مصرف گیاهان لعاب دار و مواد معطر سرد راهی برای مقابله با گرمازدگی است



ایسنا / آذربایجان شرقی یک متخصص گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: مصرف گیاهان لعاب دار و داروهای مقطر سرد راهی برای مقابله با گرمازدگی است.

دکتر علی شکوری گنجوی در گفت وگو با ایسنا ، در مورد ماهیت گرمازدگی اظهار داشت: “هنگامی که گرمازدگی اتفاق می افتد ، دمای بدن بیش از حد بالا می رود و بدن این گرمای مضاعف را دشمن خود می داند و سعی در مقابله با آن می کند که منجر به علائم “از آنجا که خستگی ، بی حالی و حالت تهوع و اسهال رخ می دهد.

وی در خصوص راهکارهای مقابله با گرمازدگی اظهار داشت: مصرف گیاهان لعاب دار (دانه های لعاب دار) مانند ریحان ، خاکشیر ، دانه های سوربت ، مارچوبه ، چیا ، خرفه و غیره. برای جذب آب و سرما طبیعی می تواند به طور قابل توجهی وقوع گرمازدگی را کاهش دهد. از بدن جلوگیری کنید ، زیرا مصرف تخم مرغ های لعاب دار که آب را جذب می کنند منبع خوبی برای بدن است.

وی با بیان اینکه تأمین آب طبیعی بدن به عنوان سپری در برابر گرمازدگی عمل می کند ، افزود: برای جلوگیری از گرمازدگی می توان از مواد معطر سرد مانند کاسنی و کاهو استفاده کرد.

شکوری با بیان اینکه دو نوع افراد مستعد گرمازدگی هستند ، افزود: افرادی که دارای مزاج خشک و جسمی هستند و ضعیف هستند و یا بدنشان پهن است اما گرم مزاج بیشتر مستعد گرمازدگی هستند. از آنجا که افراد گرمسیر تحمل کمتری در برابر گرما دارند و اساساً دمای بدن آنها زیاد است ، افراد ضعیف رطوبت کمتری در بدن خود دارند که می تواند با مصرف گیاهان لعاب دار میزان رطوبت بدن آنها را بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید  ویدیویی کنایه آمیز از وضعیت آب در اهواز

وی در مورد مصرف گیاهان لعاب دار افزود: می توانید یک قاشق غذاخوری دانه لعابدار به عنوان خاکشیر را در یک لیوان آب یا آب کاسنی مخلوط کرده و بعد از لعاب دادن بذر گیاهان ، آنها را بنوشید و در صورت تمایل آن را شیرین کنید. آب نبات یا شکر قهوه ای استفاده شده

وی در مورد مصرف عرقیات سرد افزود: لیكورهای غلیظ را می توان دو بار در روز مصرف كرد ، هر بار یك سوم لیوان را با آب مخلوط می كنیم ، اما از آنجا كه بیشتر افراد از لیكرهای شرکتی كه غلظت زیادی ندارند استفاده می كنند ، می توان دو یا سه بار در روز. “یک فنجان از این نوع عرق سرد برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد استفاده می شود.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید