مصرف این میوه برای دیابتی ها معجزه می کند


به گزارش سلامت نیوز، یک سیب متوسط ​​حدود 100 کالری، 25 گرم کربوهیدرات دارد و حدود 20 درصد فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کند. سیب و البته پوست سیب حاوی آب، ویتامین های A و C و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. فلاونوئیدهای خاصی مانند کورستین در سیب وجود دارد که می تواند از دیابت محافظت کند. محققان همچنین نشان می دهند که خوردن سیب ارتباط نزدیکی با کاهش خطر ابتلا به دیابت دارد.

میوه ها و سبزیجات

سیب یک میان وعده محبوب در سراسر جهان است، اما آیا قند و کربوهیدرات موجود در سیب برای قند خون دیابتی مفید است؟

این سوال توسط انجمن دیابت آمریکا پاسخ داده شده است. اگرچه سیب حاوی قند و کربوهیدرات است، اما خوردن سیب و سایر میوه ها برای افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 مشکلی ایجاد نمی کند. فیبر موجود در سیب می تواند به جذب قند در بدن کمک کند. افراد مبتلا به دیابت باید مصرف کربوهیدرات خود را کنترل کنند تا سطح قند خون خود را در طول روز ثابت نگه دارند.

این در حالی است که بیشتر قند موجود در سیب به شکل فروکتوز طبیعی است که تاثیر منفی بر بدن ندارد. فروکتوز موجود در سیب با قندهای تصفیه شده در غذاهای بسته بندی شده مانند شکلات و بیسکویت متفاوت است. مطالعه اخیر در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان داد که جایگزینی گلوکز یا ساکارز با فروکتوز باعث کاهش قند خون و انسولین پس از غذا می شود.

گزارش USDA همچنین نشان می دهد که متوسط ​​سیب حاوی حدود 4 گرم فیبر غذایی است که می تواند به کاهش جذب قند در بدن و جلوگیری از افزایش قند خون و فشار انسولین کمک کند. علاوه بر این، یک سیب متوسط ​​حاوی حدود 25 گرم کلسیم است که حدود 19 گرم آن شکر است. بنابراین، سیب میوه ای با محتوای کلسیم کم برای افراد مبتلا به دیابت است. حالا چه دیابتی و چه غیر دیابتی، هرگز خوردن سیب را فراموش نکنید، زیرا سیب پزشک بدن شماست!

بیشتر بخوانید  پول فروش نفت فقط به حساب خزانه واریز می شود

دیدگاهتان را بنویسید