ها ویژگی شگفت انگیز چاقاله بادام برای سلامتی و پوست


سیب دوای دردهاست ! خواص بی نظیر انواع سیب برای سلامتی


پوست لیمو ترش و این همه کاربرد؟! پوست لیمو را دور نریزید


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *